Allsafe bilsele
Jag funderar på att köpa en bilsele till vår amstaff, men har lite problem med storleken. Hur är det meningen att man ska mäta "nackens omfång" korrekt? För när jag mäter vår gubbe så verkar det som att han ska ha large, men kan det verkligen stämma? Skillnaden i rygglängd blir ju rejält längre. Vad tror ni är lämpligt?
Tack på förhand!
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag kommer inte riktigt ihåg måtten och hur man skulle mäta men våra jaktlabbar har M. Dock är den störste på ca 30 kg på gränsen till att behöva L. Nu vet jag ju inte var du bor men jag var så ful att jag provade selarna i vår hundmatsaffär och sedan beställde jag mycket billigare på nätet…(Zooplus.se har ofta väldigt bra priser)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jo, det var zooplus jag länkade till i första inlägget. Tyvärr har jag inte sett den bilselen på någon djuraffär här i stan, så vi har inte kunnat prova den, men jag ska kolla igen för säkerhets skull. 🙂
Vår gubbe väger drygt 30kg, så han kanske skulle behöva en large då… Men jag grubblar fortfarande över rygglängden, den blir ju så väldigt mycket längre. 🤔
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag har en i storlek M, skulle kunna mäta rygglängden på den om du vill.
Kan bara säga att storlek S är nästan för stor för vår rätt då biffiga lagottotik på 16 kg, Vi har den helt inspänd över halsen och ändå sitter den inte helt perfekt . Fanns inte en chans att hon kunde ha M som hon rent viktmässigt skulle ha.
// Nadja
Vi har två allsafe bilselar i strl S. Den ena är jättegammal kanske 8 år? O sitter perfekt på våra hundar så vi köpte S igen o den är riktigt stor :/ är verkligen stor skillnad på dom fast de är samma märke o strl :/. Har två chinese crested pojkar.
Hemsida: Nivinas kaniner
Jag tycker också att de är stora i storlekarna och en S är inte alls för liten till vår irländska terrier på 14 kilo, 45 cm i manken.