Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1778 ggr
Winta
0

Ensamträning

Hej på er!

Jag har en fråga… Min blandras tik på 3 år gammal som jag fortfarande håller på med ensamträning. Det går framåt men problemet är att jag inte vet hur länge hon kan vara själv / hur hon mår när jag e borta. Plus också att jag har dålig hörsel så jag inte kan höra om hon skäller…

Funderar över att skaffa en "webkamera" eller om det heter något annat som kopplar till mobil Iphone som man kan kolla upp då och då hur det går.

Har ni någon sånt och vilken är bra? vart man kan köpa och sånt?

Tacksam för tips!

smellcaramell
0

Har du en dator hemma + en telefon så kan du ju starta ett skypesamtal och kolla hur det går :) De flesta datorer idag har ju inbyggt webbkamera, speciellt laptops.

-Aida-
0

jag har en ip kamera som går på trådlöst nätverk, kan se och styra kameran genom en app i telefonen, ta bilder eller börja video filma, den har night vision så om de skulle va mörkt så ser det ut som de skulle va dag tid genom kameran, kanon grej om man vill hålla koll på hunden, den kan skicka epost med bilder eller filmer den tagit själv, de får man programmera genom programmet i datorn.
du kan googla på ip kamera ifall det är en sån du vill ha.

sasha_setter
0

Om du kan låna någon annans iPhone kan ni ju koppla upp ett FaceTime-samtal :)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

emilialinnea
0

puff

/Emilia

Winta
0

Tack för era svar! Jag har bara mobilt usb internet om ni förstår hur jag menar. Sen är datorn (stationär) inne i sovrummet. Tänkte skaffa bredband men får vänta för datorn är mindre bra och behöver formateras om men nån vän får komma förbi och fixa den.

Eller nån annan lösning?

[Desdemonas]
0

Jag har någon gammal webcam, sen har jag ett program som spelar in medan jag är borta. Använder inte det nu då hunden jag har nu sover när vi är borta, men när jag hade fler hundar hade jag igång den.

hemul
0

Hur dåligt hör du? Jag hade en daghund som enligt uppgift inte kunde vara själv för att hon skällde. Jag gjorde ljudisspelningar med min mp3-spelare som jag la i köket som också är mitt i lägenheten. Hörde hur hon gick omkring, drack vatten, fnös, allt. Skulle det funka om du vrider upp volymen? Det är enkelt och billigt om man redan har något man kan spela in ljud med.

Winta
0

Hemul: Det skulle vara en bra ide. :)  men….tyvärr blir det svårt för mig. Har djupt grava hörselskada.. mest som döv så man inte hör utanför eller vad som låter.

Desdemonas: Kan vara något för mig. Vilken program använder du?

hemul
0

Misstänkte det.

Det här programmet använde jag för länge sedan. Det var enkelt och fungerade bra. Det var månge versioner sedan och jag använde det för att ladda upp bilder till en server, men det kan spara på hårddisken också.

http://lumai.se/bc.html

Winta
0

Tackar, Hemul!

Ska testa det 🙂