När lyfte din hund benet?
När började din hanvalp lyfta benen när han kissade?
Arras är idag 11 månader och kissar fortfarande som en flicka.
Börjar snart tro att han är en flicka i en pojkkropp…
Hades är 5 mån och lyfter inte. När han var mindre lyfte han ett par gånger, men nu gör han inte ;)
Vet inte när Eros började med det, men när min kompis var här med sin valp blev Eros hans stora idol! När de åkte hem sedan började deras valpsing ha lite mysko saker för sig när han skulle kissa. Han försökte lyfta benet som hans idol! Och nu när de var här och hälsade på igen hade han lärt sig. Så han var runt fem månader.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
ecko var väl kanske 7 månader. jag har inget tidsbegrepp längre.. men jag tror de. högst 8 månader iaf.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Har för mig dobby var runt tre månader, kmr inte riktigt ihåg, men vi hade inte haft honom länge alls. Men han var ju tvungen att lyfta, eftersom det var snö ute och han var så liten, så han stod o lutade sig på ett ben x')
Det där kan vara så olika, jag vet hanar som inte har lyft på benet, trots att dom varit över året…det kommer när det kommer liksom ;-)

Stämmer det att hunden lyfter på benet när den blir könsmogen då?
Eller kan en könsmogen hane ändå kissa som en tjej??
Ascot var 4 månader när han började. Då lyfte han benet lite rakt upp. Nu när han snart är 6 månader har han börjat lyfta benet mot träd o stolpar. Han ser så stolt ut när han gör det.
Nero kissar som en man nu!! ^^
*stolt*
Men ibland kan han ha bråttom ut och då blir det om en flicka igen.. *suck* ^^ Han blir nio månader den 15/7.. :P
ja alltså, ecko kissar som en tjej fortfarande ibland.men de är mer när jag är lat:P
annars har du ju exempel på lusse.. han är väl 1½år? och han lyfter inte på benet
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Lusse har inte ens börjat me d än =/ ja o han e snart 2 år..
Tokvovvar!
Men varför i hela friden ska de stå på tre ben o riskera att falla omkull.
Jag läste en rolig bok en gång. En man hade en pudelhane, som inte ville lyfta på benet. Så mannen tog honom till Central Park på nätterna och övade benlyft.
Ni kan ju tänka er alla pinsamma situationer som uppkom. tyvärr kommer jag inte ihåg hur det slutade. men jag vill minnas att mannen kröp omkring i parken och visade hunden hur han skulle göra.
Kanske värt en test??
oj, tänk att det kan vara så olika!
Har även en tik som lyfter på benet ibland :P (Malou) vet inte varför hon gör så O.o
Vi ahde en tik som lyfte på benet. Någon har sagt att det är ett tecken på dominans, hög rang. Ingen aning.
Vår yngsta hund var nyss fyllda året när han lyfte på benet, han kan än i dag när han är för ivrig halvsitta och kissa.
Dotterns hund var också runt året när han lyfte på benet.

Viggo som snart är 7 månader kissar som en flicka dock har han 3-4 ggr varit en riktig pojke ;)
Hahaha Skorpan lyfter på benet jämt…
Min schäferhane som jag hade när jag var yngre han var nog året när han började lyfta på benet =)

haha min tikvalp lyfter på benet lite då och då… men tror nog det mest är för att hon inte har tid att sitta så länge :p
ab0o ; Fina hundar du har, älskar njuffen :P

Mowitz var nog precis under året när han började lyfta. Men han har aldrig lyft riktigt, utan det har varit små halvhjärtade lyft på 20 cm som mest. :)

Arras lyfter fortfarande inte på benet. Börjar tro att han bara är bekväm av sig 
(Han är 13 månader nu)

Han är ju shaffer och smart 
Hades är snart nio mån (25 jan) och han har väl gjort det ett par ggr ;) Men han glömmer det igen ;)
Albin var 6 månader när han povade lyfta på benet men rammlade omkull sen tog det ytterligare 2-3 månader innan han lyfte ordenkligt utan att rammla omkull.