Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1546 ggr
Lon@
0

Hur bor ni?

Totalt OT men hur bor ni - och hur skulle ni vilja bo?

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

AnneN
0

Bor i en lägenhet med 2 rok på ca 54 kvm.

Vill bo på gård långt ute på landet/i skogen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[linda1989]
0

Tvåvånings etagelägenhet på 92 kvm med altan+ uteplats med stor trädgård så jag är rätt nöjd just nu, precis flyttat =)

Oliviahack
0

2 rok på ca 50kvm. "Markplan" så är rätt gött. Bor på landet så finns mycket att utforska här. Men ett hus längre in på vägen där ingen annan bor hade varit gött. Gärna Skåne faktiskt.

[Tuulikki]
0

Jag, min sambo, 1 hund och 1 katt bor i en 5a. Ingen aning om kvm men alla rum är stora. Lyxigt för att bara vara 2 pers, 20 år gamla :P

Bor i utkanten av en liten by på landet. På "kanten" av en dal så man ser alla hagar och ängar i dalen här uppifrån :) Ändå är det bara 10 minuter till stan. Finns många fina grusvägar att gå på där man nästan aldrig möter någon bil, möjligtvis nån på häst eller nån som är ute med hunden/joggar. 5 minuter till havet med bil. Allt är så vackert här! Åh vad jag trivs!😍

Lunatic
0

Bor nära centrum i en liten 3a på 56 kvadrat tillsammans med sambo, 2 katter och en inneboende. Vill bo ute på landet i ett lagom stort hus med nära till vatten och skog, men långt till närmsta granne.

Zvintos
0

Bor i en 3:a på 67 kvadrat, på 3:e våningen. Här bor vi 2 vuxna, en 2-åring, två staffar och några smådjur.

Skulle vilja bo i en stor villa med jättestor tomt! Även om det mest praktiska just nu vore ett hus med nära till butiker, förskola och liknande.

russin
0

Radhus med liten trädgård - skulle vilja bo i hus mer ut på landet 🙂

Herveaux
0

Bor i en etta på ca 25 kvm med sambo på halvtid och Irländska Varghunden Pitcher I Knivsta strax utanför Uppsala.

Vill flytta till eget litet hus på landet eller iaf mer i utkanten av bygden.

// Harley

nadilda
0

Nu bor jag hemma än så länge. Vi bor mån-fre i en 4:a rätt så centralt, tror den är på drygt 100 kvm. På helger och lov bor vi i en stuga i skogen med stor tomt och massa skog runt omkring.

Nästa boende för mig lär väl bli en liten studentlya någonstans😛 Annars hade jag väl helst bott i ett lagom stort hus med tomt, så ocentralt som möjligt utan att alltid behöva ta bilen överallt.

Allumania
0

En rymmlig 3a på 3vån. Ca80kvm. På landet :P massa fina skogsvägar å grusvägar :D

Fridaaaa
0

Bor i litet hus på 50-60 kvm  på landet med trädgård. Såhär jag vill bo!
Dock gärna större boende sen.
Skog bakom huset, bra skogsvägar mm perfekt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thea_thea
0

Bor i Lund, fyra på 100 kvadrat en våning upp. Bor 2 vuxna (jag och min pappa), en hund och några gerbiler. På helgerna brukar vi åka ut med vår husbil till Sövde ett ställe i närheten av Sjöbo.

Skulle vilja bo ute på landet i ett stort hus.

poodlelicious
0

Skönt att se att vi är fler som bor i lägenhet. Får lite dåligt samvete ibland. Bor i en trea på 67 kvadrat första våningen. Ska flytta ut till en gård så småningom.

Fridaaaa
1

#13 Om man bor i lägenhet eller hus spelar ju egentligen ingen roll, då inne är ändå vila så att säga :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lillmatten]
0

bor i villa på mindre ort men inom 1-2 år ska vi flytta till vårt redan köpta hus på landet :) längtar!

Catta-
0

Håller på att flytta från en 1:a i stan till en liten stuga mitt i skogen :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Nordis92
0

villa på landet med stor tomt - vill bo på gård :) Om några år så…

Ambrose
0

1 rok på 47kvm. I framtiden vill jag bo på en gård och ha hästar, några kossor, höns.. och lite andra djur. Gärna enskilt, men inte flera timmar från civilisationen.  :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

fiafia89
0

Villa på landet, 3 rok fördelat på 79 kvm + källare med garage, tvättstuga, pannrum, förråd.  Vi håller på att isolera och inreda vinden nu så snart har vi ett till rum, hall samt förråd även där.  Vi är två vuxna + en finnspets =)

evelinaa.
0

Bor i en lägenhet i Malmö (drygaste stället jag vet) på typ 100 kvm på andra våningen med mamma, pappa, 3 hundar och en katt. Flyttar till radhus med en rätt liten trädgård i januari (en 4:a, vet inte hur stor i kvm)  :) Men min dröm är att bo ute på landet i ett hus jättenära skog där man kan gå långa promenader varje dag med hundarna. Och en sjö vi kan bada i :D Och huset ska ha en stooor tomt. Och inte precis vid en väg. Hoppas det går i uppfyllelse när jag är vuxen iallafall :P

Ellen89
0

Bor i hus med fin tradgard. 3 rum med garage. 2 hundar och 1 katt. Tycker mycket om stallet och skulle bara vilja ha storre tomt om vi flyttar. Vet ej hur stort i kvm det ar.

Sugar Mist
0

Bor vanligtvis ensam i en 2a(bara tillgång till ett av rummen, studentlägenhet) med balkong, i ett område med andra elever på gymnasiet. 
Nära till skog och vatten.

Hemma så bor jag i en villa mitt ute i ingenstans med skogen runt husknuten.

-

[Hästhoven]
0

Bor i ett hus med 6 sovrum, inklusive kök, hall, två toaletter, tvättrum, förråd i källaren & garage. Bor på landet med stor trädgård & skog runt omkring. I framtiden vill vi ha ett hus med ängsmark & större ladugård/stall så man kan ha minigrisar, häst, höns, ankor & ev några får. Samt de djur vi redan har hemma såklart.

Ravynsfair
1

Bor i lägenhet, 2a, öppen planlösning på 72kvm med havet precis intill och skog/mindre bostadsområde i övrigt. 
Trivs här med naturen omkring samtidigt som vi enbart har 7km in till stan och busshållplats precis intill. 

Skulle vilja bo på ett torp i skogen, inte superlångt in men ändå lugnt och avsides. 
Gärna med lite betesmark omkring så man kan hålla ett par ponnyer på lösdrift. 
(är så kort så häst behövs inte, haha)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

JonnaCecilia
0

Bor i en tvåa, 60kvm, på markplan med egen ingång och uteplats/liten trädgård på fram- och baksida. Min sambo, jag, vår lilla hund och mina två marsvin :) I ett tvåvåningsradhus typ. Skulle gärna slippa ha någon över mig! Typ bo i en enplansvilla (trappor funkar inte pga funktionsnedsättning) eller kanske ett parhus med garage… Lite större trädgård, lite mer natur i närheten. Men vill ändå ha nära till bekvämligheter så ;)

Changrila
0

Bor i lägenhet och har underbart nog en uteplats med gräsplätt (guld värd nu när jag har valp). Skulle vilja bo i radhus med liten tomt (och bra grannar…) eller i liten ensam stuga med bra, inhägnad tomt. Det viktigaste är dock inte hur vi bor utan vad vi bor nära. Har jag inte nära till skogar där jag kan gå med hundarna lösa i någon timme så är jag inte nöjd oavsett hur hemmet ser ut och dessutom vill jag ha nära till jobbet för att kunna ägna fritiden åt hundarna istället för jobbresor.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Joyous
0

Bor i hus men kommer flytta till lägenhet nästa år. Tiden för just det här huset finns inte, det är mycket att göra, stor tomt och gammalt hus. Drömmen vore ett hus utan en massa renoveringsbehov, gärna med tillhörande lada eller liknande som man kan göra om till träningshall och en lättskött trädgård med plats för hundträning! :) Får man drömma lite till så skulle det vara underbart med bra cykelvägar för dragträning och gärna inte allt för långt till en större stad! :p

hemul
0

Trea centralt. 3½ höga trappor, ingen hiss.

Skulle vilja bo där jag bor med hiss (rumsrenträning stundar-gaah!) och ha ett litet hus på landet också, gärna i Roslagen/Stockholms skärgår men är inte så kinkig på den punkten.

Em_
0

22 kvadrat exklusive gemensamt kök. Dyker rätt villa upp kommer jag byta upp mig från studentkorridoren och köpa hus med min pojkvän

CayKantos
0

Bor just nu hemma i en lägenhet med 4 rum + liten gång, toa, stort öppet kök och två balkonger på 4 våningen. På vardagarna bor jag dock på skolan. (Har just nu 4 hem så skrev bara om där jag har adress)

Ska om inte allt för länge antingen flytta in i samma lägenhetskomplex som min mor (ovanstående lägenhetsbeskrivning), dock en tvåa istället, eller ett radhus med tre våningar vart varje boende har sin egen etage. Finns även en liten trädgård för den som bor på nedersta våningen. 😃 Hoppas på radhuset så att säga!

Drömhuset är som många andras, ute på landet lite avsides hälst nära en sjö och med skog runt. En stor tomt med plats till ankor, höns, gris och evt får. Möjligen också ett litet grönsaksland 😎 Självklart med en massor av hundar, kattor, romar, råttor och gerbiler också 😂

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Maja2
0

Jag bor med mina 4 hundar i en etta på 35 kvm vid havet och här trivs jag fantastiskt bra.  Ett litet hus med stor tomt, skulle inte vara helt fel dock

Zadeira
0

Bor i utkanten av stan i ett område med en massa natur omkring. En liten etta på 28 kvadrat. Har ingen egen hund men daghund och passar ofta kompisars hundar vilket känns trångt om man vill leka eller aktivera inomhus. Bor gärna kvar på samma område eller härikring men vill hellre ha en tvåa på markplan med uteplats.

Drömmen är ju annars ett litet hus på landet, men det känns som det är en väldigt lång tid framåt om ens då.

Haztparken
0

Bor hemma fortfarande så bor i ett stort hus med tvä våningar, vind och källare. Har en tomt också. Huset är rätt stort så något mindre hade jag velat ha sen i framtiden när det är dags för mlg att köpa hus. Just nu söker jag efter lägenheter :)

peafie
0

En trea på 77kvm i utkanten av stan, utan uteplats, men med härlig skog och mark 10 minuter gångväg härifrån. Nu trivs jag fantastiskt bra här och vill nog bo kvar några år till men i framtiden drömmer jag om en liten (häst-)gård ute på landet med djupa skogar och många fina  promenadstigar. Verkar vara en dröm som många av oss delar. 🙂

Bloggen     ○    Instagram

LinaK
0

Bor i en radhuslägenhet på 77 kvadrat med egen ingång och uteplats. Trivs jätte bra här men vi letar hus just nu, dock utan framgång då det är jätte svårt att hitta nått lämpligt nu.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lathundarna
0

I en för oss alldeles lagom stor enplansvilla i ett mindre villaområde i en mindre by med skog runt om. Tomt på ca 1500 kvadrat som gränsar upp mot just vår spår- och uppletandeskog.

[BonzoandBonnie]
0

Hyr ett litet hus, 3:a på en gård mitt ute i skogen :) Drömmen är att bo i ett mellanstort hus med jätte stor trädgård, ute i skogen men inte så långt från staden som nu :)

lollynonna
0

Bor i två hus. Ett ute på landet med (nästan) oändlig mark och skog, en ändå ca 10 minuter till en lite mindre stad. Också ett hus i en liten by, ca 240 kvadratmeter stort :)

Jag skulle vilja bo nära havet.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Nalle-]
0

Jag bor i en tvåa på 43 kvadrat. Hyfsat i utkanten av stan, men nära universitetet, och nära till både skog och vatten. Trivs oftast rätt bra och det är perfekt så länge jag pluggar! Men drömmen hade varit ett litet hus utanför stan med tillhörande gård.

Frosstis
0

Bor i en villa 20 minuter från stan med lagom stor trädgård. När jag flyttar vill jag bo mitt inne i stan i en stor lägenhet högt upp. När jag flyttar vidare vill jag bo i ett stort hus med pool nära vattnet med stor trädgård någonstans i USA.

fridarebecka
0

I en stor trea centralt i stan. Vill ha ett hus på landet med möjlighet att ha hundarna lösa. Fin utsikt, sjötomt och småvägar i närheten där man kan träna drag är plus.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Cahira
0

Bor i villa mitt i skogen på en cattle ranch med olika djur i USA, precis vad jag vill. :) Saknas bara min hunduppfödningdröm så är drömmen komplett!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Whippet
0

Bor i en liten by kan man säga, ungefär, i en grå villa. Stor trädgård, och ja. 

Det är lite konstigt för jag vill typ bo både i stan och typ någonstans mitt ute i skogen/landet :/ Blir nog landet ändå :s

I'm out Vilar huvudet i handen

Cahira
0

#43 Skaffa stuga nånstans? :)

Whippet
0

#44 har stuga, uppe i Dalarna. Bara det att jag är rädd för vargen, björn och alla andra rovdjur där uppe.. Vågar inte ta med hundarna.

Cahira
0

#45 Förstår precis. Hörde coyotes komma springandes och skrikandes mot huset häromnatten och blev hur skraj som helst. :S Dom kan ju locka med sig hundar och döda dom så det kändes inte bra alls trots att hunden var kopplad och bakom staket.

Wellcraft
0

Bor i en stor tre våningsvilla med skaplig tomt.
Vill bo längre ut på landet, mindre hus men större tomt.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

ChristineF
0

Bor i en tvåa med stor altan och grind ut till en gräsmatta. Kvällssol, precis intill skogen/elljusspår och lugnt område, men ändå bara tio min promenad till centrum. Sambo och två hundar. Trivs jättebra för tillfället, men vi vill flytta till villa med stor trädgård senare. Sambon vill bo på landet och ev. på en gård, jag vill det med, men vill samtidigt inte behöva ta bil in till stan, cykelavstånd vore toppen! ;-)

Qepta
0

Bor i en etta på 50 kvm i stan. Jättefin lägenhet, en innergård med grillplats och partytält osv.  Trevligt område med fina lägenheter. Nära till bussarna, 15 min promenad till tågstationen, 10 min promenad till naturreservat. m.m

Skulle vela bo i ett hus lite utanför stan. Med en tomt, stor nog att orka sköta om.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Karolina-H
0

Har i sommar flyttat från en lägenhet på 75 kvm till en villa på landet på 200kvm. Trivs så bra i vårt hus med stor trädgård 🙂

Codeavalone.blogg.se

Johgud
0

I en fyrarummare så centralt det går i en mindre stad. Letar efter hus men det kommer aldrig ut något som passar för försäljning. Vi kanske helt enkelt får bygga ett eget.

Whippet
0

#46 Oh ja det är jobbigt, hörde om en man som gick i skogen, skulle plocka svamp hunden sprang endast 10 meter framför en flock på ca 4-5 vargar kom och dödade den. Hemskt, tanken på att ett enda misstag kan förändra hela ens liv, så nej, håller mig här nere i Skåne, där det inte är vanligt med varg. 😎