Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 4693 ggr
russin
13

Polly och valparna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Nu så startar jag en ny tråd på begäran😃

Heffaklumpens Ben&Jerry-kull

Valparna har hunnit bli en vecka gamla och äter och frodas. Det finns en minsting i kullen, men hon tar sig bra och kommer nog ikapp som äldre. Inte så mycket att se än, men jäkligt söta ändå. Försökte fota lite snabbt idag när jag bytte rent hos dom, men det är inte lätt  (och blir lätt suddigt när man vill vara snabb)- vill inte hålla på en massa med dom nu heller för det är mamma-hunds göromål. Det kommer tid för det när dom är större, har öppnat ögonen och börjar knata omkring.

Här är de små i alla fall i ordningen: tik nr 1, tik (störst i kullen) tik nr 2, tik nr 3 (minstingen), hane nr 1, hane nr 2 och hane nr 3.

Nu har jag i alla fall lättare att se skillnad på dom, för dom har olika tecken, storlek osv - men två tikar och två hanar blev märkta i början. Annars hade det blivit jobbigt ett tag. helst som dom ligger i en typ lya, så det är lite skumt därinne hos dom 🙂

LinaK
2

Vad roligt med en egen tråd för Pollys valpar 😍 Denna måste jag få följa.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Karolina-H
1

Men så fina de är 😍

Codeavalone.blogg.se

Fransu
1

Sötknoddarna! Alltså dom små öronen och små nosrynkorna, jag smälter. ❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

ForeverEmma_
1

Så söta!😍

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Mysisa
1

Åh så söta 💖💋

minavitas.wix.com/kennel

Magrat
1

De är oemotståndliga, och kull-temat är ju bara för underbart ❤️

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Forest]
1

Äntligen en tråd om Polly och bäbisarna 🤗 Denna ska man givetvis följa . Tycker det låter som ett bra litet gäng du fått att rå om 😊 Det ska bli roligt att se bilder på när dom växer dom är verkligen jätte söta. Säger stort grattis igen till kullen och du har verkligen valt ett bra kull-tema 😃

russin
4

Idag när bebbarna är exakt en vecka gamla, så har Polly börjat släppa lite på sitt 24-timmars vakande. Nu vill hon komma ut korta stunder i taget och gärna busa. Hon hittade sin boll idag och blev lyrisk - den hunden förnekar sig aldrig 😃

Även promenaderna har blivit lite längre än bara runt hörnet på huset och det är skönt för henne att få röra på sig lite. Hon är ju vanligtvis en mycket aktiv hund, så att ligga nästan non-stop i en valplåda måste vara jobbigt. Nu vet hon att dom finns kvar när hon kommer in igen, så nu har hon till och med tid att nosa lite ute.

Om en vecka eller så är det dags för första kloklippningen på den små och jag bävar redan nu - tassarna är så pyttesmå😂

Ellen89
1

Söta!

russin
10

Sover sött i en hög ❤️

[Forest]
2

Åh, vad sött 😍 Vad gulligt att se hudveck som ena har på nosen.  😃

russin
0

#11 - dom fetaste/största har fortfarande veck på nosen 😃

[Forest]
1

12 haha antog det var så välgödda små korvar 😉

monstermash
1

Men så söta! 😍

russin
2

Klippte klorna för första gången idag på småbebbarna, då dom börjar bli som nålar. Insåg då att jag missat en sak - men jag förlåter mig själv då deras tassar är minimala😂 och ändå har jag kollat förut haha

En av dom har baksporrar, så det blev 110 klor sammanlagt att klippa idag😃 Nu är baksporrar inget som läggs vikt på hos heeler, så det gör absolut ingenting att den har det. Har är precis lika fin ändå❤️ och dom har världens sötaste valpmagar !

lollynonna
1

Åh Denna tråden måste jag bara följa! De är såå himla söta😍

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Sofy
2

Jag blev inte lite valpsjuk nu 🤐Livsfarligt söta!

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Catta-
1

Åh så fina dom är! ❤️

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

russin
6

Imorgon blir dom 2 veckor. Alla låg utslagna mätta och belåtna när jag tog bilderna i mitt knä, förutom tik nr 3 som jag kallar för "Liten" just nu. Hon är den minsta i kullen och hade inte tid med fotografering då hon hade en extra mattid med mamma 🙂 Vilken dag som helst kommer dom börja öppna ögonen.

Annars i samma ordning som tidigare. Tik1, tik 2, tik3, hane 1, hane2 och hane 3

[Forest]
0

ojojoj vad söta, jag måste ju säga att hane 1 var den sötaste lilla fis jag sett. (jag tror det är hane nr 1 ligger i din hand med huvudet ser ganska så liten ut med öronen högt upp och utåt. 😍

russin
1

#20 - hane nr 1 är den som ser ut som en nalle här med lite öppen mun. Det är nog hane nr 2 du menar. Han är jättefin🙂

[Forest]
1

21 det är nr två jag menar 😍

Fransu
1

❤️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Nervöst Skall
1

Så otroligt söta!!!❤️

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

russin
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Idag har ett gäng ögon öppnats och dom har även fått provsmaka lite köttfärsk med äggula - mycket uppskattat 🙂

Minsta tiken äter ur min hand och största tiken ligger i bädden

Fransu
1

Måste vara så himla mysigt att få följa en kull från början. Nackdelen är väl att man måste skiljas från dom till slut. Eller kanske är det inte så jobbigt om man vet att dom hamnar i kärleksfulla och bra hem?

Dom är löjligt söta! 😍

russin
1

#26 - det finns en mening med att en kull vilda små valpar är som värst vid 8 veckors ålder 😉 Nä, får jag bara tag i bra ägare till dom så är jag mer än nöjd - men jag kommer garanterat sakna dom sen. Fast en blir ju troligtvis kvar 🙂

Kitten86
1

Så otroligt små söta knoddar du har där hemma. Snart börjar de väl härja runt ordentligt hemma också kan jag tänka mig!

Har några av dem redan potentiella hem som väntar?

russin
0

#28 - två av dom är "upptagna" (en tik kvar hemma och en hane som är tingad). Vilka är inte bestämt än. Men tids nog ska nog kommande ägare dyka upp även till resterande fyra 🙂 Har precis nyligen lagt ut annons på rasklubbens hemsida.

Kitten86
0

Spännande!

[Hästhoven]
2

Jätte söta små änglar :-) Kommer också förhoppningsvis ha en kull valpar snart om allt går som planerat :-) Kommer du behålla någon eller är de redan bokade? skulle vara roligt att se hur de blir när de är vuxna :-)

russin
7

#31 - en blir nog kvar. Jag har min favorit sen födseln, men om det blir den tiken eller någon annan får vi se 😉

En sover utom kamera - resten äter 🙂

[Hästhoven]
0

#32: Okej :-)

[Forest]
1

29 härliga bilder och vad sött att dom nu öppnat ögonen. Tror säkert att dom är lättsålda så vanlig är inte rasen och det är en rolig liten hund med personlighet det brukar uppskattas av både yngre och äldre hundletare  😃 Får hoppas att du behåller en liten för visa upp för oss här inne med ;)

russin
8

En av valparna. Den ena av dom två töser jag väljer mellan att behålla ❤️

russin
7

En av bröderna hälsar att även han är väldigt söt 😍

Karolina-H
0

#36 Åh de små söta svarta fläckarna på tassarna 😍 Jag dör lite grann här!!

Codeavalone.blogg.se

Fransu
0

Åh! Små pluttarna. Blir alldeles kär. ❤️❤️❤️

ForeverEmma_
0

Alldeles bedårande små björn liknande valpar😍

russin
0

#37 - ja han har finafina tumtecken som det kallas för 😍

russin
3

Nu kör vi lite filmtajm istället - nu börjar dom bli små tuffingar 😃

https://flic.kr/p/yKLg22

Karolina-H
1

# 40 Tumtecken! Ja då har man lärt sig något nytt 😃
Är så sugen på en sådan här valp när Sudden är lite äldre man blir ju så galen i dem!

Codeavalone.blogg.se

Hogwarts
1

Åhh vad dom ramlar runt som små korvar

[Hästhoven]
0

Nåååh! så söta, 😍

russin
7

Minstingen i kullen börjar växa till sig och har blivit ursöt. Fortfarande en liten plutt, men ack så söt 😍

Magrat
0

Men så söt hon är. Ja det är dem ju allihopa. ❤️

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Kitten86
0

Såå sööt man kan vara då!! 😍

LinaK
0

Hur söta som helst är dom!

russin
7
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Då får ni några fler bilder att kika på då 😉

[Bettanbop]
1

Men guuud så söta ❤️ trodde de var Rottis valpar först, tills jag såg mamman 😃

ForeverEmma_
0

ASSSSÅÅÅÅÅ!😍KärKärKärKärKärKärKärKärKär Håll i dem hårt för dem blir bara sötare och sötare för varje gång du lägger upp något!

Fransu
0

Finaste valparna. Farligt söta.

russin
2

#50 - dom kallas inte för musweiler för inte 😃 Dom är som rottisvalpar i miniatyr när dom är så här små.

russin
6

Nu börjar dom bli riktigt roliga och lite mer av deras personlighet visar sig. Den minsta är den ettrigaste och talar snabbt, hårt och högljutt om för sina större bröder om vad hon tycker om dom om dom biter henne 😂 Jäkligt vassa tänder har dom fått och imorgon flyttar dom ur poolen på heltid och har halva mitt kök att kissa runt och busa på 🙂 Dom har superkul med leksaker och drar runt på allt dom hittar. Så hädanefter får jag hasa mig fram för att inte trampa på någon. Vikt nu 4 veckor gamla är från 715 gram (den minsta tösen) till 1065 gram (den största grabben). Typ ett litet äpple höga 😉

[Hästhoven]
0

Så grymt söta!

russin
12
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Liten sötchock kan jag bjuda på 😃

Tösen som troligtvis stannar kvar - bara för att hon är den hon är🙂 Tuff, framåt, tidigast i allting och redan en smart liten rackare !

monstermash
1

Vilken sötnos! 😃😍

Fransu
2

Hon ser ut att vara en liten filur man inte får långtråkigt med i alla fall. 😃

[Hästhoven]
0

Väldigt tjusig liten tös ❤️

russin
8

Min andra favorittikvalp - en kopia av sin mor 🙂

En kartong kan man alltid ha kul i

thea_thea
2

Träffade på två heelervalpar igår, och då tänkte jag på Pollys vappisar❤️

Magrat
2

Men de är ju så söta att man börjar vackla om man valde rätt ras =P

russin
1

#62 - är det borzoi du har, så kan du stapla minst 3 heeler under magen på den 😉

Magrat
0

Haha, ja Ivana skulle i alla fall bli lyrisk om matte kom hem med en sådan liten. Hon älskar små hundar.

russin
0

#64 nu som 5-veckor väger den största typ 1300 gram och den minsta 875 gram 😃

molam
0

Tass små bebistassar! Valptassar är det sötaste som finns, ingen aning om varför xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Whippet
0

Åh vilka små sötnosar 😍 Ska du behålla någon?

I'm out Vilar huvudet i handen

russin
0

#67 - japp, en tik blir kvar. Är bara inte helt 100% säker på vem än 😉

Whippet
0

#68 Härligt 😉

I'm out Vilar huvudet i handen

russin
0

#69 - eller egentligen är jag nästan helt säker, men väntar ändå med att bestämma mig till 100% tills när det närmar sig leveransdatum, besiktning mm 🙂

russin
4

Bjuder på lite filmtajm. Det var första gången dom var ute idag och det kommer dom får vara flera gånger om dagen nu så länge vädret är fint.

Detta är andra utevistelsen idag och en snutt på Mamma Mu (nåja, Polly då hihi) som har fullt sjå att hålla reda på och uppfostra sina bråkiga ungar 😃

https://flic.kr/p/zeUUNW

Karolina-H
1

Det är ju humör på dem 😁 massa morr och tänder, så otroligt härligt 😃

Codeavalone.blogg.se

evelinaa.
0

Vad söta 😍Kul att följa dom 😃

russin
2

#72 - heelervalpar är ursöta och mysiga, men påminner rätt mycket om Tasmanska pungjävlar 😃 Valparna busar, härjar och har superkul men rätt som det är så  biter någon för hårt och då  slåss dom så det ryker om det. Värst är när någon av de större grabbarna nyper den minsta tösen. Då gör dom inte om det på ett tag  - hon är liten, men stentuff😉

Mamma-hund har fullt sjå att gå emellan när dom ryker ihop ❤️

Fransu
1

Vad Polly är fantastisk med valparna! Hon verkar trivas som mamma. Dom är verkligen fina allihop. ❤️

russin
1

#75 - ja hon stortrivs i sin mammaroll och är väldigt duktig med dom små 🙂 ger kärlek, uppfostran och enskild uppmärksamhet varje dag åt dom. Enda gången ja hör henne gnöla, är när dom vaknar på morgonen och börjar härja runt i köket. Polly är morgontrött, så då piper hon och kollar på mig först innan hon går dit 😃

russin
4

Hade en vän här som tillsammans med sin man hjälpte mig att fotografera valparna - guld värt, då det bara inte går att få bra ståbilder när man försöker själv 😃

Nu är dom 6 veckor gamla och jag ändrar mig från dag till dag om vem jag ska behålla av tikarna - mitt hjärta säger en sak och min hjärna en annan. Mitt hjärta har fastnat för en liten och späd tik, men jag vet att hon egentligen inte är något att spara för avel och utställning. Så till rätt köpare så kommer hon nog att få flytta. Jag har idag ännu en gång återkommit till tiken med lila halsband, som är rätt byggd, har rätt benstomme - men hon har tagit tid på sig då hon varit så fet och med det var sist upp på fötterna. Men hon är snygg 🙂 Röda lilla tiken jag har satt i mitt hjärta är krasst sett alldeles för liten och alldeles för för tunne i benstomme - men hon är en rackare att fastna i hjärtat på många människor pga sitt temperament.

Jag fick ju två småttingar i kullen och dom blir mindre än dom andra och är smäckrare och kommer förbli det - men dom kommer ändå att bli perfekta familjemedlemmar till icke utställningsintresserade och dom som vill köra aktiviteter av lika slag.

Hanen med blå halsband ska flytta till Stockholm, den minsta tiken med gult halsband flyttar till Oslo, någon av grabbarna med grönt och svart halsband kommer väljas i helgen och den valde kommer flytta till Upplands Väsby. Sen är det en hane och en tik kvar som letar hem - och ska jag lyssna på dom gamla rävarna så blir lila tiken kvar här och jag får släppa mitt hjärta för lilla röda.

Karolina-H
4

Dom är ju så söta 😍

Kan inte vara lätt att som uppfödare välja vilken som man ska behålla just för att det ska vara någon som man kan använda vidare. Hur du än väljer så blir det nog hur bra som helst 🙂

Codeavalone.blogg.se

russin
8

och här sitter jag och bara myser på kvällskvisten 🙂

Kitten86
1

Mysigt med knäet fyllt av gulliga monster!

thea_thea
1

#79 Sju små heelers på en bild <3

Fransu
0

Ja, inte behöver du nån tv inte. 😃 Vad rolig Polly är som ligger på rygg och busar med en valp. ❤️

LinaK
0

Förstår att ditt hjärta säger dem röda tiken 😍 hon är ju totalt ljuvlig.

russin
0

#83 - hon är helt ljuvlig, men även en hin håle när det gäller energi och temperament 😃 Jag har bestämt att hon ska få ett nytt hem, då hon blir väldigt liten och otroligt livlig. Skulle så vilja hitta en aktiv ägare/familj som vill träna lite grejer. Spår, agility eller annat som kräver både energi och hjärna 🙂

LinaK
1

#84 Tror grabbarna här hemma hade uppskattat henne ;) synd att det inte riktigt är rätt tid för valp än :( som du vet så gillar jag rasen.

Catta-
0

Hur går det med valparna? :)

[Forest]
0

Även jag är nyfiken på höra hur det går, söta är dom det måste man säga:)

MoaE
0

Vad är det för ras? :) Ursöta!!

russin
6

#88 - det är lancashire heeler.

Det går bra här hemma. Två har flyttat till nya familjer och två till flyttar idag. Sen är det bara två kvar och en av dessa flyttar 2:a november🙂

Dom är vilda och tokiga nu, busar, låter massor och har helkul varje vaken tid 😃 mina grannar lät tro att jag har en hel flock tasmanska pungjälvar här hemma när dom leker i trädgården 😉

Catta-
0

Härligt! :)

LinaK
0

Så nu har alla fått nya familjer? Du behåller den "lila" tiken? :) vad ska hon heta?

[Forest]
0

89 Låter hel härligt 😃

russin
1

#91 - alla har fått nya underbara familjer (ja den sista flyttar på måndag) och ja - den tjocka "lila" tiken blir kvar. Hon blir kvar av flera anledningar 🙂 Dels är hon snygg = en kopia av sin mamma, men hon har även varit den gräsligt tjocka och med det hade hon mycket svårare att komma upp på benen än övriga syskon. Hon gick ner i spagat länge med bakbenen inne, men kom upp ordentligt på benen med massor av utevistelse där hon slapp halt underlag. Hon är dock fortfarande väldigt tung och hon är enligt mig "lös" i lederna. U.A. vid mycket ordentligt veterinärbesiktning, men jag vill ha henne kvar för att sätta henne på magrare mat och lite tillskott så hon tajtar till sig och slutar röra sig som en eng. bulldogg. Hon är bred bak och "paddlar" lite fram, så har alltså inte så graciösa rörelser än - men det finns hopp där 😃 bara hon slankar till sig och får mat som inte göder henne så ska det nog bli bra.

[Forest]
0

93 Tror inte det är något fel på henne mer än en tjock liten padda, sett såna tjockisar innan men ofta har dom vart bara 1-2 valpar till en mycket bra mjölkbar 😃 Hoppas det blir bra med henne och att hon får en snyggare gång när magen gått ner lite  😉

LinaK
1

#93 hahah 😂 Hon passar då perfekt in på ditt kennelnamn iallafall då 😃 Har du någon ny bild på henne? Vore kul att se 🙂

russin
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#94 - tror inte heller det är något fel, men hon behöver magerkost en tid för hon har själv jobbigt och det märks att det blir "kännbart" när hon lekt och sprungit omkring för mycket. Hon vill då gärna nagga lite mer tänderna över sina leder - men det ska nog bli fason på henne sen 🙂 Hon är en grov tik, med rejäl bröstkorg.

Ståbild vid 6 veckor och sen några senare bilder. Har tyvärr ingen nytagen bild där hon står upp. Lila halsband på vissa bilder och på dom senaste inget halsband alls. Men det syns när hon ligger ner vilken av valparna det är 😉 Dok är dom andra systrarna på bild mina två småttingar, så storleksmässigt är Cookie inte enorm utan hon är bara tung. Hon väger nästan 1 kg mer än småtöserna hon ligger bredvid.

Men jag gjorde nyligen en egen tråd åt henne som heter Cookie 🙂

russin
1

En dagsfärsk busbild på Cookie och hennes mindre syster Månki (den lilla apan som käftar stort haha) 😃 Månki saknar en liten framtand i överkäken, så med små valptänder ser där lite glest ut - men attan hon är duktig på att använda alla dom andra hon har 😂

LinaK
0

Ja Cookie ser ut som en rejäl bit men förstår att du inte oroar dig då det brukar rätta till sig :) Hon är jätte fin! #97 Vilken attityd ;) så underbart!

JuniHundar
2

Nae, den här tråden borde vara olaglig, Hejdå nu dör jag!😍

GotTreats?
0

#97 Gud så söta 😂

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar

russin
1

Mitt hem ser ständigt ut som ett ostädat dagis numera 😃

russin
0

Det kommer bli så mycket lugnare när det bara är en valp kvar hemma 😂

russin
0

Cookie och syrran Månki som ska flytta på måndag har i alla fall väldigt roligt. Vilket röj det är här hemma 😃

Filmsnutt https://flic.kr/p/AtMzxE

russin
1

Huj så tomt det blev här hemma nu när den sista sålda valpen flyttade ikväll. Tur att jag har en valp kvar ❤️

Ellen89
0

😍 Sa sota dom var!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.