Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 4534 ggr
tulinia
2015-12-28 17:06
2

Valpar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är ganska många här inne som har valpar nu har jag märkt. 
Jag är inne på min första valp, och det jag tycker är helt otroligt är hur fort dom växer och hur fort dom lär sig nya saker. 

Felix är 10 veckor i morgon, för två veckor sedan så kunde han knappt hålla koll på sina stora tassar. Nu står han på bakbenen och snor grejjer från vardagsrums bordet och klättrar över barriärerna vi har byggt för att han inte ska komma åt julgranen. Han har lärt sig att skälla och helt plötsligt bär han runt på samma sak en hel promenad. 
För varje dag som går så tycker jag att han har blivit mycket större än vad han var dagen innan också. 
För varje dag lär han sig nya saker, oftast är det hyss *hmmm*

Hur är det med era valpar? Växer dom också i rekordfart? Vad lär dom sig? Hur "tränar" ni era små vilddjur? Bits dom också hårdare och hårdare för varje dag?

Hur ser eran valptid ut?

Flischa
2015-12-28 17:36
1

Min lilla Torbjörn blev 10 veckor i fredags. Kan också se från dag till dag hur mycket han växer, i början kunde han inte gå på en fårskinnsfäll utan att välta omkull men nu busar han omkring och kan hoppa upp i soffan om en kudde finns på golvet. Helt galet vad dom utvecklas snabbt! Han förstår mer nu också och har lärt sig jätte mycket bara den senaste veckan. Är det dags att kissa eller bajsa går han till dörren och gnäller tills någon öppnar. Toby tränas bara på att klara sig ensam hemma. I början ylade han och sprang runt och letade tills jag kom tillbaka. Nu har det gått upp för honom att "mamma" kommer tillbaka efter bara några minuter så nu går han och lägger sig och stannar där tills jag är tillbaka.

[linda1989]
2015-12-28 17:44
1

Min 11 veckors kille har inte växt jättemycket än (ganska liten) men hans päls har växt massor. Växer nog i pälsen snart. Övar på att försöka gå fint i koppel, han vill gärna springa allt han kan i kopplet och sen stanna, springa allt han har och fortsätta så. Tränat med att gå ner till nedervåningen när han är där uppe själv och lagt in tvätt i maskinen och liknande. Tränar viktigaste kommandona och haft honom lös på en fotbollsplan med gräs och tränat inkallning. Och ja, han kan bita till hårt ;)

Mika-S
2015-12-28 18:36
0

Jag har en kelpiekille på 13 veckor. Han är helt underbar men samtidigt fruktansvärt jobbig, precis som de ska vara. ;)  

Styx är otroligt nyfiken och inte visat den minsta tendens att bli rädd för något. Otroligt skönt tycker jag som har en annan hund (collie 2,5 år) med endel ljudrädslor.  Han bits, kampar och ja bits och  kampar i allt som är möjligt och omöjligt.  Han sover hela nätterna och har en fin på/av-knapp, vilket är otroligt skönt.   Han tycker om att trakassera (busa hååårt med dem, när de inte är sugna) familjens andra hundar, speciellt kul är det att hänga i mina föräldrars cavaliers öron. Så där behöver jag ofta gripa in.  

Han är hård som attan,  besitter endel skärpa, är självständig och har åsikter om saker så det ryker ur honom. Helt annat än vad jag är van vid men ack så  underbart. Precis det jag önskade! 

Träningsmässigt så har vi mest miljö- och socialtränat. Vi går in i containers, leker på rutschkanor,  hälsar på pensionärer och åker kollektivtrafik. Inget är konstigt tycker Styx.   Vi tränar inkallning och där är det är endel jobb kvar att göra, det är roligare att jaga barn än att komma till matte. Men vi jobbar på och jag ser stora förbättringar. Nu kommer han näääästan alltid till mig när jag ropar, om det inte är något annat som är jäääääättekul.  Vi leker massor också, med olika föremål och på olika sätt. I början sprang han oftast iväg med leksaken och lekte för sig själv när han "vann" kampen, men nu kommer han nästan alltid tillbaka.  I framtiden så ska vi köra bruks och han ska även utbildas till tjänstehund inom hemvärnet. Så planerna just nu är mest att ge honom goda grundfärdigheter och skynda långsamt.

Närgången är han också, ska alltid vara nära och allra helst på en.  När jag lagar mat så sätter han sig på mina fötter och när jag ser på film ska han absolut ligga i knät. 

Hyss ser vi även endel av här. Ett exempel är häromdagen, när han fick tag i en död mus i skogen, den hann han äta upp huvudet på innan jag hann fram och slita den ur munnen på honom.   

Styx är annars helt fantastisk och har visat en massa bra egenskaper som jag kommer få användning av.  Blir spännande att se och påverka hur han utvecklas. 

Hur tänker ni andra till nyår med era valpar?

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Milton_
2015-12-28 19:15
0

Min lilla valp blev 9v i fredags och han kan vara riktigt odräglig, men också underbar (som en valp ska va :D) han växer inte så jättemycket (han är så liten) men han växer mentalt märker jag…. Han är väldigt orädd och biter på ALLT och alla! Väldigt social är han och blir väldigt ledsen om han inte får hälsa på alla människor (och hundar) han ser. När han sover vill han alltid säkerhetskolla att man är kvar och han vill alltid ligga så nära som möjligt ;) Han är väldigt duktig på att säga till när han måste ut, alltid efter att han har sovit springer han till dörren :p Han lyssnar inte alltid ute då han tycker att allt annat är så himla intressant, han äääääälskar snön…. Om det inte vore för snön skulle han nog bara sitta och gnälla när vi är ute eftersom han inte är koppelvan och därför blir lite osäker;) #3 på nyår kommer han få ett (lyx)ben o tugga på o så sätter jag på relativ hög musik, har tränat lite med fyrverkeriljud från youtube, han reagerade första gången och bara kollade väldigt skeptiskt på mig haha ;D

Milton_
2015-12-28 19:16
0

Min lilla valp blev 9v i fredags och han kan vara riktigt odräglig, men också underbar (som en valp ska va :D) han växer inte så jättemycket (han är så liten) men han växer mentalt märker jag…. Han är väldigt orädd och biter på ALLT och alla! Väldigt social är han och blir väldigt ledsen om han inte får hälsa på alla människor (och hundar) han ser. När han sover vill han alltid säkerhetskolla att man är kvar och han vill alltid ligga så nära som möjligt ;) Han är väldigt duktig på att säga till när han måste ut, alltid efter att han har sovit springer han till dörren :p Han lyssnar inte alltid ute då han tycker att allt annat är så himla intressant, han äääääälskar snön…. Om det inte vore för snön skulle han nog bara sitta och gnälla när vi är ute eftersom han inte är koppelvan och därför blir lite osäker;) #3 på nyår kommer han få ett (lyx)ben o tugga på o så sätter jag på relativ hög musik, har tränat lite med fyrverkeriljud från youtube, han reagerade första gången och bara kollade väldigt skeptiskt på mig haha ;D

russin
2015-12-28 19:50
1

Cookie nu 4 månader 🙂 Tösen i kullen som föddes först och störst - och fortfarande är störst och tassarna slutar aldrig växa 😃

HildaSvensson
2015-12-28 20:11
1

Åke är snart 15 veckor och tiden har gått så fort! Känns som att han bara är 9v…hehe. Han är en stor personlighet i liten kropp och tycker att han känns liten i kroppen för sin ålder, men det klagar jag inte på 😉

Han är oerhört social, älskar allt och alla. Min kanin är han mycket förtjusad i och en kompis tik vill han så gärna busa med, men han är lite för liten för det än. Han älskar alla typer av ben, älg, rådjur osv. Han gillar (oftast) all mat man ger han och han äter ALLT utomhus. Gillar att bära pinnar och han nosar överallt, tror minsann att han kan bli en riktig spårkille 🙂 

Annars är han väldigt snäll och oftast lugn. Han har kommit över den värsta bit perioden vilket jag tycker är SÅ skönt. Biter han nu, så är det bara för att busa. Att sova själv går toppen och även ensamhetsträning går bra. Han gillar däremot INTE kopplet "varför måste jag gå så sakta, jag vill SPRINGA" tycker han. Rumsren tror jag knappt aldrig att han blir, springer och skvätter överallt 🥵 Men men, förhoppningsvis går det snart bättre. 

Hans favorittricks är definitvit "Tass" och "Haka" och han sitter jämt så fint när man har nått gott i handen. 

Avslutningsvis är han en toppen valp och precis det jag önskade mig, snäll, gosig och oerhört social. (Bichon Havanais)

Candy123
2015-12-28 20:11
0

Detta är Cefeus Crocodile Dundee ll. En australian kelpie på 11 veckor. Han är mycket lättare än vad jag hade förväntat mig :). Men visst han är en lite priaya och älskar att bita i händer och fötter. Att gå i koppel tyckar han att är onödigt han vill hälst av allt vara lös och hälst vill han vara i skogen. Våra andra hundar Boss och Lady tycker inte så mycket om honom de tycker nog att han borde flytta någon annan stans. Dundee är väldigt matglad och sover hela natten. Han har lärt sig grunden till sitt, ligg och stå. Planen är att tävla och träna lydnad och rallylydnad ev spår. Och prova på agility nose work och vallning :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Changrila
2015-12-28 23:20
0

Min valp är snart ett halvår gammal och fram till hon var 5 månader växte hon galet fort :D för att göra livet lite lättare för oss så har vi varit i skogen varje dag, tränat inkallning och låtit henne leka, då orkar hon inte hitta på lika mycket hyss inomhus ;) har även en enorm mängd leksaker, gamla toarullar m.m. hemma för att hon inte ska tugga så mycket på olämpliga saker. Försöker också träna lite lätta trick (väldigt lekaktigt) ibland när jag märker att hon är på hysshumör.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

alltidnordin
2015-12-28 23:47
0

Har en 15 veckors sheltievalp som växer både kroppsmässigt men även i huvudet väldigt mycket. Känns som att det var igår jag hämtade honom, men snart är det 7 veckor sedan! 

Han är otroligt social, både mot människor och hundar. Väldigt busig, glad och gillar att göra det han inte får. Han är duktig vid både ensamhetsträningen och rumsrenheten. Den värsta bitperioden är nog över nu, förutom när han är otroligt busig - då biter han på allt som rör sig och allt som inte rör sig. Men inte alls som för några veckor sedan.

Vi tränar lite tricks på hans villkor när han själv vill och leker fram det mesta. Det han kan hittills (till 90% av gångerna haha) är sitt, ligg, stanna, vänta, varsågod, rulla runt, tass och ner (ner med huvudet i golvet när han ligger ner). Han är otroligt lättlärd och vill vara till lags.

Känner att jag hittat rätt hund i Milou, han är helt fantastisk! 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

[AnimeV4]
2015-12-29 03:17
1

Spännande läsning för en som går i tankar.. 😃

tulinia
2015-12-29 09:26
0

haha det är så kul att läsa vad ni skriver, jag känner igen mig i så mycket. Valptiden är helt underbar men ibland längtar jag efter min stora vuxna hund ;)

Jag har börjat att klicka min valp. Sitt sitter som ett smäck, det är det vi har tränat mest på. Sitta innan man gå in, sitta innan man går ut, sitta medan man tar på kopplet, sitta innan man får mat…. 
Nu tränar vi även på "ligg" och "stå" det går lite sådär men skam den som ger sig!

Det som jag tycker är svårast är när han ska få mat. Jag har en riktig matgalning här hemma. Han äter allt! Stenar är en favorit att plocka upp och gnaga på, rönnbär, mossa, kottar, gräs, jord, harbajs, blommor… listan kan göras lång. 
Men varje gång han ska få mat så sätter han sig och ylar och blir helt galen. Det börjar bli bättre, men hur kan en sån liten vara så hungrig… JÄMT!?

#1 #4 #10 Hur lyckades ni få valparna att säga till när de behövre gå ut? Felix är jätteduktig på nätterna, då piper han så fort han vill gå ut. Men på dagarna så kommer det när det kommer. Oftast på hallmattan medan jag tar på mig jackan ^^

#3 på Nyår ska vi bara ignorera att det smäller. Vi ska se till att inte vara ute runt 12 slaget och förhoppningsvis sover han sig igenom de värsta smällarna. 
Det har redan börjat smälla ordentligt här på kvällarna, han reagerar lite när han är ute men jag har alltid en extra vante med mig ut som han får busa med och bära på. 
Igår kom det en kille framspringande till mig när vi tog kvällskissen "DOM SMÄLLER RAKETER PÅ GÅRDEN BAKOM OSS GÅ IN IGEN!!!!" Precis då smällde en raket men Felix var upptagen med att bita på hans skosnören ^^ 
På julafton så smälldes det ordentligt också men då låg han och toksov och märkte ingenting så det är skönt!

Gollums Fru
2015-12-29 10:25
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nu är min valp knappt valp längre utan mer tonåring (10 mån) men tänkte ni skulle få bild (pga hur söt!??!!?) På bebisbilderna är han åtta veckor och på andra bilderna 10 mån (tog dem igår). Han vägde fyra kg. på första bilderna och nu väger han runt 27 kg. Så ja… han har ju vuxit nåt så fruktansvärt! Men ja… för oss började runsrenheten sitta bättre runt sex nånader. Idag händer det nån olycka bara ibland, då är det oftast mitt fel. Han ör skitduktig med träningen (klickar). Han kan sitt, ligg, rulla runt, stå, stanna (mja, börjar iaf sätta sig), snurra, titta på mig, låt bli (börjar också sätta sig), backa, vacker tass, puss och kram, samt be om lov innan han får mat/ben/godis. Inkallningen går sådär… han kommer på direkten när vi tränar den, men när det är "på riktigr" tex. om vi leker i hundrastgården så kan han skita i att komma.Koppelträningen går också sådär, vi har tränat som attan, men har man en jycke som min, som typ älskar allt hela tiden och har minst ett ton energi, så finns det ju fördelar och nackdelar. Fördelar är att han är lättlärd och gärna vill jobba för godis, nackdelen är att han har svårare att stå emot sina egna lustar ibland (tex. spääääännande lukter som man bara måste rusa fram till oavsett om nån finns i andra änden av kipplet eller ej). #12 Min hund säger bara till på morgonen (gnäller), och nån enstaka gång ibland. Annars är han rätt kass på att säga till när han ska ut. Klurade länge på hur jag skulle få honom att göra det, men jag tror inte att alla hundar gör den grejen. Men oroa dig inte, tycker det där sätter sig automatiskt efter ett tag. Min hund håller sig mellan 4-6 timmar och det händer nästan aldrig olyckor här. En grej jag kommer gör aannorlunda med nästa valp är att begränsa utrymmet mycket mer och ta bort ännu mer inredning första året. Jag tänkte att om jag lät skorna stå framme skulle han lära sig (eftersom vi fick träna mycket mer) att skorna är inte några bitleksaker och soffkuddarna ska man låta bli. Hade jag istället plockat bort dessa saker från första början hade han inte skapat vanan överhuvudtaget, och så hade vi kunnat plocka fram sakerna när han var äldre, mer ointresserad av dem och mer mottaglig för att tränas att låta bli dem.

Jasa nej saja!

tulinia
2015-12-29 10:31
0

#13 helt rätt! så söööt! Det är en sån där man vill ska vara valp för alltid!
Det är skönt att höra att det inte bara är Felix som inte säger till ^^ , du gav mig hopp!
Jag är så otroligt glad över att kopplet inte har varit något problem här alls, redan från första dagen, första gången han hade koppel på sig så va det inga problem, nu har vi börjat träna på att gå fot och det går också jättebra!
Men jag väntar bara på den dagen allt bara vänder och allting är mer intressant än matte och husse… ;)

Milton_
2015-12-29 11:20
0

#12 det gäller bara att tolka hans signaler rätt ;P när han vaknar brukar han komma och sätta sig bredvid mig o när jag reser mig upp springer han till ytterdörren, då måste jag vara snabb med att lyfta upp honom så han inte hinner göra det inne! ;))))

tulinia
2015-12-29 11:25
0

#15 på morgonen gör min lika dant, gnäller så då är det lätt. Det är mitt på dagen som är problemet. "nu nosar jag på diskmaskinen kiss kiss" "titta här är mitt ben kiss kiss" men jag tror att det kommer. Har dock kommit på mig själv lite grann, jag har alltid ignorerat olyckor inne och gett beröm ute. Men imorse när jag torkade en kisspöl så tog jag fram moppen som vanligt. Och då kom jag på det!
han ÄLSKAR moppen. Det blir ju en belöning i sig. "om jag kissar på golvet så tar matte fram den roligaste leksaken i hela världen" ><

Måste fråga alla med valpar här inne; får era valpar också hicka i tid och otid?

HildaSvensson
2015-12-29 11:52
0

#16 För det första kan jag bara säga att min valp som ändå är 15 veckor säger inte till när han vill gå ut, och har aldrig gjort. Vilket har gjort att det har skett en hel del olyckor inne, men men så är det 😉 

För att prata om hicka, japp han får hicka då och då. Oftast efter att man har busat med honom ordentligt, men ibland kommer det av en slump. Han själv tycker det är rätt jobbigt men jag måste säga att jag tycker att det är lite gulligt… 🤫😍

tulinia
2015-12-29 11:55
0

#17 haha ja det är toksött när dom hickar, Felix verkar inte bry sig det minsta men jag kan inte hålla mig för skratt.

HildaSvensson
2015-12-29 11:55
0

#10 är så roligt att våra valpar är lika gamla, men så olika! Mycket intressant att läsa om din valp, och visst är det skönt att den värsta bitperioden är över? 🥵 Är lite avis på dig för att det går bra för er ang rumsrenhetsträningen dock hehehe… 😉

November14
2015-12-29 12:01
0

Här har vi en liten kille på 18 veckor. Tycker han är väldigt duktig med det mesta faktiskt, men att säga till när han behöver gå ut är något som är väldigt svårt tydligen :P nu har det dock snart gått en vecka sen någon olycka inne, förutom att han bajsade inne i natt, men gissar på att min man slarvade lite igår kväll innan läggdags. Vovven kan sitt och vacker tass, lärde honom det nu häromdagen, gick väldigt fort! :) Stanna är något vi jobbar mycket på, ligg är något han inte alls förstår, men det kommer väl det med :) gå och lägg dig är också något som har fastnat något sånär. Vill gärna att han ligger i sin bädd när vi sitter och äter, annars går han bara runt runt runt och har väldigt svårt att slappna av. En sak som är lite smått irriterande är att han MÅSTE sova på något. Att ligga på golvet bara sådär går inte och han kan inte slappna av om man grejar eller städar eller något. Man måste liksom säga åt honom att lägga sig i sin bädd eller lyfta upp honom i soffan. Annars sover han inte. Och helst ska han sova på en! Jag måste säga att jag längtar tills valptiden är över, det här med valp är inte riktigt min grej. Att ha hund är lättare än vad jag trodde, men valp. Nja :P

tulinia
2015-12-29 12:38
0

#20 haha här hemma är det precis tvärt om. Felix vill inte ligga på någonting annat än golvet ^^ han har hittat en filt som han tycker att det är OK att ligga på… annars är det golvet som gäller!

November14
2015-12-29 12:54
0

Haha, att det kan vara så olika, när han ska sova på natten har jag fått bädda med filtar och en kudde, då sover han väldigt gott ^^ Vovven är åksjuk också, så vi har bara haft tidningar i buren för att slippa tvätta stup i kvarten, men insåg nu när vi var ute och åkte en lite längre bit att han faktiskt inte lägger sig ner.. Det fick bli att vi köpte en filt och la så långt bak som möjligt i buren och först då gick det hur bra som helst att åka bil! Han sov hela resan efter det :P

tulinia
2015-12-29 13:11
0

#22 hahaha vilken kräsen vovve du har fått hem :D

russin
2015-12-29 13:20
0

#22 - här ska sova i sängen och helst med huvudet över matten hals 😃

tulinia
2015-12-29 13:22
0

#24 det var en sån hund min sambo ville ha, men vi fick en golvliggare ;) livet är inte alltid rättvist!

November14
2015-12-29 13:40
0

# 23 Haha, något :P #24 Jag vill helst inte ha vovven i sängen, iaf inte om natten. Han läcker när han sover, så hans filtar luktar inte mumma efter några nätter :P Men ibland när jag tar en tupplur får han sova med mig och då ska han helst ligga på mig :P Ligger jag på sidan så ligger han mitt uppe på mig. Blir lite jobbigt om jag rör på mig dock, då ramlar han ju ner :P

HildaSvensson
2015-12-29 13:49
0

Jo föresten alla här, hur går det för er med bilåkandet? Har ni bur eller använder ni er av bilsele? Mår era valpar illa?

Valpis här hemma har bilsele och sitter i baksätet när vi åker bil. Tyvärr mår han rätt illa när vi åker, men såfort han har kräkts så lägger han sig och sover. Haha lilla stackaren 🤢

tulinia
2015-12-29 14:34
0

#27 första gångerna vi hade honom i bilen satt han i knät i baksätet. Ända "jobbiga" bilresan vi har haft var när vi åkte hem från uppfödaren. Det är 30 mil så det tog en stund. Men han blev mest uttråkad, gnällde lite i 10 min innan han la sig till rätta. 
Numera åker han i bur, första resan i bur skrek han i 20min men nu går det hur bra som helst, han somnar inom 5 min. Buren står i baksätet.

[linda1989]
2015-12-29 14:58
0

#27 Vår åker i en stabil hundväska där han kan se ut och på den som sitter bredvid, tränat mycket på att det inte är läskigt där inne med godisar, leksaker osv. 

Jag har sådana superabsorberande kisskydd inomhus och enda sedan dag ett har han gått till dem när han verkligen behöver inne. så 9/10 gånger går han till dem så inget kommer på golvet. Uppfödaren  la in likadana till dem när de var 3 veckor så han har lärt sig det.

alltidnordin
2015-12-29 15:12
0

#19 Jaa superkul! Vart i landet befinner ni er? Ja Milou är otroligt duktig med rumsrenheten faktiskt, gnäller vid dörren 9 gånger av 10 när han behöver. Självklart händer det olyckor inne, men inte allt för ofta längre🙂

#27 Min har en kattbur än sålänge, måttanpassad bur till bakluckan är beställd och klar om ca 3 veckor (ganska lagom till att den andra kanske blir lite liten). Han är hur duktig som helst vid bilåkandet. Vi bilade västkusten-stockholm nu innan jul och han sov hela vägen förutom pausen vi gjorde på 20-30 minuter. Han gnäller inte, utan ligger och vilar/sover samt tuggar på sitt tuggben när vi pausar.

/ Sofia

HildaSvensson
2015-12-29 17:12
0

#30 I Småland, utanför Växjö! Och ni? 

Ja, det måste vara superskönt! Min lilla Åke går på tidning som man kan kalla det. Har en tidning bredvid dörren så de gånger han kissar inne kissar han alltid på tidningen. Är väldigt glad att han har lärt sig att kissa på tidningen, så han inte springer runt och kissar i hela huset. Sen det där med att säga till när han är kissig, det har han inte fattat än 😉

[linda1989]
2015-12-29 17:16
0

#31 Nej inte min heller ;) han var duktig som 8 veckor och sa till helatiden verkligen men nu är det mest någon gång ibland och på morgonen. Glad att han sovit hela nätter från 8 veckor..

alltidnordin
2015-12-29 18:11
0

#31 I Trollhättan! Ja precis, Milou var också kanon på tidningar när jag hämtade honom men när han några veckor senare insåg att tidningar kan man slita i stycken blev de bortplockade 😉 Oftast när det händer så går han iväg, och då hinner jag oftast plocka upp honom och gå ut🙂

/ Sofia

HildaSvensson
2015-12-29 20:49
0

#32 Ja min lilla kille sover också hela nätterna utan en enda pöl på tidningen, mycket skönt! 

#33 Hoppas inte att lill-killen börjar slita itu tidningarna här hemma, då blir det hela lite jobbigare 😉

alltidnordin
2015-12-29 21:11
0

#12 Min kille bara började säga till helt plötsligt. Vi hade precis varit ute utan varken kiss eller bajs, 5 minuter efter vi kom in ställde han sig vid dörren och gnällde. Tänkte först bara att han ville ut igen, för att det var roligt, men han gav sig inte så vi gick ut och visst var han nödig. Sedan dess säger han till 9 gånger av 10🙂 Detta var när han va ca 12 veckor gammal, så det kommer!

/ Sofia

tulinia
2015-12-30 06:44
1

FRAMSTEG!!! nu på morgonen vid 6 tiden så började Felix att krafsa på ytterdörren och gnälla. Jag skyndade mig ut och han både kissade och bajsade!!!
Woooop Woooop idag ska matte fira :D

Milton_
2015-12-30 10:33
0

#36 din hund bytte säkert det med min…. Min valp kissade två gånger under natten (på tidningspapper dock :D) o sen sprang jag ut för att han skulle bajsa, vilket han inte gjorde och direkt när vi kom in bajsade han inne -.-" dålig natt kanske ? ;)

tulinia
2015-12-30 10:35
0

#37 haha jag tänker inte lämna tillbaka hans nyvunna kunskap!!
Dock gick bilåkandet väldigt dåligt idag. Hade en ylande varg i buren hela vägen >< Men sen fick han springa i skogen så det var roligt i alla fall ;)

Jamie+Engla
2015-12-30 11:48
0

Vi har 3 valpar för tillfället, då räknar jag alla hundar som är under 1 år valp. Podengo Médio, Jaska 9 månader Podengo Pequeno, Clea 6 månader American Akita, Cooper 3 månader Jaska imponerandes från Portugal som 6 månaders valp, och nu snart 10 månader har redan hunnit plocka två utställnings titlar. Clea är den 3e generationen Pequeno född hos oss, enda tiken i kullen. Först och störst ;) Cooper är en import från Norge, kom till oss för bara 2 veckor sedan.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

tulinia
2015-12-30 11:53
0

#39 hur orkar du ;) jag lider av sömnbrist och sönderbitna byxor av en valp! Men jag kan tänka mig att de har mycket roligt tillsammans!

Jamie+Engla
2015-12-30 12:12
0

Vi har totalt 7 hundar, alla tävlingshundar. Så det är ett heltidsjobb under loven. Skoldagar är det full rulle direkt när man kommer hem. Det är dock mödan värd :) Officiella rosetter 2015, och då är detta inte alla och hundarna har bara varit med vars en halva av året.

Milton_
2015-12-30 12:27
0

#41 wow vad snygga rosetter *.* med de rosetterna blir det ju nästan värt att tävla även om man inte är särskilt intresserad av det ;P

tulinia
2016-01-04 07:55
0

#41 Förstår att det är ett heltidsjobb, men det låter härligt att få ägna sig åt sig stora intresse i den omfattningen :D

Jamie+Engla
2016-01-04 08:52
0

Ja det finns inget bättre, även om de är tufft varma sommardagar och isiga vintrar. Men jag skulle aldrig byta mitt liv mot någon annans, det är det här jag lever för. :)