Vaccinationer
Hur är det med vaccinationer för vuxna hundar? Min hund blir 2 år i februari är det dags för nästa vaccination? Hur ofta rekommenderas det att man vaccinerar hunden?
Jag tror mig ha hört att man bör göra det varje år men har inte kollat på det på flera månader (typ sen sist vi vaccinerade vid 1 års ålder).
Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/
Kennelhosta är årligen
Tripp gör jag var 2-3 år :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tripp? Jag har vaccinerat honom innan men då sa jag bara 1 års vaccination och 12 veckors vaccination. Vet att de va kennelhosta och något annat i de vaccinen men inte exakt vad. får kanske kolla vaccinationskortet :)
#2 Ja jag kallar den för det haha! :)
Finns en som har med kennelhosta också i ja :)
http://www.evidensia.se/djurkliniken-farsta/vara-tjanster/vaccination-hund
Se längst ner
Tack för länken!
Jag gör som #1. Min hund träffar ofta nya hundar och går på endel utställningar så jag vill att hon ska ha fullt skydd.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag ser till att hundarna får vaccin när de är 12 veckor, 1 år och därefter vart 3e-4e år. Undantaget är rabiesvaccin som jag ger för att kunna tävla utomlands och det är ibland andra tidsintervaller på det.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
När han är 4 år 🙂
Vid 12 -16 veckor, sen vid 1 års ålder och sen vart tredje år med "trippeln" (Parvo, HCC och valpsjuka - ofta får du med kennelhosta med i den om du inte frågar). Vill man vaccinera mot kennelhosta, så behövs den tas varje år.
Min hund vaccineras varje år med Nobivac Pi, vart tredje år med Nobivac DHPPi och Nobivac Rabies🙂
Räcker det med var tredje år även om man ska ut och tävla/utställningar? Man behöver ju ha vaccinationsintyget med sig när man typ går på MyDog och liknande är det också bara för de som är var 3:dje år?
#9 - för tävling/utställning räcker vart fjärde år 🙂
På länken så står det ju att man ska vaccinera vissa saker varje år och vissa var 3.e år. Hur funkar det då? Går man bara och vaccinerar för vissa saker varje år? Förra året när jag vaccinerade så sa veterinären att jag kunde komma om 2 år igen. Hmmm.
#11 Ja det är skilda sprutor :)
#10 Tack då behöver vi inte tänka på vaccination detta året då. Skönt för honom att slippa åka till veterinären i onödan med tanke på förra årets veterinärturer. :)
Jag vaccinerar var 4:e år för att få fortsätta tävla.
Jag vaccinerar vart 4:e år och då är det DHPPi.
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos