Blandar ni foder?
Fick en torrfoder provförpsckning från mässan förra helgen (Magnussons). Ger acana och tänker verkligen inte byta men är det negativt att ge min vovve ett annat foder tillfälligt? Tills packetet är slut? Eller ska jag bara slänga det? Han verkar iofs inte jätte förtjust i Magnusson så blir nog ändå att jag slänger det, men hur gör ni? Har ni blandat?
Ibland så tar våran mat slut och det dröjer några dagar innan leverantören kan komma förbi så då brukar de få äta annat foder, det är inte så kinkigt. Vissa hundar kan bli lite dåliga i magen men oftast är det inga problem. Efter hundutställningar så käkar våra hundar lite av varje ;)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Vår är inte så känslig, så jag skulle ha blandat.
//Jessie
Blanda på bara :) Om ni inte vill ha det så kan man ju donera det åt någon :)
Tror inte det är någon fara att blanda så länge hunden inte är känslig. Jag barfar
men blandar ofta med färskfoder och torrfoder när jag får gratisprover :)
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Japp, blandar vilt! Barfar för tillfället, varierat med VOM när vi är hemma på besök, Pondus 3XP som vi fick med lite smakprover av, Purizon torrfoder som belöningsgodis, Doggy aktiv (:S) när vi är hos bästa kompisen/grannen och inte orkar hämta Purizon (av samma anledning kan det ibland ges Frolic, vid akutfall).
Inte mår han sämre av det :)
Va skönt att det verkar vara vanligt att blanda. Han har väldigt sällan problem med magen och då kan jag med gott samvete ge Magnussons då och då tills förpackningen är slut. :-)
Får jag provpåsar av torrfoder som jag tycker verkar ok så använder jag det som träningsgodis. (provpåsar av torrfoder med dåligt innehåll tackar jag nej till, finns inte möjligheten så ger jag dem till hundstallet eller liknande)
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Vi brukar ha provpåsar som träningsgodis :)
Jag blandar också hejvillt. Nu får hon bara ett foder men förut kunde hon äta 4-5 foder blandat då hon var så kinkig. Hon blev aldrig dålig i magen.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"