Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3147 ggr
Whippet
5

Nisses bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Nu har lilla valpen kommit hem och vi har kallat honom Buster nu så får vi se vi kanske ångrar oss med namnet :D 

Så tänkte, varför inte göra en bildtråd av alla mina 1000 bilder på honom?? Vi köpte honom idag, han är bara 8 veckor och en renrasig Mellanschnauzer ❤️

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Det är inte så lätt att få bilder på det lilla yrvädret 😃

[Howres]
0

åhhh söta lilla Buster 😍😍😍

Catta-
0

Vilken sötnos!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

thea_thea
0

Åh vad söt! Vad har han för stamtavlenamn?

Whippet
2

#2 😃

#3 Visst är han😍

#4 Tack, han har tyvärr ingen stamtavla 🙂

Whippet
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Undrar vad dom tycker om honom igentligen

Elvis är mer avslappnad och bryr sig inte så värst (Den vita, 1 år)

Lukas följer efter honom hela tiden och slickar honom lite överallt, leker lite mamma som han gjorde med Elvis också ._. (Han e 4 år)

LinaK
0

Underbar liten skrutt 😍 honom får du nog mycket roligt med!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Whippet
0

#7 Jadu haha, det får vi hoppas 😃 Väldigt lydig för att vara 8 veckor 😊

Whippet
3

Han är väldigt tjock, han hade bara en syster så han gick säkert och diade hela tiden hos sin mamma, sedan fick han torrfoder av matte och husse. 

Så nu ska vi försöka få ner honom då, tycker nästan synd om honom då han hade svårt att resa sig upp innan, men det kommer bli ändringar på det, han vägde 4.4 idag! Sen växer han ju självklart också så vi kommer ju inte banta på honom genom att svälta honom eller träna hårt. Utan det kommer mest bli att han får bara sitt foder, och sen blir det mycket bus 🙂 Ska ner och mäta manken på honom nu också :) 

Fick inte så bra bilder då det var fart på mamman och pappan också :)

Pappan

Mamman

thea_thea
4

Är du säker på att han renrasig?

Signizen
2

Tyvär räknas inte hundarna som renrasiga om dem inte har stamtavla…

thea_thea
0

#11 Hundar utan stamtavla kan ju vara renrasiga ändå men det är svårt att veta om man inte har stamtavla.

Whippet
3

#10 nepp #11 ahopp #12 yes Ärligt talat bryr jag mig inte så där värst om han inte är 100 % renrasig, föräldrarna vad där och mamma hade mjölk i spenarna, sen tycker jag att han är väldigt lik en schnauzer, nu ser det kanskr inte ut som en på bilderna men han har inte bliviy klippt (klippte honom idag) så han hafe jätte mycket päls som ni ser på bilderna. Och han är en tjockis. Han är verkligen super go, mycket bus och han lär sig snabbt. Vi bytte namnet till Nisse, då jag glömmer bort namnet Buster hela tiden sen tycker jag att han passar bättre i Nisse, så låt oss säga att hans stamtavlenamn är Buster? ;)

thea_thea
4

I #0 skrev du ju att han var en renrasig mellanschnauzer, varför skrev du det om du inte visste att han var det?

Karolina-H
0

Riktigt söt är han. Ni kommer säkert få jätte roligt tillsammans

Codeavalone.blogg.se

Whippet
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#14 Alltså sluta snälla 🥵

#15 Tack så mycket, kommer vi garanterat 😃

Vi körde in till stan igår, för att vänja honom vid bilar, människor och ja allt som brukar vara lite små läskigt, nu är han ju riktigt framåt, och fick många blickar på honom, många som ville hälsa också, man får ju hålla ett öga på honom så att han inte blir stulen av någon 😃  Det gick bra, fick bära honom lite också då han bara är en liten 8 veckors valp. När han blir 12 veckor ska vi på valpkurs så det längtar vi till, ska bli kul :)

Whippet
2

Tänkte att ni kanske ville se hans snygga rygg? 😃 Nu har han ju fortfarande valp päls, vi har kört med rak apparaten på ryggen då han var väldigt varm, så han har inte så jämn päls.

Whippet
0

Bara för att påpeka, så lät han vi köpte Nisse av  väldigt seriös och ja han tog väldigt bra hand om sina hundar, så vi litade på honom, hans pappa är från Ungern. Så ja, nu har han ingen stamtavla men han är inte mindre värd än det, vi älskar honom och ja tror det är den bästa valpen vi köpt, då han är väldigt framåt, hoppar alltid upp i knäet när man sätter sig ner och vill busa, äter, sover och leker och busar som en liten valp ska göra! Så nu orkar jag faktiskt inte höra mer om stamtavlan!

[Patricia1993]
0

Så söt😍 man kan inte alls tro att det är en schnauzer med den där fluffiga pälsen, man är annars bara van att se när de är klippta. Kan man gå valpkurs när de bara är 12 veckor? Här där jag bor ville de att de helst skulle vara kring 6 månader men har för mig att det fanns valpar i kursen jag gick på som var yngre än det.

Whippet
0

#19 Dom lär ju sig som bäst nu när dom är såpass små. Så ja. Han är ju tjock också så det är nog inte så lätt att tro det nej, kommer klippa ner han sen lite. Dom har aldrig klippt honom eftersom han tyckte att ägarna kunde göra det, alla vill ju inte ha den typiska schnauzer looken :)

[Forest]
0

Otroligt söt Grattis till bli med liten valp :D Hoppas allt går bra med hundarna och lille valpen. Tycker med han ser ut att vara en schnauzer dok kanske lite för mycket päls men det kan varieria lite eller så har han någon annan ras i sig. Men hur som helst jätte söt 😍

Whippet
0

#21 Tack så mycket, kollar man på honom på från sidan noga, så ser man schnauzer formerna. Ja han har en del päls men jag tror nog bara det är valppälsen, men vi håller som sagt på att få ner honom i vikt sen ska vi klippa honom lite finare, men tack än en gång! 😃🌺

JuniHundar
1

Söööt😍

Whippet
1

Har klippt honom nu, men vi kör en lite före och efter bild, så, så här såg han ut INNAN Jag klippte honom.

Whippet
1

Och såhär fin blev han! Blev nöjd, fick bara ett ryck när jag kom hem. Så jag bara körde på, lättare att göra det själv med honom :) Nu kan ni ju inte säga att han inte ser ut som en schnauzer?? 😃❤️

Whippet
1

🙂

Whippet
1

Han har så fin färg på knoppen. ❤️

Whippet
1

Mycket spring i benen när man är så liten 🐶

Whippet
0

Om någon undrar på #9 varför inte mamman o pappan ser ut  som några schnauzrar är för att han rakat ner dom helt, då det funkar bäst där helt enkelt, han hade papper på att dom var mellan schnauzrar också så.

Whippet
1

Tänkte bara dela med mig av att vi ska på valp kurs om 3 veckor så får i se hur det går sen 😊

[Forest]
0

Söt han vart i nya frillan 🙂

Ellen89
0

Sot 🙂😍

Whippet
1

Lilla fjanten

Whippet
0

Snart 4 månader 🙂😊

Whippet
0

Hans ögon är så vackra 🤪

Whippet
0

Han växer snabbt ;)

Whippet
0

❤️

Whippet
0

Togs precis, bara för att visa, bilderna innan dessa två är ca 1,5 månader gamla. :)

Whippet
0

Putt

Whippet
2

Njuter av solskenet ❤️

Whippet
2

Min lilla get 😃

thea_thea
1

Han ser ut att ha pudel i sig Gapskrattar

Whippet
0

#42 Hahah, jo nu när du säger det 😂

thea_thea
0

#43 Kan vara vad som helst i honom, men ser ut som pudel/schnauzer

Whippet
0

#44 Haha ja exakt! hans kropp form är väldigt weird men han är super go.

Whippet
1

Hans svans är så lång  🤪

Catta-
0

Åh vad fin han har blivit :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Whippet
0

#47 Tack ❤️