Hjälp!
Jag är en hästtjej som söker en hund kompis att ha med när jag är i stallet. Jag är 15 år gammal och har haft hund i hela mitt liv. Jag vill ha en liten hund, men ändå tålig, den ska orka ett pass i skog och mark. Två raser jag har funderat över är West Highland White Terrier eller Welsh Springer Spaniel. Och det är för att vi har haft en westie förut och en spaniel har mina föräldrar just nu.
Jag undrar just vilken ras just DU rekomenderar? Det måste inte vara någon av just dom två som jag har tänkt på utan nämn gärna en annan. Skriv gärna varför du tycker att jag ska satsa på en sådan ras, fördelar, nackdelar m.m
Tack på förhand!

putt =)
Många häst tjejer har Jack russel. Tuffa och uthålliga och ett ganska hett temperament.
Många häst tjejer har Jack russel. Tuffa och uthålliga och ett ganska hett temperament.
Ursäkta upprepningen.

Tack för tipset^^

putt =)

Vad ska du ha hunden till annat än att ha den med i stallet?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ska du göra något annat med hunden? Storlek? Pälstyp?
Personligen skulle jag inte titta efter någon ras med jakt i sig om jag skulle ha den med när jag red.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

När jag inte är i stallet så ska jag ha som sällskaps hund, träna lydnad m.m
Storlek, typ medel hund. Tex welsh springer spaniel storlek.

putt^^

Är det någon som har en westie? Kan ingen berätta vad ni tycker om den rasen, vad den lämpar sig till m.m?

putt…..