Tips på att slita ut min hund?
Nu när jag är gravid i vecka 31 och har foglossning blir hunden lidande. Jag varken vågar, kan eller orkar gå långpromenader med honom.
Jag märker på honom att han vill röra sig mer, men jag vet inte hur jag ska göra för att trötta ut honom. Innan så har jag kunnat smita in på en inhägnad fotbollsplan för att släppa honom lös där så kan kunnat springa fritt. Dock är magen för stor nu så jag kommer inte igenom vårt "smithål".
Snälla ge mig tips, vi har en hundrastgård som jag går till ibland men det är sällan andra hundar där. Imorn kanske vi ska träffa en av hans kompisar där.
Skulle det hjälpa om jag köpte dragsele och lät han dra någon "tungt"?
Ge mig tips!
Nu pratar jag främst om fysiska aktiviteter men om det ingår huvudaktivering så är ju det bara ett plus. Jag är orolig att han inte är lycklig nu när jag inte kan aktivera honom rätt.
Kan du inte vara i hundrastgården med bara honom och en boll? :)
Lägg spår åt honom. Kan vara allt ifrån hårda personspår till blodspår, men i skogen får han det fysiska hoppa-över-gå-under-lyfta-ben osv. Och allt du behöver göra är att gå. Brukar jag ägna mig åt när jag är trött i kroppen. Dessutom mår vi alla bra av att komma ut i skog och mark :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har du sambo? Göm sambo i skogen o kör lite sök
#2 Min hund gillar inte bollar eller pinnar heller direkt. Kan slänga iväg en pinne en gång kanske, sedan tröttnar han.
#3 Ah, ska börja med det :)
#4 Bra idé, ska tvinga in sambon i skolan imorgon då ^^ För då slipper jag själv gå :P
Alternativt göm dig själv i skogen med en filt, fika och mackor och låt hund och sambo jobba. 😛
Hunddagis/hundpassning, finns det något sånt i din stad?
Du har inte nån bekant eller så som kan gå lite promenader med hunden? (Tyvärr lite fel årstid för cykeltur om någon du känt vågat göra det). Har ni nåt hundsim i närheten så han kan få simma? Eller vattentramp? Då behöver du ju inte göra speciellt mycket.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Jag har ju min sambo, men har är inte världens bästa på att aktivera hunden. Det är "min" hund och det har varit jag som tagit största ansvaret för hunden sedan vi köpte honom. Jag kan ju kolla med min pappa om han kan gå ut med honom lite då och då på långpromenader ^^
En klövjeväska kanske vore nått?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
När jag var magsjuk och inte kunde röra mig (för det är ju tyyyyp samma sak som att vara gravid ;), så lärde jag min förra hund olika namn på olika leksaker, sen så gömde jag dom för honom. "gå och hämta nallen", "gå och hämta bollen" "gå och hämta katten" "gå och hämta….."
Han tyckte att det var skitroligt och den leken går även att göra inomhus.
#11 Och kissen tyckte också att det var kul? 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#12 haha jag hade två katter då och han kunde skillnaden på dom, oftast såg dom väldigt nyvakna ut när dom kom in i rummet med en överlycklig hund efter sig, men dom hade absolut ingenting emot det. Det var lite som tripp trapp trull dom där tre och hade alltid en massa hyss för sig. :)
Jag tränar dragweight med min hund, och jag skulle ju ljuga om jag säger att vi inte tränar det när jag själv inte orkar gå.. Finns trådar om det på iFokus och massor av info om du googlar 🙂 Det bygger muskler på hunden och är dessutom perfekt att träna då jag är sjuk eller helt enkelt inte orkar, min hund älskar det iallafall!
Mycket viktigt att hunden använder en sele som är anpassad för tungt drag med låg dragpunkt och att du börjar med lätt vikt 😃
Drag av någon annan form kanske vore något också? Ni kan köra efter cykel, skidor, spark, kickspark, trehjuling eller så kan hunden dra pulka/vagn medan ni går bredvid(eller sitter i). Du kanske inte är så sugen att ställa dig på ett par skidor med magen men husse kanske vill 🙂Känner en också som brukar låna en sån trehjuling som gamla har av sin farfar och köra efter den, det funkar bra och dom är ju rätt stadiga 😉
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
När jag gick på kryckor så började jag tränar rapport med vår hund. Kan man bara sitta still medan hunden springer, jätte smidigt.
// Nadja