Varför lipar hunden?
Alltså skulle öppna skåpet o felix ( min chihuahua) brukar bli lite vild för har hundmaten där, men såg inte han var där. Grejen var att jag öppnade dörren lite väl hastigt och just nu lipar han o har ena ögat som halvstängt, kanske träffade ögat med kanten???😕
Behöver jag gå till veterinären eller något, det går väl över av sig själv va säger ni? har inte hänt nåtsånt här innan direkt
Haltar han inte med benet så är det ingen fara. 🙂
#1 Vad har benet med det hela att göra?
#0 Hur länge har han haft halvstängt öga? Om du tittar i ögat hur ser det ut, är det rött och irriterat?
Om det var min hund som fått en kant rätt i ögat hade jag kollat upp det. Frågan är om det behöver göras i kväll eller om det kan vänta tills i morgon. Det är inte så kul om hunden blir blind medans man väntar och ser…
#1 Eh va? Vad har benet med ögat att göra?
Trevligt att så många nya medlemmar hittar hit på så kort tid. Synd att Gunnar spoilar hela trollgrejen
#4 , Vad rolig du var nu…eller inte.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Har raderat kommentarer som inte hör hemma här.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Skulle avvakta, skulle de inte gå över på en stund, senast imorgon bitti så skulle jag tagit hunden till veterinären. Troligen så är det ingenting allvarligt, men avvakta till imorgon bitti & ser hunden fortfarande ut att ha problem så åk in till veterinären & låt veterinären undersöka ögat.
Men håll koll på ögat under kvällen, för säkerhets skull.
Tycker det låter lite som att det kan ha blivit någon slags nervskada om hunden blev träffad i ögat och nu lipar. Ögon ska man vara väldigt försiktig med då det kan gå väldigt fort. Hade det varit min hund hade jag åtminstone ringt och rådfrågat en jourhavande veterinär.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#4 "duscha odjuren rena så Guds händer kan ingripa och befria dess från lidande"
nejtack min lille felix är inte ett odjur eller religiös
men han går lite konstigt pga ögat, ska jag inte göra något??
bor i väldigt liten stad och har inte körkort.. om jag spolar ögat o sen ser imorgon om det blir bättre? Ja ögat är ganska rött, försöker krama o trösta felix så han inte blir rädd
Låter inte speciellt jätte bra, skulle ringa veterinären & rådfråga, , så var snäll mot din vovve & ring & fråga hur du ska göra av en speciallist på ämnet, vi på iFokus kan säkert mycket, men veterinären är ändå utbildad & har erfarenheter.
den här tråden är ju jätteförvirrande nu!😂
basement, vad menar du med lipar? liper som räcker ut tungan eller lipar som gråter? rinner ögat?

Jag hade ringt och rådfrågat jourveterinär
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hur har det gått? Jag hade kontaktat en vetrinär för kolla av vad dom anser, troligen anser dom man ska åka in eftersom det rör sig om möjligen ögonskada och detta ska man vara försiktig med vänta.
Hade en mops en gång (hette Patrik så nästan samma som din, haha) som faktiskt tappade sitt öga. Vanligt att mopsar gör det men har hört att chihuahuor också kan göra det. Skulle nog ringa veterinär.
#15 Aldrig hört talats om. Har du måhända någon källa på ditt påstående?
Tycker det låter lite väl knasigt.. 🤔