Grekiska namn
Jag söker efter namn som finns i den grekiska mytologin och som man kan använda på en tik.
Min yngsta tik Nyx är döpt efter nattens gudinna och jag har förstått att min äldsta tik Dafnes namn också finns med i den grekiska mytologin där Dafne är en nymf, med just den stavningen också! 😃
Så då känns det väldigt roligt att fortsätta på samma tema med fortsatta hundar och jag är bara intresserad utav kvinnliga namn eftersom det ska vara till tikar.
Det behöver inte vara bara gudinnenamn utan jag vill hellre ha lite mer unika och häftiga (men ändå relativt enkla att uttala) så alla väsen inom grekiska mytologin är välkomna!
Har ju förstås redan letat en del men finns ju otroligt många olika namn så har ni något på lager som ni tycker om så släng gärna upp det! 🙂
Afrodite, athena, Artemis, Hera, Hermes, nemesis, tyfon (fungerar nog för både och)
R.I.P. Anton 💔
Här är en länk. Längst ner står en massa namn på gudar och andra varelser.
/Maria
Pandora, men det kanske är lite illavarslande även om hon sedan släppte ut hoppet. 😎
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Hera. Eller Lysistrate.😛
Rhea, Ida, Brisa, Aba, Aia…vilket roligt tema. Massvis med fina!
Kalypso kanske..
R.I.P. Anton 💔
Tack för era förslag! Jättefina och en del som jag inte hört/tänkt på innan! 🙂
#3 Pandora som jag alltid tyckt var så fint, att jag inte tänkte på det! Det skrivs upp på listan! 😃