Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hundtillbehör-hundprylar
Läst 753 ggr
Aourora
0

Cycklingturer med hunden

Vet någon vart den bästa hundcycklings-ställningen finns? Börjes eller någon särkiljd cyckelaffär?

Jag hittade det varken på Jula, Claus olson eller biltema…

Några andra tipps på effektiv hundträning, motion, förutom raska promenader och inlines(LIVSFARLIGT) hehe..)

Tacksam för hjälp : )

AnneN
0

En ställning som jag själv använder är den sk springern då jag cyklar med hunden. Jag tycker att den är jätte bra och den finns på de flesta djuraffärerna

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Vet inte vart i landet du bor men det är ju snart vinter så låta hunden dra en pulka/släde är bra motion och att tolka på skidor bakom hunden ger också mkt motion

_**/Mvh Anne

Sina
0

hehe det med pulka ska vi göra med Sina i vintern med bonusbarnen :D

Inlines lät livsfarligt , jag får upp en bild på mig med sina , jag hade legat och släpat efter,  vi kan inte springa med henne knappt , hon springer med oss.

Men hur gör man när man ska lära dom springa vid en cykel , hade velat  göra detta med Sina !

FridaMariedahl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag använder ingen ställning när jag cyklar med hund, min springer lös brevid^^

AnneN
0

Jag började med att sätta Velvet i springern och leda cykeln så hon vande sig vid den, sen så började jag cykla i gångtakt korta sträckor och har sedan utökat både hastighet och sträcka.

Jag väntar bara på mina pengar från csn så ska jag åka till skellefte och köpa en dragsele, draglina och ev en pulka där om jag har råd med pulkan vill säga annars blir det att köpa en på barnenshus i vinter =)

_**/Mvh Anne

kerstinjoh
0

Jag vill också ha lite tips om cykling med hund. Alfons har energi som borde räcka till 10 hundar.

Jag har cyklat med honom och den gången fungerade det bra. Men jag är lite orolig för att han ska få syn på något och dra omkull mig. Bra tips mottages!

AnneN
0

Använder man springer så lossnar hunden om den tvär rycker allt för hårt just för att man inte ska bli omkulldragen

_**/Mvh Anne

kerstinjoh
0

Ok, men om jag vill cykla i lagom far och inte ha en Töntbull som tror att det är 1:a priset som gäller. Den enda gången jag cyklade med honom betedde han sig som om det verkligen var ett sprinterlopp som gällde. Prövade att bromsa ner, men resultatet blev ändå att han idiotsprang.

AnneN
0

kan han gå fot på kommando så testa med att säga åt han att gå for även då du cyklar

_**/Mvh Anne

AnneN
0

eller lär han komandot "sakta"

_**/Mvh Anne

Liss
0

Och om man inte har cykel då? Kan jag ta en springer på moppen kanske?Oskyldig ecko behöver ju med springa av sig:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

moppe kanske inte är så bra att ha hunden vid med tanke på avgaserna som han andasin, men en cykel kostar inte många kronor beggad

_**/Mvh Anne

Liss
0

Jag hoppas du såg ironin i de bio.. annars ser de ut som om jag är världens idiot!

Jag vill inte ha en cykel.. vad ska jag ha den till annars;P

AnneN
0

Jo jag förstod ironin i det hela tänkte bara att det faktiskt finns folk som inte förstår ironi

_**/Mvh Anne

kerstinjoh
0

# 11 han kan springa efter Alfons.Skrattande

Vattnadal
0

Många hundar skulle må toppen av att springa framför en cykel. Inte bara att springa, utan att få DRA den!

Kör en begagnad cykel med BRA fotbroms, en dragsele (nomemodellen är bäst), en expanderlina, och sätt igång!

Vi fäset linan på styret, mitt på för att det inte ska bli vingligt, sätter linan i selen, och så kör man på. Se till att linan alltid är spänd, trampa på för att hjälpa till en aning, var snabb att bromsa in om hunden saktar av. Möter man någon och inte har pli nog på hunden att passera, så bromsar man, kommenderar stanna, lägger ner cykeln om det behövs, går fram och håller i halsbandet på hunden, till det är fritt fram igen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Liss
0

Om inte andra ser de måste dem vara blinda, är ju en söt liten ängel bredvid:) Och desutom är avgaserna extremt låga från en moppe och kommer bara ut längst bak. Tänkte ha ecko vid benen, men kanske bättre att han sitter mellan benen! så han hinner med! (Nu är jag skit allvarlig också!)

Springa efter alfons?? vart då? på din cykel? uh hu..:P

kerstinjoh
0

Det skulle jag aldrig våga med Alfons. Men jag ska pröva en cykeltur en dag. Han behöver få sträcka ut sig ordentligt. Tyvärr kan jag inte släppa honom fritt ftersom han är stendöv på avstånd.

Vattnadal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fast avgaser, har man hunden framför får de inte i sig såna. Vi kör ju våra med 4-hjuling, för att cykla med alla tog för lång tid!

Här är det paus!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Liss
0

Ja precis, de var det jag menade.. men titta, då kan man alltså ta moppen?? Hur tusan gör du då?? får dem dra den utan att du gasar, eller hjälper du till lite?:)