Barn pratar hund
Ursäkta en konstig rubrik. Det är måndagsmorgon trots allt. 😴
Har ni hört barn säga något gulligt/roligt/klokt om din hund eller hundar i allmänhet?
Några favoriter jag fått höra från småttingar om min egen hund:
"Oj, vad stor den är! Mamma, den är större än en tårta!"
"Den ser inte ut som en hund, den ser ut som en fågel."
"Pappa, det är ingen hund, det är en dinosaurie!"
En förälder frågade mig hur stora Irl. Varghundar är som valpar.
Jag svarade då att dom är som en "normal" valp när dom föds, men sen växer dom otroligt fort.
Dottern sa då bestämt:
"Det är klart han måste växa fort, annars hinner han inte bli så stor."
"Mamma, titta på hunden, den är jättegammal för den är grå."
// Harley
min lillasyster sa till min hund ''Sheldon, varför kissar och bajsar du ute? Det ska man göra i toaletten!'' 😃
Min lillasyster till sin mormor första gången mormor skulle träffa Arrak.
"Arrak vet inte hur man uppför sig. Han är ju en bebis! Han kan knappt ens gå än!"
(Arrak var 1½, lillasyster var 5) :D

-Titta! Frank! Om min svarta cockerpoo -En bäää! Om samma hund
>>>Malum domesticum<<<
En liten kille tittade på stora ögon på min mittel och sa "Mamma, katten skäller"
På spårvagnen igår när Nita lågoch flåsade(något uppjagad av barn), var det en liten tjej som utbrast:
"Pappa, pappa titta! Hunden skrattar! Kolla pappa!"
Då vänder sig pappan till mig och frågar:
"Har du lärt hunden att skratta sådär?!" *Helt superförvånad* *Nita flåsar fortfarande*
Eller i rastgården när en liten tjej på 3 år ställde sig på utsidan med händerna mot staketet och Nita gick fram och började slicka:
"Pappa, hunden pussar på mig!" *Helg salig och med en drömmande blick*
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
"Titta hunden har en svans som ser ut som en kanelbulle!"
"Den hunden har en svans som en gris"
"Är det där en pitbull?"
Detta sagt om mina basenjis…
¤Rise and rise again until lambs become lions¤
Haha, har många historier, barn är underbara ;) Det här är bara några jag kommer på på rak arm. Ett litet barn som var på mammas jobb såg hennes bakgrundsbild på datorn, som var på hennes (dåvarande hund) newfoundland. Mamma har väldigt burrigt hår ska tilläggas. Barn: "Är det din hund?" Mamma: "Ja" Barn: "Det syns, ni är väldigt lika" Min systerson var med på promenad, ca 3-4 år gammal. Två mopsar kommer springande när vi är i ett hundtätt område. Systerson: "Titta, grisar!" På promenad med labradoren går förbi två barn, ca 6 år. Barn 1 (till det andra barnet): "Akta, den är farlig." Mamma (försöker lugna dem): "Nejdå, hon är jättesnäll. Hon tycker om barn!" Barn 1: "Vadå, till frukost eller?!" Promenad med Eurasiern, som är red fawn, i ett bostadsområde där det leker många barn. Ett litet barn kommer på en kickbike, tvärstannar och utbrister: "Åh! En lejon!" Nu kallar mina systersöner min valp för "hissiga hunden" för att hon blir så uppspelt när de träffas, och min sambos systerdotter (som är engelsk) frågar alltid efter "diggy" när de skypear. Hon kan inte säga "doggy" :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
"Har hunden rabies?" Frågan uttalades av en ytterst skeptisk nio-tioåring som stod och tittade på min hund när vi kom gående. Han verkade inte riktigt tro mig när jag förklarade att hon bara hade hela skägget och huvudet fullt av snö :) Undrar lite vad hans föräldrar har sagt till honom om hundar…
Ett av barnen på gården där jag har min häst var väldigt förtjust i Skroffan (som egentligen hette Leia) och sprang fram till henne för att pussas. Pappan, förmanande: "August, vad har vi sagt om att klappa andras hundar, du måste fråga först!!" August: "Men pappa, det är ingen hund, det är en Leia!" "Är det en pitbull eller?" sagt om både min ridgeback och mina labbar. (Å andra sidan frågade våra vuxna grannar om vår mörkgula jaktlabbe var en schäfer…) Nog för att många tror att han är en golden - men SCHÄFER?!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Min tik hade på sig en reflexväst en natt när det var lite mörkare i somras och då skrek ett barn "PAPPA KOLLA, EN POLISHUND!" Sen nyligen sa några "barn" äldre barn/nära tonåren "en bullmastiff" innan dom sprang iväg… Min hund är en Schäfer labrador..
- Är det där en lång hårs hund?
- Är det en Chihuahua hund? För dom har lång päls!
Barn 1 - Titta en varg!
Barn 2 - Nej de är en hund!
Barn 1- Är de där en varg?
Jag: …… …. De är en varghund.
Barn 1 och 2 - Yes!
- Titta mamma de är en häst!
Barn 1 - Hur gammal är din hund?
Jag: Han är 1 år.
Barn 1 - Jag är äldre! tihi! jag är 5 år!
En 5-6 årig pojke till sin pappa medan han pekade på vår hund. -Kolla pappa, en mössa! -Vet du jag tror faktiskt att är en riktig hund. -Hahaha, det tror jag inte på. Man får inte ljuga pappa, det är en mössa.
// Nadja
En gång hade jag just mött upp lillbrorsan (då 6år) i hans skola.
Hade med mig min hund (38kg schäferkorsning) och vi gick där och pratade.
Ett par av brorsans kompisar cyklar förbi:
1a ungen: Är det där din hund?
Jag: Ja.
1a ungen: Okej, hur gammal är han?
Jag: 1år ungefär.
2a ungen: Men han är ju sååååå stooooor! När man är 1år kan man ju inte gå!
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Var ute med kompisen och deras leonberger. Ett par ungar håller sig på säkert avstånd men är ändå nyfikna.
- Alltså, kan han bitas?
- Ja, det kan han.
- Men kan ni inte dra ut hans tänder?
- Nej då kan han ju inte äta. Hunden behöver ha sina tänder precis som du.
- Min lillebror har inga tänder. Han äter välling! Hunden gillar säkert välling också!
Rolig tråd. :)
Hade en granne som nästintill terrorerade mig med sitt trevliga pratande och skojande.
Jag är rätt osocial, särskilt med grannar men denna särskilda person verkade ignorera min önskan om att bli lämnad ifred efter lite kallprat.
Hen: Åh Heeeej Hector, du är ju så fiiiiin! Vad var det för ras på honom igen?
Han är ju så lik en Dingo!
Jag: Heh, Inte lätt alltid! Mestadels Schäfer, Dogo Argentino…
Hen: Åh, ja, så var det ja, Dingo! Men dem är väl rätt ovanliga i Sverige?
Jag: Ehm haha ja.. dem finns nog inte ens på djurparker.
Hen: Ja då har du verkligen en ovanlig hund! Är nog många som är avundsjuka på det.
Grannungarna är evigt nyfikna på allt som har med Fafner att göra! 😂
- Var kommer din hund ifrån?
- Han är född på Gotland!
- Men.. hur kom han hit då?
- Han åkte färja med oss över havet
- Färga… jaha är det därför han är svart OCH vit?
Hörde senast igår en liten kille som frågade sin storasyster om min hund var en varg för han hade så stora tänder (har en sheltie). 😂
Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se
Instagram: @luckysheltie
Medarbetare på Sheltie ifokus
Min mormor berättade att min kusin(då va han kanske 6-7år) sa att han och hennes ena hund pratade med varandra. Hon frågade hur och då berättade han att de pratade engelska med varandra och ingen annan förstod hahaha
När jag var ute med daghunden jag hade som var en dvärg schnauzer kom en liten tjej och hennes mamma gående.
"Titta mamma hunden ser ut som morfar" 😂
*skrattar* Rolig tråd!
Hade en collie när vi var yngre vilket en granne lite längre bort också hade.
Mötte tanten med sitt barnbarn en gång.
Barn - MORMOR HON HAR TAGIT RASMUS! RING POLISEN!
Mormor - nejnej, lugna dig det är Frida dom ser lika danna ut bara
Barn - Ring morfar och kolla så RASMUS är hemma.
Kan även lägga till att min far kom hem en dag efter att ha varit och handlat fly förbannad skriker svettig och anfådd - Vem f*n har släppt ut hunden!?
Vår hund låg så snällt i köket, då hade han sprungit efter grannens hund som rymt hemifrån i flera kvarter XD
HAH kom på ett annat tillfälle med mina småsyskon. Min lillasyster var då ca 4år.
Jag passade en kompis hund (labbe/amstaff) med gråstarr på ena ögat under ett par dagar vilket lillasyrran tyckte var läskigt och konstigt.
"Hon har ett trasigt öga" sade hon och pekade på det drabbade ögat.
Ett par dagar senare möter vi en vän till mig som har en labbe som ser nästintill likadan ut som hunden jag passade - men med två friska ögon.
Lillsyrran ser hunden och utbrister superglatt: "TITTAAA! DOM HAR LAGAT ÖGAT!" och pekar på hundens ena öga..
😂😂
För något år sedan så kom jag ut från vårt hus och mötte en liten tjej på sådär 4-5 år som tvärstannade och sprang til mamma skrikande och ropade, "Mamma, en björn" och pekade på Hero som var en bouvier 😃
Kajsa har många gånger fått utstå att bli klappad av barn och sedan får jag frågan "Är det ett får?" hon är en Kerry blue terrier 🤪
Codeavalone.blogg.se
En gång när min syster var ute med vår newfoundlandshund, då bara ca sex månader, men ändå rejält stor såklart, så mötte hon ett barn, ca fyra år, som ville klappa. Ramses älskade barn och blev såklart till sig och börjar dra åt barnet, som var mindre än honom. Min syster börjar då förklara att trots att han är så stor är Ramses bara en liten valp varpå barnet glatt utbrister "Jaha, en PLUTTEHUND!" Vilket var såå komiskt från nån som säkert inte ens vägde hälften av vad Ramses gjorde :)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Mötte en mamma och hennes treåring i somras när jag var ut med hunden, vid mötet utbrister ungen "stackars hund!" varpå mamman frågar "för att det är varmt ute?". Jag själv trodde också ungen menade på att det var varmt men hör sedan ungen svara mamman tillbaka "nej, för den har stora prickar ovanför ögonen!".
Kunde inte låta bli att skratta för mig själv 😂
Har en rottweiler så han har tan prickar ovanför ögonen.

Humla gick korgad i Haga, en liten pojke tittar nyfiket på henne och säger sen till sin pappa -Titta pappa, den kan inte prata! :)
#28 Den har jag hört också, men barnet ville befria min hund (tyckte att jag var en hemsk hundägare). Inte så bra att släppa en aggressiv bitgalen terriers käftar fria🤪
Min lilla syster på 2 år brukar säga massa gullig ord om våra hundar :-) T.ex: "våran hund är underbar", "mamma, det här är min hund" , "jag kramar vovven!" "Jag älskar våran hund" , "Hunden kan inte bita mig, hunden är snäll" :-)
"Varför har du ett lamm i koppel? Det är inte snällt"
"Wow, kan han stå på händer?? Jag kan också stå på händer, vill du se? Får jag också godis då? Jag kan hjula också, kan han med det?" en av mina sysslingar på en släktträff, jag brukar hålla små trickföreställningar för dem.
Jag bor även precis vid ett dagis, varav en gång när en pappa skulle hämta sitt barn förklarade den "Den där flickan har en tam räv, de är ute och går heeela tiden, Får man ens ha rävar hemma?".
"Den hunden är som en människa - han går på bakfötterna, städar upp sina leksaker och massa saker, till och med åker skateboard!"
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/

Titta, där är en sån hund som kan springa jättefort! Ett barn om min malinois när hon var lite för smal!
En liten flicka pekade på min shih-tzu och berättade för sin mamma att det var ett marsvin. 😃
En annan flicka klappade pudeln och utbrast "Han är så…. fluffig!"
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Min mamma bor precis vid ett dagis och tidigare i veckan kom jag traskandes förbi dagiset påväg till mamma och barnen var ute och lekte just då. En liten flicka på kanske 3-4 år stannar upp i sitt lekande och utbrister till de andra barnen: "Men kolla, där är den blå hunden! Han är så blå!" Mina 2 frusna vavvor är tvungen att ha "kläder" på sig på vintern och Chicco hade haft sin ena blåa tröja på sig varje dag som vi gick upp till mamma, så jag antar att den lilla flickan kände igen honom ;) gulligt med barns kommentarer tycker jag ^^
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^