Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 3048 ggr
frost_schäfer
3

Schäfern en snäll kompis.

Hej jag vill bara berätta om vår fantastiska schäfer frost.Frost är en schäferhane på 3, 5 år och älskar köttbullar.Han  älskar att ta långa promenader i skogen och  leksaker.Hans favorit var en freespie som höll i två år men sen  gick den sönder.Vi hoppar också men nu har vi tagit en kort paus med det.Här kommer han.Har ni någon schäfer eller bara älskar rasen.Skriv om din dröm om och skaffa schäfer eller berätta om din schäfer eller bara dela med dig av dina schäfertankar.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

[[Jagjag1]]
0

ser ingen bild:)

thea_thea
0

Schäfrar är fina hundar! Min hund är dock livrädd för schäfrar eftersom han har blivit biten flera gånger av en. Ägaren till den hunden kan inte hålla den så hunden har sprungit fram och bitit min 3 gånger. Senaste gången var ca 3 veckor sedan, fick tag i pälsen på sidan av schäfern men han var för stark. Kickade 40 kgs-besten i sidan hårt och då släppte schäfern min hund på 5 kg. Fick ett 'oj' från matten och min hund fick ett bett i låret av hunden😕

Så - fina hundar men man måste kunna hantera dom 🙂

[[Jagjag1]]
0

#2 Gäller alla hundar att man måste hantera dem, tror inte det är vanligt att schäfrar springer fram och biter folk/andra djur oprovocerat, lite onödig kommentar. Även små hundar kan vara farliga, mellanstora och stora det beror på många faktorer!

Sugar Mist
6

#3 Fast det stod ju i #0 "Skriv om din dröm om och skaffa schäfer eller berätta om din schäfer eller bara dela med dig av dina schäfertankar." och jag tror #2's schäfertankar är just de som hon skrev :)

-

[[Jagjag1]]
1

#4 Jo jag märkte det nu, jag äger ingen schäfer och planerar inte att skaffa rasen. Men att skriva "man måste kunna hantera dem" som sagt det gäller alla hundar att man måste kunna hantera dem, det är inte specifikt schäfrar som springer fram och biter små hundar.

thea_thea
1

#3 Jag delade bara med mig av mina schäfertankar, precis som #4 sa. Tyvärr är inte mina schäfertankar helt positiva. 

Självklart måste man kunna hantera hunden oavsett ras men när man har en stor ilsken hund så tycker jag att man borde orka hålla sin hund🙂

[[Jagjag1]]
0

#6 Jupp, oavsett storlek & ras på sin hund - är den aggressiv ska man hålla koll på den!

Idakarrlsson
1

Gillar schäfrar och deras arbetsvilja. Har faktiskt en valp just nu. En blandning tysk schäfer/Malinois. Dock gillar jag inte att folk har avlat lite hårt på dem för att få den lutande ryggen. Rent kosmetiskt så tycker jag inte det är snyggt men det bådar ofta dåligt för höfter osv. Har hittat mig en valp med föräldrar som ÄR rakryggade. Ska bli en rolig arbetskompis.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

frost_schäfer
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Sorry för bilden glömde den här kommer den.Det som är det schäfern är att den måste ha rätt ägare kolla bara på honom och om ni söker på agrissiv schäfer så får ni fram en annan sak.Men det är jätte roligt att så många tänker på schfärn som en snäll hund.Så klart som alla raser har det hänt utfall men så länge  den tränar och inte blir undersimulerade.Det finns också agrisiva hundar utan det är ägarens fel.

thea_thea
1

#9 Vilken söt hund😍 Är han långhårig?

frost_schäfer
0

Lägg gärna upp bilder på era schäfer.

Ravynsfair
4
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Här kommer lite Schäferrelaterade bilder :) 

Föreställer min töntiga nu bortgångna Ikaross och ett urval av hans vänner. 
Han själv är den stora röda lurviga som ser lite extra larvig ut på alla bilder.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

Lord Vulcan
1

Fina bilder allihopa. Har 2 hundar, en schäfertik , 15 månader, hon älskar andra hundar. Min lille blandras gillar inte andra hanar o vissa tikar. Så han får jag ha koll på.

jenmjao
5
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har en schäfer labrador, men hon beter sig mest som en schäfer, ynka saker som är labrador i den hunden. Världens underbaraste emot mig, familj och vänner, men kan bli ett riktigt monster om fel människor agerar fel eller verkar hotfulla. Har varit rena helvetet att träna bort allt med henne, hon har väl vart en problemhund. Men nu, vid snart 5års ålder har vi lyckats otroligt bra och jag älskar henne mer än något annat och vi har fått ett otroligt band. Skulle inte byta henne för något i hela världen, skulle bo på gatan med henne om jag var tvungen.

frost_schäfer
0

Vilka fina schäfrar.

LinaLj
0

Jag är uppväxt med schäfrar och älskar rasen. Nu när jag tittade mig om efter hund så var jag väldigt frestad att skaffa en egen. Men känner mig ändå osäker på om jag har vad som krävs för att ha schäfer. Funderade ett tag på att ta in en fosterhund från militären för att prova på. Men ångrade mig då det inte kändes som min grej, jag är osäker på att jag skulle fixa att lämna ifrån mig en hund om de klarade sitt prov.

frost_schäfer
1

Det är svårt att välja ifall man ska ha en vuxen eller en valp.

frost_schäfer
0

I #9 så frågade du om han var långhårig och det är han.Är det någon mer som har långhårig  schäfer ?

[Forest]
0

Har själv haft en del med schäfrar att göra genom åren. Har haft tajt kontakt med dom då jag var stalltjej och sov över för hjälpa till helger och ledig tid med alla djuren på gården. Där med fanns det ofta olika hundar var på flertal schäfrar. Det har vart av äldre model rigäla stora schäfrar undantag en unghane som hade uppväxt i källaföråd med sina syskon och var utan mat perioder. Ena brodern miste livet pga detta. Han vart inte så maffig men otroligt lyhörd kompis.  Jag träna endel lydnad och spåra med honom men även en drös med trixs, han var tyvärr inte den bästa hunden med smådjur tvärtom kan jag säga och detta gjorde att han fick flytta till ett medelsålderpar utan andra djur.  Min bekant var akuthem till flera hundar genom åren. 

Favoritgodiset var mammas levergodis som hon kokade och torkade, det var det ända som dög till våran egna hund men köttbullar slank ner fint dom med 😃

Fridaaaa
0

Underbar ras men tyvärr svårt att hitta bra uppfödare och bra avlade hundar idag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Majken!
6

#20 Tycker du? Jag tycker det finns otroligt många uppfödare och linjer som lockar.

Fridaaaa
0

#21 Japp. Antingen psyket eller kroppen. Blivit sämre tycker jag och vet fler som upplever det.

Majken!
9

#22 okej, jag kan inte hålla med dig.

Karmatarerskanise
3

Är inte alls svårt att hitta bra hundar #22. Ni letar bara dåligt. (Varför du nu skulle ha gjort det med tanke på dina raser)

Idakarrlsson
0

#24 Det är fridas tankar och det är så hon tycker. Ni kanske har olika syn på vad en bra och sund hund/uppfödare är.

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Fridaaaa
0

#24 vem har sagt att jag letat? Rasen ligger mig varmt om hjärtat. Uppväxt med dem och en ras jag skulle vilja ha i framtiden. Alla tycker vi olika men både jag och vissa andra som har rasen eller söker hund känner likadant. Sedan letar man kanske olika saker vad man anser är bra eller inte

frost_schäfer
0

Jag har kollat lite nu och det varierar någ vad man vill ha för hund en del vill ha en hund som är lten eller för agility så det varierar nog väldigt mycket men ibland så behöver man kanke köpa från andra länder ifall man vill ha en speciell hund.

Ravynsfair
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Här kommer fler härliga Schäferbilder. 
Alla utom på lilla pluttvalpen är min nu avlidna Ikaross. 

Ikaross (Ebafarmen's Vulcano)  hade allt jag sökte hos en Schäfer rent mentalt, 
Stabilare hund kan man nog inte finna. 

Kroppen var inte den bästa pga vanvård (fetma)  i tidigare hem men höfterna var fortfarande  UA vid 8 års ålder.

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

frost_schäfer
0

Vilka fina schäfrar.🐶

sannenn
2

Här är Navi, en cremefärgad schäfer! 
4 månader gammal!

Karmatarerskanise
1

#30 Är han skk reggad?

frost_schäfer
0

söt det är inte så ofta man ser cremefärgade vilket är konstigt för dom är så fina.Vad roligt att alla har så finna schäfrar.

exitingsvillemo
2

anledningen till att man inte ser cremefärgade schäfrar, är för att det inte finns sådana.😉
Möjligtvis en Vit herdehund, vet inte hur noga dom är med just vitt, creme kanske är ok?

hemul
0

Min första hundkompis var en schäfer. Eller två faktiskt. Den allra första hade släktingar och jag har massor med bilder på mig och honom, men har inga minnen. Sedan hade en vaktmästare som bodde på min lågstadieskola (ja, det var på 1800-talet!) en schäfer som hette Kim. Älskade honom. Tyvärr tror jag husse slog honom. Han gick omkring i ridstövlar och hade en hundpiska i bältet.

Hur som har jag alltid gillat schäfer skarpt och har tänkt att en gång i livet ska jag ha en själv. Nu blir det nog inte så. Men för mig är schäfer någon slags typhund, som prototypen för alla hundar.

Fridaaaa
0

Vita schäfrar finns men får inte reggas har jag för mig.

Zaviie
0

Har en underbar pojk ❤️

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Naviifax
0

#30 Vilket fint namn 😇

@adventuresofnavi | instagram

exitingsvillemo
0

#35 nej precis, dom får inte reggas som schäfer och blir således ingen schäfer 🙂