Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1547 ggr
Tindris30
0

Riesenschnauzer

Hej jag är en tjej på 14 år ska fylla 15 har en stor patsion för hundar specielt stora hundar xD och just nu har vi två dvärgpudlar en som är 6 och 8 år men iallfall har jag nu funderat på att skaffa mig en egen riesenschnauzer. älskar dom hundarna min mamma är uppvuxen med riesenschnauzers och jag är uppvuxen med mellanschnauzer xD men så blev det små dvärgpudlar sen xD iallafall så letar jag efter en omplacerings riesen (ingen problemhund helst utan om du inte har tid längre osv )har inte riktigt tid med valp just nu. Jag hade tänkt att gå på lydnarskurs och spårningskur med den fast det blir då i mars. är inte intresserad att tävla med den ( i nu läget ialafall) har väldigt sociala problem. är uppvuxen med social fobi och har fortfarande social fobi så lydnars kurs/ spårnings kurs är en väldigt stor utmaning för mig. Det är inte heler nån jätte bråska med en till hund kan funka senare i december - januari  men tänkte bara att om ni vet nån riesen som behöver omlaceras så är jag väldigt intresserad så tack i för hand :)

thea_thea
0

HÄR finns det omplaceringsriesens🙂

ipopuma
0

Mitt tips är att kolla runt på de olika kennlarna o fråga. :-D kolla på hemsida osv

Tindris30
0

tack :)

Tindris30
0

.

ipopuma
1

Vart bor du i landet. Upp mot sthlm eller söder elr norr?

Tindris30
0

Jag bor vid västra Götaland :)

Tindris30
0
Lona
0

Även olika FB-grupper och liknande (finns säkerligen några för riesenschnauzer, finns även för omplaceringar och vanliga hundgrupper) kan vara bra. Snoka runt på nätet, helt enkelt :-) !

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

ipopuma
0

Oj har jättedåliga geografi kunskaper men är det över Göteborg?

Tindris30
0

okej tack :)

Tindris30
0

har dåliga geografi kunskaper jag med xD men vi bor mer åt skaraborg där xD

ipopuma
0

Tyvärr känner inte till några kennlar där som jag gillar :-/ kan också att jag vet men inte fattat vad de har legat hahahahahhahahaha

Tindris30
0

haha okej tack för hjälpen iallafall :)

ipopuma
0

hitta något än?