Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1754 ggr
thea_eliasson
1

Hej, hundälskare här!

Jag är en hundälskare som går i sjuan och har bara lite mer än  2,5 år innan jag faktiskt ska välja gymnasium… Jag har tänkt på hundgymnasium men vet inte om detta fungerar behöver hjälp med några frågor. Har tänkt på hundpsykolog…

Är det svårt att skaffa jobb om man utbildar sig till detta?  Går lönen att leva på? Eller måste man skapa ett eget företag för att få en bra lön? Man vill ju också kunna ha en hund när man blir större och skulle detta funka med min lön? 

Vill gärna ha lite åsikter från er som kanske går på en sådan utbildning just nu eller nyligen har gjort. 

Tacksam för svar😍

-Aida-
1

det går ju att leva på hund jobb men det kanske inte är optimalt, det finns hur mycket som helst att inrikta sig på inom hundar däremot, alla har inte samma betalt, så det beror väl på vad du hade tänkt dig, dom jag känner till inom hund yrken tjänar inte speciellt bra medans en doggy walker i eskilstuna och stockholm tjänar skit bra, vad som är en bra lön är ju enskilt vad man tycker, så länge man kan klara sig så är ju lönen bra även om den kanske inte är skyhög.
bara för att man startar eget företag betyder de inte att man får bra lön, det beror på hur det går för företaget, vart företaget ligger, hur stort behovet är för just de yrket du valt att starta, det ultimata är ju stor städer att jobba i med hundar då behovet är större än i mindre byar eller på landet, då kan man skaffa bil och täcka större omåden, men yrket du väljer beror också på hur jobbet kommer se ut de du utför, det finns ju massor att bli inom hundar.
Om du ska skaffa hund får du vänta och se vad framtida lönen blir isåfall och levands situationen, det är ju omöligt och veta just nu vad lönen kommer ligga på eller hur de ser ut om du ens jobbar med hundar i framtiden, alla jobbar ju inte med de man är utbildad till, man förändras hela tiden och blir intresserad av nya saker.

ipopuma
2

Om Du ska välja hundgymnasium är mitt tips att läsa högskoleföreberdande så har du det i bakfickan ;)

CayKantos
2

Forshagaakademin, bara hört bra om detta ställe, då tror jag det är svårt att leva på att vara enbart hundpsykolog, men om du kombinerar hundpsykolog och t.ex. jobbar som dogwalker eller lite olika små job inom hund borde det gå bra, detta lämnar dock ett oregelmässigt schema i din vardag om du inte blir "känd" nog som hundpsykolog.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

hemul
0

kan ju alltid försöka manövrera ut dem som figurerari tv. det vore nog en välgärning dessutom. 😛

[thildaaaa]
0

Varför inte djursjukskötare elr veterinär? :) jag tänkte att jag inte orkade med alla natur ämnen men nu sista året på ekonomi programmet inser jag att jag ändå vill bli veterinär så jag ska plugga ett år på komvux… Gå natur, trots att det verkar jobbigt osv, väldigt få vet va de vill jobba med när de ens går i 9an, man kan ändra sig efter 3 år på gymnasiet, drf är det bra å gå en öppen linje som natur eller annat högskoleförberedande :) dessutom alltid bra att ha på cv att man gått natur :)