Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1882 ggr
nadilda
2

Första snön

Vet att det är många här som skaffat valp i år. Nu har ju snön börjat falla i stora delar av Sverige, vad tycket era valpar om den? 

Här är ett urklipp från min blogg om vad Katla tycker:

Då har jag upplevt min allra första snö, och rätt så ordentligt också. Av mig får snö en klockren tia! Man kan gräva i den, man kan rulla runt i den, man kan äta den, man kan jaga den, man kan gräva i den, man rusa hur snabbt som helst i den eftersom det inte gör ont att trilla! Hela promenaderna blir som ett enda stort bad! 

Vi har precis varit ute på en lång promenad i snön och oj vad roligt vi har haft! Matte, den långsamma snigeln, luffsade omkring medan vi rusade omkring för fullt och busade, jag kom dessutom på ytterligare en sak man kan göra med snön. Springer man allt vad man kan och kastar sig på mage så glider man iväg som en pingvin, jätte roligt. Ni kanske tycker att det verkar kallt att ligga på mage i snön, men jag har ju så mycket  päls att jag aldrig fryser. Dessutom så är jag ju aldrig stilla utan flyger omkring. Jag älskar snöö! <3

Kan tyvärr inte ta foton eftersom det snöar för mycket men ungefär så här ser jag ut, jag har bara lite mer päls och ser ännu lite galnare ut.

[linda1989]
0

Söt =) vi har inte fått snö än här :( valpen hämtas om två veckor så då kanske snön kommit men snöar där valpen är. Får nog bilder idag på hur valpen tycker om snön.

Naviifax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första snön föll idag, Navi älskar det!

@adventuresofnavi | instagram

Turast
0

Ååååh! Här på Gotland är det ännu snöfritt .. 😕 men kallt som satan! 

Längtar till att få se Marcelines reaktion på snön! Jag tror hon kommer älska det 😍 Det var lite frost i gräset idag och det rullade hon sig i. Men vet inte om det var för att torka bort blodet från pälsen i ansiktet efter maten eller för att det var skönt 😂

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

hemul
1

Bleh. Fint är det, men vill inte ha nån snö i år.😕

nadilda
3

Lyckades ta ett par foton nu åtminstone😃

hemul
1

Aw, så fin hon blivit! Men snön kan ändå hålla sig i Skåne.😉

FjantYoda
0

Aros tyckte snön var superspännande, först skulle han lukta och smaka på den ordentligt så såg ut som han plogade sig fram med nosen sen upptäckte han att det flög upp framför han när han sprang och då blev det ännu roligare ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Karolina-H
0

Har inte fått någon snö här än 😕 Så väntar med spänning på den och att få se vad Sudden tycker om snön, han gillar inte regn och kallt så jag undrar om han kommer gilla snön

Codeavalone.blogg.se