Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1817 ggr
nadilda
7

Katla och Dolly-bildtråd

Om nio dagar så flyttar det in en liten schapendoes på då nio veckor in här och eftersom jag varit på en hel del besök så har jag redan en massa bilder att visa upp. Tänkte därför att jag kunde göra en bildtråd åt henne redan nu🙂 Hon heter Lightschaps Lotus Shakti men kommer kallas för Katla, hon är en urhärlig liten tjej❤️ Eftersom det finns en annan vovve här hemma så tänkte jag att hon också kunde få vara med på ett hörn, hon är en lagotto på tre år och heter Dolly. 

Jag fotar för det mesta med en Nikon D90 men har även ibland med en Nikon D3100.

Hon är 6,5 veckor gammal på dessa bilderna.❤️

Och så en bild på storasyster som lever livet här hemma utan att veta vad som komma skall😛

nadilda
5

Busar med brorsan 😃

nadilda
4

Och så några på Dolly😃

nadilda
3

Tycker att hennes färger i ansiktet är så häftiga😍

nadilda
4

4,5 veckor gammal ❤️ Är helt galet hur snabbt de växer! Ska bli jätte spännande att träffa henne igen😃

Ellen89
0

Fina 🙂

Nervöst Skall
0

Hon är helt bedårande! *-*

Storasyster verkar helt underbar som hon flänger omkring xD

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

[Nalle-]
0

Så otroligt söt liten tösabit! 😍 Dolly är ju också jättefin, men det är något speciellt med valpar 😃

nadilda
3

#5 Visst är de?❤️

#6 Haha, flänga är en bra beskrivning av vad Dolly gör så fort minsta möjlighet finns 😛 Fast ibland kan hon stå stilla nog att få några ordentliga foton😉

#7 Hihi, håller med dig. Säg det inte så att Dolly hör bara…🤫😉

Idag är det bara fyra dagar kvar! 😃 Kan skriva lite om mina planer med lilltjejen. Tanken är att vi framförallt ska satsa på brukset och tävlingslydnaden, sedan kanske vi ställer ut lite och lite agility beroende på mitt knä. Sedan blir det väl som med Dolly att vi hittar på lite allt möjligt skoj. Ska bli otroligt kul att ha två träningskompisar!😃

Nervöst Skall
0

#8 Åh lydnad va kul! :D Det håller jag och vovvarna också på med . Jag ser verkligen fram emot att följa den här unga damen! Och så Dolly förstås! Vita lagottos är så snygga<3

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Vovisch nr2
0

Följer de små trollen 😛

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

nadilda
1

#9 & #10 Vad  skoj!😃

Dolly badar i sin damm😂

nadilda
2

I fredags kom lilla fröken hem😃 Värdens goaste valp😍 Precis som en valp ska va och lite till! Har varit lite spänt mellan de nyblivna systrarna, men det blir successivt ju mer de lär känna varandra.

nadilda
0

Nu börjar tjejerna bli riktigt bra kompisar här hemma!😃 Dolly har insett att man kan ha lite skoj med den nya "prylen" den är inte bara pest och pina. 

nadilda
0

Försöker ta ett gruppfoto…🤪

nadilda
4

Vi tränar på här hemma. Katla är ni inklickad, kommer som ett skott på inkallning, tar ögonkontakt vid namnet och spontankontakt vid vänster sida lite hela tiden, hon kan tass- och nostarget, sitter på kommando och börjar fatta vår klossträning. Hon är urcool att ha med sig överallt och är allmänt ett underbar liten varelse, kan inte låta bli att skryta över henne. ❤️ Idag gick vi vårt första spår för Dolly är hos mormor och morfar idag och jag fick lite abstinens… Hon fattade grejen, men var så otroligt noggrann! Dolly spårar typ en km på tiden hon spårade 15 meter 😛Nä, riktigt så extremt var det faktiskt inte. 

nadilda
1

Det har ju gått bra med uppdateringen här…😇

Lillan har ju gått och blivit stor, hela ett halvår imorgon. Är nu högre en Dolly och har snart fyrdubblat sin vikt. 

nadilda
0

De har väldigt roligt ihop, även om Katla nog hade önskat att Dolly ville busa ännu mera med henne.

nadilda
2

Hon börjar utvecklas till en fantastisk träningskompis. Vi har avslutat en valpkurs och går nu en i tävlingslydnad. Hon är en arbetsnarkoman utan dess like och har ett otroligt föremålsintresse. Men faktum är hon har en hyffsad "av-knapp" också. Vi tränar mycket lydnad och spår. Hon älskar allt och alla, är väldigt tuff av sig, har ingen självbevarelsedrift över huvud taget, går att ha med överallt och tar det mesta med en klackspark. 

Enda problemet är egentligen att vi har lite problem med ensamhetsträningen, hon är otroligt mattig. Hon har också lite svårt för andra hundar efter en obehaglig påflugning, men vi har tränat massa på det så det börjar bli bättre.

nadilda
0

Här är hon 4-5 månader på fotona:

Hihi, detta är en rätt så bra spegling av dem..

nadilda
1

Runt tre månader❤️

Godisburk
0

Följer! Verkligen supersöt! 😍

nadilda
0

Och så några foton på Dolly, där har det inte hänt fullt lika mycket😉 Hon har visserligen lagt på sig 1 kg muskler, vi har hårdtränat i sommar😃

Och hon har lärt sig gilla metallapporten!

Vi spårar :-)

nadilda
0

#21 Vad kul! Tack😃

thea_thea
0

Lilla fåret och lilla draken❤️

nadilda
1

Några bilder från en busträff med min kompis och hennes hundar😃

nadilda
2

Gruppfoto!❤️

nadilda
2

Nu har vi avslutat lite kuser. Jag och Katla har gått en kurs i tävlingslydnad och jag och Dolly en i rallymix. Har varit väldigt roligt😃 Katla har en bra bas för alla ettans moment nu, flera hade jag kunnat tävla med utan att skämmas. Hoppas vi kommer ut och vågar tävla till våren! Ska ta och filma någon gång och lägga upp här tänkte jag. 

Här är lite foton från en vandring i Kullaberg vi var iväg på i onsdags.