Kissproblem
Jag tänkte bara höra om någon av er har erfarenhet av samma problem. Min hund Ralf har läckt urin i snart ett år och vi ännu inte funnit någon lösning på hans problem. Idag var vi ännu en gång hos veterinären och letade vidare. Det började i februari/mars förra året, han var då 2år. Han kastrerades i maj förra året. På ultraljud syns en prostata i sammanhanget liten i storlek men med en hel del ärrvävnad, urinröret är dessutom lite utvidgat. Han har fått Metacam i omgångar och då har han blivit lite bättre ett tag för att problemet sedan kommit tillbaka. Vi har provat inkontinensmedicin utan att det har blivit någon förbättring. Han har inga problem att hålla sig utan det droppar när han ligger och sover, främst på natten. Allt annat är normalt!
Nu har jag en tik men hon har efter kastrering blivit inkontinent, vi har som du försökt med det mesta i medicinväg och inget funkar utan hon fortsätter att läcka. Jag löser det genom att hon får ha löpskydd inne, har fungerat jätte bra, vi har haft så i 5 år nu och nu är man så van så det är inget problem. Tyvärr kan inte all inkontinens behandlas utan man får lära sig att hantera det på andra sätt.
Codeavalone.blogg.se
#1 Vi har uteslutit inkontinens på grund av kastreringen då problemen började innan.
#1 Måste förtydliga, han kastrerades i maj i år. Skrev fel i #0.
Ah ok, ja då är det ju svårare. Min tik har ett medfött fel som gjorde att vi var tvungna att kastrera henne och detta har även bidragit till hennes inkontinens.
Hoppas ni hittar felet och kan hjälpa honom
Codeavalone.blogg.se