Bra hundklubbar i närheten av Lund/Malmö?
Jag kommer snart att flytta ner till Alnarp, som ligger mittemellan Lund och Malmö, för att studera.
Det finns ett antal välja klubbar att välja på (Burlövs BK, Lunds BK/HU, Lomma BK/HU, bland annat) så jag undrar om ni har några erfarenheter av/kan rekommendera någon särskild av dem.
Det är främst agility och rallylydnad jag är intresserad av att träna.
Det bör kunna gå att ta sig till klubben med buss (eller cykel) då jag inte kommer att ha tillgång till bil.
Den här hundparken verkar också ha kurser i diverse hundsporter, har ni någon erfarenhet av dem? http://storegard.se/index.php/1250674
Jag har ingen erfarenhet av någon av dessa, eftersom jag inte har hund än, men jag kan även tips om en allmän (gratis) agilitybana vid Ribersborg i Malmö (vid hundbadet) :)
jag är medlem i linds HU och tränar weight pull på storegård lite då och då :)
Lunds Hu är rätt okej, jag har gått på deras agility kurs. Det var mycket trevligt. Rallylydnad är en sak jag själv funderar på att börja på. Antingen på bonizashundskola eller på Lunds BK (om man är 15 så kan man välja att bli medlem i lunds bk samtidigigt som man är medlem i Lunds Hu)
#1 Tack för tipset :) Dit kommer jag nog att försöka åka ibland, det verkar vara ganska lätt att ta sig dit med buss.
#2 Jag insåg just att Lunds BK nog inte är ett rimligt alternativ, jag tittade lite närmare på hållplatser och bussturer och upptäckte att det är ganska osmidigt att ta sig dit, det blir två bussbyten och minst en timmes resa enkel väg, men tack för ditt svar :)
Storegård är lite smidigare att ta sig till.
Lomma och Burlövs BK är båda ganska lätta att ta sig till från Alnarp, så det är kanske en av de klubbarna jag får välja.
#3 om det är närmare, så ja absoulut! :)
Min kompis tränar agility i Lomma och hon tycker dem är toppen! :D
Jag och sambon planerar valp till hösten detta året och då är jag ju självklart nyfiken på era erfarenheter på diverse klubbar! Vi tänker oss valpkurs främst på en brukshundsklubb då dessa ska vara väldigt bra.
Burlövs brukshundsklubb skulle vara superenkelt att ta sig till och har dessutom ett mycket bra pris, men det är ju onödigt att lägga pengar på någonting som kanske inte ens är bra. Vad säger ni om just valpkurserna i Malmö, Lund, Lomma eller andra närliggande? :)
All info är av intresse, även om valpkurserna är mest intressanta!
#6 Jag gått massa kurser bl.a. valpkurser hos Bonizas hundskola och är jätte nöjd. Har framförallt gått kurser för en instruktör som heter Cissi och henne kan jag verkligen rekommendera.
// Nadja
#7 Tack! Både det i Sjöbo och centrala Malmö är väldigt enkelt att ta sig till, så det skulle absolut funka!
#8 Kan rekommendera Sannas Hundliv som ligger en liten bit utanför Sjöbo, går dock bara att ta sig dit med bil. Har gått alla mina kurser hos henne och är så sjukt nöjd! 👍 http://www.sannashundliv.se/
#9 Då ställer det genast till det för vi kommer inte att ha bil när det är dags för valpkurs! :/ Tack ändå! Vi kanske kan kika på lite andra kurser där till framtida tillfällen :)