Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 715 ggr
ninnen
0

Flytt till England med hunden

Hejsan!

Jag har fått jobb i England och i mars sticker jag och min Jack russell kille dit permanent. Det är inte värst strikt mera, viktigaste är passet och vaccinationerna i skick. När jag kollade igenom hans papper idag upptäckte jag att rabies vaccinationen gick ut i somras (trodde att det var först nästa sommar, tiden går.) och jag bokade tid till veterinär genast för att uppdatera. Jag frågade på samma gång ifall han vet om detta kan vara ett problem för honom att komma in i landet? Eller kollas det bara att vaccinationerna är i kraft? 

Tacksam för svar!

H. Orolig matte

Vixxen
1

Lite regler finns här: https://www.gov.uk/take-pet-abroad#countries-and-territories

Chipmärkt antar jag att din hund är och att EU-pass finns.

21 dagar efter Rabiesvaccination kan du resa in.

Veterinär måste avmaska mot Dvärgbandmask inom 24-120 timmar före inresan och skriva in det i EU-passet,

smurfan-13
0

Står i precis samma läge (bortsett från att det är mannen som fått jobbet) & flyttar till Wales i vår.

Kolla upp möjligheterna att flyga/åka färja/bila in i landet! Då det verkar förbannat klurigt. Ser ut som vi kommer bila m hundar, katt, gnagare & barn.

Inga problem m rabiesen för dig. Mina kommer vaccineras i senvinter/vår är min tanke.