Vårta?
Hittade en liten knöl på örat i slutet av september, han verkade inte besvärad över den och så. Ringde veterinären och de sa att jag skulle hålla koll. Och nu är den blå?! Den är som under huden och stenhård. Ska slå en pling på måndag, har aldrig sett framemot en måndag tidigare. Men tänkte bara om någon har någon erfarenhet av knölar?
Det är inte alltid lätt at le vackert!
Vi var hos veterinären i veckan och kollade upp två knölar på Simba som såg olika ut. Båda visade sig dock vara talgknölar så inget farligt :) Men det är viktigt att alltid kolla upp sånt man inte vet vad det är tycker jag.
Håller med #1 här. Förändringar i huden är viktiga att kolla upp. Knölar och liknande. Min russell har en vårta som liknar din och det är en talgkörtel, vi var inne och tog prov på den. Så jag skulle rekommendera att du bokar in tid så dom får ta ett prov på den så du får ett korrekt svar. Bättre att kolla upp i tid tycker jag :)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Min tik hade en liknande knöl på örat för några år sedan, jag minns inte vad det var för nåt men vetten sa att det var ofarligt och att det kan bli så på vissa hundar utav vissa mat/godissorter, i vårat fall Frolic.
Den växte och blev ganska stor men tillslut så började den krympa och försvann sen helt.
Jag rekommenderar även jag att du ringer och bokar tid, bättre att vara på den säkra sidan 🙂
Fick en tid på onsdag för att se om den behövs göra något åt den, hon chansade på en fettknöl. Och -självklart- är sambon på jobb just den dagen. Jag är ett nervvrak när vi har varit där, passar inte så bra för hunden ;)
#4 Håller tummarna att allt går bra! 👍
Så, nu funderar jag på vad jag ska sysselsätta honom med på dagen… Typ en längre sväng med pulkan, har två kilo så att pulkan står kvar på marken… Ska se om tio kilo totalt fungerar. Men jag behöver tips! Vill gärna ha honom slutkörd hos veterinären… :) Och jag får äta lugnande, annars lär jag vara ett vrak…….. Usch vad jag avskyr att gå dit! Förlorade min katt där… Fast de sa "ni kan ta hem han, börja tvångsmata osv… Under natten blev han ännu sämre… Nästa dag fick han somna in… Rätt säker på att det var den upplevelsen som gett mig ångest. Och jag blir ett nervvrak… :( Nej, men om någon har tips på träning skriv! Tack på förhand!
Bad du dem inte titta på det där på samma gång? Eller upptäckte du det först nu?
Upptäckte det först nu! De skulle försöka hinna titta på den och alternativt ta bort den. Annars var det att boka ytterligare ett besök.