Russin
Jag åt en saffransbulle nyss och ett russin från den råkade ramla ner på marken. Såklart var min bichon havanais-tik snabb och åt upp den.. börjar bli orolig nu efter att jag läst på hur farligt det kan vara. Borde jag vara orolig? Ringa vet? Hon fick bara i sig ett.
we're always chasing that paradise
Eftersom det bara är ett skulle jag ha avvaktat. Uppstår minsta tecken på förgiftning är det veterinären som gäller.
Hon överlever, jag lovar!
#1 Tänkte också på det. Hon verkar som vanligt just nu men har hört att symptom kan komma efter några timmar så jag håller koll.
#2 Det tror jag också, men blir alltid så nojjig när hon äter konstiga saker så tar det säkra före det osäkra!
Tror absolut inte det är nån fara :) Min hund tryckte i sig ljus choklad en kväll och jag blev utom mig av oro. Ringde stressat till djursjukhusets jour och de sa att det ändå var relativt liten mängd hon fått i sig och jag bara skulle vänta. Det värsta som kunde hända var att hon skulle få diarré… märkte aldrig något på henne. :)
#4 Tack för ditt svar! Skönt att hon inte visade några tecken. :)
Ännu har inget hänt här hemma så jag hoppas att hon klarar sig utan några besvär.
Håller tummarna, men tror att det är lugnt!
4 Det hundar inte tål är kakao och ljus choklad innehåller inget av kakao 😉
Ts jag tror inte det är någon fara att hunden fick i sig ett litet russin, jag skulle tippa på att det ända du kommer märka av är att hunden blir fisig eller lösare i magen men troligen kommer du inte märka något.
Ett tips är skaffa medicinskt kol det köper man på apoteket det är bra om hunden skulle få i sig något annat som kan vara giftigt. :)
Du kan nog vara lugn Halcyon, men bra att du håller koll. :-)
#7 - ljus choklad innehåller absolut kakao, men i väldigt mycket mindre mängd än i mörk choklad 🙂 Däremot finns ingen kakao i vit choklad.
Ett russin inget fara alls - ge däremot inga nävar med dom.
Det kommer gå bra med din vovve! 🙂
Ingen fara så du kan vara lugn, men tycker också att det är bra att hålla koll.
Vore ju en annan sak om din hund åt flera stycken Saffransbullar! 😮 Men nu gjorde inte din hund det som tur var 🥵
#8 Tack, precis!
#11 Tack! Jo har haft koll nu hela kvällen och hon visar inget tecken på att något skulle vara fel så jag tror det har gått bra utan några "men" eller vad man ska säga, haha :) Jo det var tur att hon inte slukade hela (även om jag tror att hon hemskt gärna skulle vilja) 😉
Tack för alla svar allihopa! ✨
9 Helt rätt, trodde jag skrev att det innehåller nästan inget 😉
#10 Russin/russinbulle som ger råd om hund som ätit russin från en bulle😂