Positiva tråden - December
Jag misstänker att det inte finns en sådan här tråd för December än? Så jag gör en :)
Igår fick jag köpt ett begagnat, oanvänt cykelfäste för 100kr. Ett riktigt kap, och av superfin kvalité!
Det invigdes idag med en tur på 1 mil. Fungerade hur bra som helst, och trotts att det är den längste sträcka Nita och jag har cyklat, så var hon inte ens andfådd. Det ska nog kunna blir ett Uthållighetsprov nästa år! Att göra det med Rottweiler är ganska ovanligt! :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
positivt för mig är att min valp äntligen kommer hem!
Min hund har äntligen lärt sig att kampa😃 Han släpper inte kamptrasan för något, inte ens för köttbullar🤐
Köpte en kanonbra hundbok på mässan i helgen, stort plus då jag letat länge. :-)
Min hund bryr sig inte om kylan iaf, haha!😃
Det går bra med valpis här hemma och han lyssnar så bra på mig och andra här hemma. Han är suuuuuper social och lättlärd, gillar allt och alla. Även ensamhetsträning börjar gå bra nu. Det enda som inte går är bra är rumsrenhetsträningen just nu, men det ordnar sig säkert!
Mitt i allt elände med sjuka och avlidna djur så är iallafall min snart 6:åriga tik fullt frisk och har alltid varit!
Lite grå på hakan men lika pigg och glad och smidig som hon varit hela sitt liv och det är väldigt skönt 😃
Jag har haft mer inspiration och det känns som träningen med min omplaceringshund går framåt nu, innan stod vi lite och trampade på samma ställe!
Denna veckan får jag äntligen jullov också och då ska vi hem och busa och mysa med husse flera veckor :) allra nöjdast är vovven när hela flocken är samlad!
Avmaskningen gjorde underverk, han är äntligen, 5 månader senare, i superfint skick, inte tunn över huvud taget utan ligger på 20kg
Sen är han, efter en vecka hos uppfödaren, tillbaks hos mig <3 Oj vad jag saknat honom och oj vad skoj jag ska ha och slipa på lydnadspilleri under lovet :)
-
Stretchingen har verkligen börjat släppa nu! Som klockverk så trillar en efter de andra övningarna dit.
100% på höger bakben är nästan givet nu, och jag har som mål att alltid komma till 100 även på vänster nu, där vi kom till 60 för någon vecka sedan. Så roligt! Snart så kickstartar vi fysträningen!
Sen så skötte han sig också relativt snyggt igår på julmiddagen. Efter ett tag varvade han ner och var inte bara totalt fixerad på maten, utan kunde ligga och sova utan att bry sig. <3