Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1245 ggr
wingren
0

Positiva tråden -Januari

Här kan ni skriva om allt positivt som skett/sker under januari månad, framför allt det inom hund. Kanske har ni haft problem som äntligen börjar lösa sig eller så har ni bara haft en speciellt bra dag!

( Rubrik och påhitt som Ambrose, Ralktad och SaffranOSpice postat tidigare, hoppas det var okej och att ni tar det som en komplimang (a) Annars kan jag ta bort tråden :))

Har mått lite extra dåligt i några månader nu men känns som att det är på bättringsvägen! Tränat in tre nya tricks den senaste veckan, var på brukshundsklubben igår och tränade en timme och idag har jag börjat träna på ett nytt trick, gjort lite lätt "parkour" samt hunnit med två promenader som blev längre än vanligt :) Och jag skiter faktiskt fullständigt i att jag inte hann städa ;)

Ambrose
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det absolut bästa på hela året 😉och troligtvis på flera månader är att Nita och jag har varit på IPO-läger med en otroligt duktig figurant! Jag har haft stora problem med att locka fram skallet hos henne, men han var smart och låtsades bli "rädd" varje gång hon gav ljud ifrån sig. Poff! så kom skallet, och inte lite heller! Under lägret som bara var en helg så påbörjade vi t.om. bevakning där Nita springer in i skulet själv och sedan sätter sig ned och skäller på figuranten tills hon får sin kudde!

Fick jättefina lovord från figuranten och "den lilla Rottisen" kan tydligen ta sig ann alla de danska skyddshundarna i danska mästerskapet! (De var skit hela högen tyckte figgen 😛)
Tack vare lägret så har jag även fått en liten push i lydnaden, så nu börjar jag träna in ett fotgående på allvar!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

-Aida-
0

Min hund klarar av att ignorera dom flesta hundar utomhus nu, något jag velat uppnå enda sen han var valp.😃

nadilda
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hon ha tagit ett super skutt i spårandet och klarar betydligt längre liggtid en vad jag trott att hon skulle göra. Hon har till och med börjat sittmarkera föremålen! Dessutom är de längre en någonsin, mellan 300 350 meter.

Sedan har vi haft snö och kunnat  åka pulka!

Dexterr
0

Hundmöten med Dexter går åt rätt håll! Sist vi mötte en hund så börja han dra mot hunden, dock helt tyst! Den mötande hunden skällde och morra mot oss och då morrade Dexter till lite snabbt. Va längesen nu som vi hade ett jobbigt möte :)!

Candy123
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Fyndat ett Rukka-täcke för endast 25€! 😃

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

JoannaLi
0

Jag tror att hans tonårstrots har släppt för tillfället! Woho! Vi har äntligen börjat lyckats med ställande/sättande/läggande under gång, och nu börjar jag våga släppa kopplet igen vid gång. 

Så jäkla skönt! När vi väl kommer hem till vår mindre stressade miljö igen så hoppas jag att vi ska få fortsätta åt samma håll :)

Gollums Fru
0

Min unghund har börjat fatta när han ska vara passiv hemma! Han har härjat konstant innan, men nu börjar äntligen passivitetsträningen sätta sig :D Även blivit så mycket bättre på lydnadsmoment som "nej" (hurra!) och stanna och kontaktövningarna börjar göra susen. Pheeew, way to go, men skönt när träning för första gången verkar ge resultat.

Jasa nej saja!

thea_thea
2

Jag har hittat en superintressant(!!!) kull valpar, en kull så bra att de inte läggs ut på rasklubbens sida eller annonseras om, hoppas bara på att jag är bra nog att få köpa valp ur den kombinationen 🤐

panini
0

#8 Pudel denna gången? 😍

thea_thea
0

#9 Faktiskt inte! Pmar dig ;)

Fridaaaa
0

Bara 2 skoldagar! Resten är hemma. Passar mig & hundarna perfekt! 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zadeira
1

Det positiva än så länge är att jag kommer ha daghunden igen 2-3 dagar i veckan. Det var osäkert ett tag då jag gick på rehab och inte kunde ha honom alls då, men nu är rehaben över och jag kommer ha 2-3 dagar över i veckorna och kan ha daghunden här igen.