Utställnings tips
Tänkte man kunde tipsa varandra om hur det går till på utställningar, vad man ska tänka på innan och under utställningen mm.
http://www.papillonringen.com/show_rulesSE.htm här finns det mycket bra info om vad de olika priserna betyder mm
http://www.keeshond.nu/utstallning.htm här finns det massor bra info om hur allt går till och vad man ska tänka på både innan och på utställningen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Usch vad jag blir sugen igen….undrar om man kan klä ut Skorpan till Schäfer och ställa ut henne ;) Tror du dom går på det Anne?
Ska du sätta styltor på henne då eller?
Jättebra tips! =)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Usch om det endå funkade ;)
Det skulle vara så roligt, jag var på utställningar med min första schäfer Miscalands Trapper….snacka om att bli biten =)
Jätte bra tråd Anne :) Din fresterska

Hihi kan ju passa på att påminna alla om att jag mer än gärna ställeupp som handler =)
_**/Mvh Anne
Kan man ställa ut en kastrerad Dogo argentino/amstaff
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

på blandisutställningar ja =)
_**/Mvh Anne
kastrerad?
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

borde funka tror jag, har aldrig vart på blandisutst
_**/Mvh Anne

Man får ju ställa ut kasterarde rasrena hundar, så länge man har intyg på att de hade 2 kulor. Domaren ska ju bedöma ett avelsresultat, inte ett avelsmaterial.
Blandis torde ju knappast nobba kastrater då, tycker jag i alla fall!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Stavade du inte lite fel nu Lotta?
Miscalands? Eller Mischalands

Trappers pappa hette Hero *kollar i min glaskula*

Hmmm utställnings tips var det tråden handlade om ju
_**/Mvh Anne

Sorry
Jag slant på tangentbordet

Uppa Nicki jag stavade fel naturligtvis så stavas det Mischalands men jag kommer inte ihåg vad pappan hette, men det är inte omöjligt att han hette Hero låter faktiskt bekant =)

Nicki du lär ju titta på tiden när jag skrev det, jag var ju nästan 25 och åldern började ta ut sin rätt ;)
Kan man ta ner en A4 bild så den blir så pass liten så man kan lägga ut den här? Isånna fall kan jag lägga ut en bild på Trapper eller som jag kallade honom "Ricky"

Tråden!!
_**/Mvh Anne

Japp så var jag tillbaka….det hjälpte inte ens att byta namn 

*putt*
_**/Mvh Anne

putt

*putt*
_**/Mvh Anne
Om tanken är att man ska tipsa om vad man kan tänka på, så har jag ett litet tips!
Har man en korthårig ras som ska visas en varm sommardag kan man ta med sig en badhandduk och blöta i kallvatten för att kyla ner hunden. Det är inte alltid lätt att hitta skugga på utställningsplatserna.
Ett litet tips inför utställningarna sommaren 2008 (för nu är det minsann inga varma sommardagar!) ;)

Tack Junction det var ett jätte bra tips. Man kan även införskaffa ett sk utställningstält som man placerar så att det ger skugga
_**/Mvh Anne
Ja, jag har sett jättesmarta små tält om man har en stor eller kanske några små.
Jätteenkelt att resa upp, väger ingenting att bära och tar liten plats!
Nu för tiden får man inte alltid resa tält hur som helst vid ringside. Men de här jag tänker på är som små strandtält som kanske är 80 cm höga endast! :)