Sjukt obehaglig & konstig man
Jag var ute med hunden med min syster idag. När vi hade kommit en bit ser jag att det kommer en hund, så jag tar in min hund på sidan. Den andra hunden har lagt sig ner, och ägaren går en bra bit framför. När vi kommer närmre hunden så kryper den fram och ska fram till min hund, som att den typ ska attackera, sjukt obehagligt.
Hunden var liten så jag blockade den så gått det gick med foten. Så min syster säger åt mannen "ursäkta men du kan väl koppla din hund". Så han kommer och ska ta tag i hunden men den bara far runt. Då blir vi irriterade så min syster säger då "Du kan ju ha hunden kopplad kanske om du ej har koll på den." Alltså verkligen inte argt sagt eller nåt. Mannen säger inte ETT ord under hela tiden. Och innan vi går så bara knuffar han till/stöter i min syster jättehårt och ser helt gaaalen ut i blicken. USCH. Vem f*n gör så?
Det var ju han som var konstig, han som betedde sig illa med lös hund. Han måste ju på riktigt varit efterbliven//psyksjuk.
Känner mig lite rädd för att gå ut nu om man stöter på honom igen. 😐😭
★
Det är ju synd Jag tycker du inte ska bry dig och gå vart du vill med din hund och om du ser gubben igen så ska du säga så här Jag kommer gå med det här till polisen om du ska hålla hunden lös och om du ska putta eller stöta till min syster Men säg bara det om det är säkert om det är folk i närheten
Bra med funkofobin där, känns riktigt fräscht!🤮 Förstår att snubben var obehaglig men tänk iallafall ett varv innan du skriver.
förstår att de va obehagligt, har råkat ut för liknande ett par gånger med lösa hundar, inget man ska tänka för mycket på men man ska helt klart säga till dom att man inte ska ha lösa hundar, de kan lätt hända olyckor om de är fel hund den går fram till, har lite svårt att förstå mig på folk som inte tänker på sin egen hunds säkerhet och bara låter dom springa lösa.
#2 ??
#3 Det läskiga var att när vi sa till så blev han våldsam 🤔
★
#4 Vad menar du med "??" Är väl ganska tydligt vad jag syftade på?
En normal människa beter sig ju inte så.
★
#6 Så du tycker det är ok att kalla en person för efterbliven eller psyksjuk bara för att dom var obehagliga?
#7 Ja med tanke på hur han betedde sig. Han var inte bara "obehaglig" han var ju våldsam, helt oprovocerat.
★
#8 Wow. Det gör inget om jag kallar dig för neurotypdrägg då? Har själv en funktionsnedsättning samt flera vänner med olika funktionsvariationer (bland annat cp-skada) och det du sitter och säger är ju fullständigt genomvidrigt, jätteäcklig attityd du har verkligen🤮
Synd att vissa inte hänger med trots att det är 2015.
nä, oprovoverat hade det varit om han gått fram och knuffat din syster utan att hon sagt eller gjort något först.
förstår att du blev rädd. men jag tycker inte att du ska vara så rädd att gå ut, han slog ju inte, försökte inte skada. har du hört med vänner och bekanta om nån vet vem han är och hur han brukar bete sig?
Ä nu får ni sluta tjafsa Man kan inte säga så om andra även om de är dumma Men jag förstår hur du känner dig jag har också vart med om samma sak
försök ta reda på mer om killen. kanske kan han av någon anledning inte prata eller uttrycka sig i ord och då blir han fysisk när han blir upprörd. säger inte att det är så eller att han är ofarlig, bara att han inte behöver vara det. bättre för dig om du vet så du slipper vara rädd i onödan.
Nu får ni sluta upp med diskussionen som inte hör till ämnet. Visst kan det ha varit ett fel ordval av trådskaparen och det kunde ha utelämnats helt. Men jag tror verkligen inte syftet var att dra alla med en psykisk funktionsnedsättning över samma kant. Så nu räcker det med den diskussionen.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#9 Vad menas med"neurotypdrägg"?
Jag har inte kallat honom för funktionsnedsatt? Skrev att han verkade efterbliven eller psykiskt sjuk eftersom han inte verkade stabil. Varför tar du åt dig så?
★
#14 är du inte läskunnig?
#13 Skrev innan jag hann läsa, ber om ursäkt.
★