Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1778 ggr
Fridaaaa
1

Hundschampoo för vitare päls

Lillans päls blir inte vit framtill. Hon ser jämt skitig ut känns det som.
Tips på bra schampoo som inte kostar skjortan? 

(INTE diskmedel!) Såpa hjälper inte. Även använt dogandcat (tror jag det heter?) och esperre (stavning?) för vit päls. Samt såpa.

(hon har inte svamp!)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thea_thea
0

Är du säker på att hon inte har den färgen naturligt? Jag använder esprees vita schampo till min vita vovve🙂

Fridaaaa
0

#1 Ja det är jag 100 % säker på, vi har haft henne i 7,5 år så 😉

rudyC
0

https://www.arkenzoo.se/espree-bright-white-schampo-c68314-6

jag använde detta till min vita hund till utställning och med en dubbe tvätt vart hon så vit att jag fick ha solglasögon på mig 😂

Fridaaaa
0

2008

2010

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

2015/2016

thea_thea
0

Har du någon bild på hur hon ser ut nu?

Fridaaaa
0

#3 Är den jag haft.

Fridaaaa
0

#6 Se #5 🙂 De kom inte med innan av någon anledning

thea_thea
0

#8 Har du någon bild när hon inte är i snö?

LinaK
0

Testat galltvål?

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Syns dock mer IRL oftast än på bild.

Men vet till 100% att det inte är hennes egna färg som ni ser ;)

[Anata]
0

Jag tycker dock att hon är vit :P Och vitare än dom andra St Bernad som jag har sett

thea_thea
0

Dreglar hon mycket?

russin
0

Även jag skulle säga att tvätta hunden i galltvål förs och sen i ett riktigt bra hundschampo för vita pälsar 🙂

Fridaaaa
0

#12 Hon är inte vid fram på halsen, tycker det syns tydliga skillnader mellan 2008/2010 och nu 🙂

#13 Beror på vad man menar med mycket. Men inte mer än vad som är normalt för rasen. Men vad skulle dregglet ha med saken att göra? Det missfärgar ju inte :) Sedan kommer det sällan speciellt mycket på bröstet heller :)

Fridaaaa
0

#14 Frågar ju efter bra schampoo 😉 
Espree fungerade dock inte!

russin
2

#15 - jo dregel kan tyvärr missfärga (både tårflöde och saliv kan missfärga)

Fridaaaa
0

#17 Möjligen om det är kvar jämt, men det är det inte på henne och hon dregglar inte mer nu än innan :) Så jag tror inte att det beror på det.  Aldrig varit med om att dreggel har missfärgat i alla fall :) Och skulle missfärgat mycket mycket tidigare om det nu skulle varit det :) Vi är dessutom noga med att torka och så :)
Ja tårflöde vet jag missfärgar :)

russin
0

PLush Puppy är en märke som jag vet papillonuppfödare talar otroligt varmt om  dom har mycket vitt. Dom har ett schampo för pälsar som ska få tillbaka ursprungsfärgen och lämplig till vita pälsar. Vet inget om det själv, utan vet bara att deras produkter är kanonbra http://www.gisslenfischer.se/store/p/plush-puppy-220778/herbal-whitening-shampoo-with-ginseng-135555

Jetaime
0

Jag brukar använda k9's för vita pälsar till min när hon är skitit (framförallt på bröstet) och jag är jättenöjd! :)

Fridaaaa
0

#20 K9 schampoo glömde jag skriva, jag är tyvärr inte nöjd med de schampoo jag haft därifrån :( Pälsarna har inte blivit bra av dem :(

thea_thea
0

#21 Har du testat på Lillan?

Fridaaaa
0

#22 Ja är därför jag skrev det 🙂

isblixt
0

Plush puppy som #19 nämnde är superbra på min blueroan tik, de vita områdena blir vita och de svarta blir svarta. Det enda schampot jag använder inför utställning. Använder mig också ibland av deras tvål som finns på hemsidan.

thea_thea
0

#23 Med "pälsarna" kunde du ha menat din blandrashunds päls, därför jag frågade. Alla K9-schampon är inte likadana, köp hem en sån flaska och testa vettja!

taylor__lambert
0

Hade du testat galltvål? Verkar ju bli riktigt bra skillnad! http://kanin.ifokus.se/discussions/4d7149e3b9cb46221d05e289-fore-och-efter-galltval

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fridaaaa
0

#25 Eftersom det handlar om Lillan här så ;) Men testat det på båda.
Men vågar nog inte chansa en gång till då det tog tog innan deras pälsar blev bra igen.  Finns dock inte många sorter av K9. Jag hade den "stripoff".

isblixt
1

#27 Provat http://www.k9competition.com/?page_id=1557 ? Whitening shampoo som jag hört bra om. Stripoff är annorlunda jämfört med detta.

Fridaaaa
0

#28 Vågar som sagt inte chansa på det igen med tanke på hur det blev sist. 
Testar hellre annat i förstahand tack ändå :)

Men kan lägga det på minnet om jag ev vågar längre fram om inte annat fungerar :)

isblixt
1

#29 Ok då, annars rekommenderar jag plush puppy's shampoo som jag nämnde tidigare, funkar super till min vit/svarta tik.

Fridaaaa
0

#30 Ska läsa mer om det och se vart man kan få tag på det till vettig peng :)

[Anata]
0

Passade en bichon eller hur dom nu stavas :P

Han var rosa om tassarna och runt ögonen. Hon körde Sjöbogårdens schampoo spray för hundar. Och jag la en lite klicka Gunry inpackning. Ja jag vet om att alla säger att man inte ska ta människo saker på hundar. Men de hjälpte på han

Fridaaaa
0

#32 Sjöbogården har bara skitprodukter enligt mig xD
Ja människoprodukter vill jag inte ha på dem :) tack ändå! :)

russin
0

#29 - jag gillade inte heller K)9 schampot när jag provade och då har jag ändå korthår. Tyckte dom kändes skitiga snabbt (precis som med Espree - dom sorter jag provat). Jag gillar fortfarande PCL lavendel och PROB:s schampon bäst till mina, för dom känns rena och fräscha många veckor med dom 🙂 Ska dock prova en variant av Plush Puppys schampon framöver.

Fridaaaa
0

#34 "skönt" att höra fler som inte är nöjda med k9, annars brukar det bli "va nä så kan det inte vara" typ :P

Får kolla upp :)

LinaK
0

http://www.gisslenfischer.se/store/p/torrschampo-badalternativ-116647/wonder-blok-135527 Denna använde jag när Algot hade fått missfärgningar efter en svampinfektion i pälsen. Blev betydligt bättre :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
0

#36 Tack ska kolla upp :)

[Patricia1993]
2

Det kanske inte går att få en kritvit päls direkt på endast en schamponering utan kanske måste upprepas några gånger tätt i följd. Det kan ju också vara så att pälsen på henne har blivit att ändra färg med åren och kanske inte går att få bort alls vilken produkt man än kör med. De produkter jag använder är k9 keratin (super till Pudel päls), all system och pure paws och får alltid en kritvit Pudel efteråt. Så produkterna i sig tycker jag inte det är något fel på men alla hundar har olika sorters päls så är det ju.

Fridaaaa
0

#38 Ja jag vågar som sagt inte prova k9 igen.
Nja det tror jag inte att det är, ser inte ut som det. 

Ja jag har alltid kört med 2-3 behandlingar :) Mer kör jag helst inte för pälsens skull eftersom det inte är en "badras". Men inte varit någon direkt skillnad :(