Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2696 ggr
Cireea
0

Zica *Bildtråd*

En del av er kanske kom ihåg min tidigare tråd där jag ber om hjälp för att få upp vikten på min valp. Under loppets gång kommer det fram att uppfödaren dragit lögner och början på min valps liv blir som en kamp. Zica är en blandning mellan labbe, golden och stövare. 

Zica's vikt den 14:e september när hon kom: 1,4 kg 
19:e september: 1,6 
29:e september: 2,2 
6:e oktober: 3,3 
11:e (3 månader): 3,9
18:e oktboer: 4,8 

Zica var liten, mindre än vår Chihuahua, när hon kom till oss. Nu har hon växt på sig och har fått muskler. Zica är nu väldigt hälsosam och har väldigt fint hull. Vår granne har en valp på fyra månader som väger runt 8 kilo och hon har ungefär samma raser i sig så därför har vi kommit fram till att Zica nu väger bra jämfört med den valpen. Vi räknar med att nästa månad när hon är 4 månader ska hon ligga runt 8 kilo hon också. 

Zica och vår Chihuahua ganska nyligen efter hon kommit: 

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zica och vår Chihuahua idag ( dom får inte plats i korgen tillsammans nu för tiden, haha!) :

Cireea
3

26:e september:

Cireea
1

16:e oktober:

[[Mellebelle]]
0

hon e så himal söt!!😍

Allumania
0

Vilkken söt fjutt! :D

Paxxa
0

Åh herregud! Sötaste jag sett!

Ska läsa din andra tråd nu, lät inte skoj :(

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

Cireea
1

#4 , #5 Zica tackar och bockar 😃Just nu är hon inte så söt för hon har precis rusat genom en vattenpöl, kul! 

#6 Hon tackar 🙂Det var ingen rolig början på valptiden kan jag lova. Man var konstant förtvivlad över situationen.

Ellen89
0

Jattesot!

Cireea
1

Vikt 10:e november: 7,5 

Zica har även fått sluta med medicinen hon åt för Juvenil Cellulit! Nästa vecka får vi äntligen ta vaccinationen som hon egentligen skulle ha när hon var 12 veckor. Hon har precis blivit 4 månader gammal:

Cireea
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

I samband med att jag uppdaterade min tidigare tråd så vill jag bara passa på att uppdatera även denna med ett par bilder. Senaste bilden ni såg vägde Zica 7,5 kg och var 4 månader gammal. 

Zica väger runt 18kg idag och är nu 1 år och 3 månader 😍Vi väger inte henne längre då hennes hull och storlek är som den ska idag .

JuniHundar
0

Vilken fin hund hon har blivit!😍 man ser väldigt tydligt att hon har labrador i sig.🙂

Cireea
0

#11 Tack! ❤️ Ja det syns väldigt tydligt faktiskt. Om inte i ansiktet så på hennes labberyck eller aptiten. 😂Det är ju mest labrador då hennes mamma är renrasig jaktlabrador. Det är pappan som är blandras mellan labrador/stövare och golden.

JuniHundar
0

#12 haha, ok! är den andra hunden en Chihuahua?

Cireea
0

#13 Jo, det är en Chihuahua. Dock så finns han inte mer då han fick somna in nu under hösten.. 😕

JuniHundar
0

#14 nämen va hemskt😢