Behöver tips och råd...
Känner mig lite handfallen, i våras var jag och hundarna med om en bilolycka i 90 km/h. Idag fick jag svaret från min MR. Det hade kunnat vara värre såklart. Diskbråck och fyra kotor som tagit skada samt whiplash. Ett rehabteam har sats in osv, so far so god. Men de säger också att jag måste sakta ned , dra ned på längderna på promenaderna bla. Här sitter jag med tre aktiva hundar av bruksras som verkligen kräver både fysisk och mental aktivering . Jag kommer bli bättre såsmåningom och tills jag gör det känner jag mig lite splittrad i över hur kommer hundarna hantera detta? Hur löser jag det med dom? Hur kan jag låta dom få utlopp på andra sätt som inte kräver lika mycket av mig? Jag vill verkligen inte omplacera, mitt mål ät att må bra så undanber dom förslagen. Nu är det klart att jag fortfarande tar in beskedet jag fått och det hade kunnat vara sämre som sagt!
Usch vad hemskt! Tur att ni överlevde och att skadorna är övergående. Finns det ingen/inga som skulle kunna hjälpa dig med promenader så du kan ägna dig ut de mindre krävande bitarna? Kanske inte den bästa av lösningar, men jag vet en uppfödare somhar löpband till hundarna och säger at de gillar det.
Byt gren, du kan ju testa på att dra med dom och åk till hundrastgårdar så de kan rasa av sig med varandra medan du bara tittar på.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
En uppfödare jag känner uppe i Östersund har typ en rejäl sparkcykel i vuxenstorlek som hundarna drar och hon åker på. Hon åker även skidor och rullskidor efter dem. Det kanske vore något?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Drag står redan på schemat , med släde då. Skidor är lite för tidigt än men längre fram absolut!
Jag är glad att det gick så bra som det gick för dig och hundarna!!
Min granne har väldigt ont i sin kropp, och hon har en liten pudel. Hunden vill gärna springa mer än vad hon vill.
Hon har hittat en granne som också har hund, men den är det inte lika mycket GO i. Hussen till den hunden vill träna agility men hans hund vill inte. Så han "lånar" hennes hund och tränar med.
Min granne tar hand om vardagen med promenader och liknande och den andre tar hand om träningen. Fungerar jättebra för dom.
Du kanske kan hitta någonting liknande?
Någon som brinner för träning men inte har möjligheten att ha en hund själv eller har en hund som inte passar just för det.
Kan även vara någon yngre som inte får ha hund hemma men är en riktig stjärna.
Jag önskar dig all lycka till! Hoppas att ditt tillfrisknande går fort!