Valp
Haft hund innan men den var runt 12 veckor när den kom till oss. Haft valp nu i lite över en vecka och känns som han är helt nere på dagarna och knappt vill leka eller något mer än gå ut förrän min sambo kommer hem och då vill han bara umgås med honom och är plötsligt superglad.
Är det separationsångest för att min sambo är på jobb? Känns inget kul att vara den som han inte bryr sig om något eftersom vi alltid umgås. Vad kan jag göra? Han är bara 9 veckor så tar väl tid att knyta band men alltid så glad när min sambo är hemma. Orättvist. Tror mest jag behövde skriva av mig för känns som min valp bara är pappig just nu..
Det kan vara så. Min mamma kände likadant då hennes valp var så fäst vid mig. Iofs fortsatte det & han är fortfarande väldigt nära mig. 🙂
Hundar, råttor, katter, bodyart, shopping, veggiemat. 
Det går lite i perioder det där. Jag var med hemma med Navi, och en så liten valp sover ju nästan hela tiden. Äter, kissar/bajsar, leker liite sen sover. Och sover länge. Men så kom min sambo hem och då lekte Navi som satan, jag hade ju avrit med hela dagen så det är bara samma tråkiga lukter. Och då busade Navi sig övertrött och blev helt hyper, sen tvärdäckade hon.
Dem sover så otroligt mycket de första veckorna!
Nu är jag den roliga av oss, för jag går hemifrån och kommer tillbaka. Klart jag inte är rolig när det alltid är jag som är hemma. Inget spännande alls då men nu blir hon sååå glad när jag kommer hem! Nu är vi som ler och långhalm ;)
@adventuresofnavi | instagram
Jag tyckte också det var så otroligt orättvist i början, blev rent ut sagt ledsen för krasst sett är det "min" hund. Men tro mig, det löste sig ;) Det har sina förklaringar det där!
@adventuresofnavi | instagram
#2 ja får åka ifrån något på helgen så han får sakna mig också. Han sover inte jättemycket på dagarna ändå, går mest runt och kollar mot dörren även om han nyss varit ute som han väntar på att min sambo ska komma.
Var lite bättre nu på promenaden och efteråt, fick tvätta av honom och vira in i handduk så myste han i mitt knä :)
Ta det lugnt det ordnar sig ;) min hund var också så var ibland ocks ledsen för hon var ju min och hon ville inte gör något med mig. Nu är vi bästisar och vi har kämpat upp lite motivation i henne att vilja göra något. Men valpen är bara 9 veckor ;) det ordnar sig ;)
#6 Tack =) behövde jag höra. Låter som det gick bra för er. Han tyckte det var lite roligare att vara hemma med mig idag iaf, men förstår att det är speciellt när sambon kommer hem eftersom de inte setts sen på morgonen.