Täckbyxor
Wohoo, nu är min favoritårstid här! Hösten och vintern är fantastiskt mysiga årstider förutsatt att man har ordentliga kläder på sig… och nu söker jag nya täckbyxor för hundändamål. Har ni några tips?
Krav:
- Vattenbeständiga
- Någorlunda värmande (d.v.s. ej endast regnskalbyxor).
- Relativt tighta - jag har pinnsmala ben så allt blir pösigt på mig ändå. De behöver inte vara jättepösiga från början.
- Tysta, d.v.s. de ska inte låta så himla mycket om byxbenen tar i varandra. Jag fixar inte ljudet helt enkelt. 😕
- Gärna "hundvänliga" - med många fickor.
Priset spelar mindre roll, köper hellre något dyrare med bra kvalitet än något billigt och halvdåligt. Jag är ute i skogen varje dag oavsett väder så det behöver vara rejäla grejer. Så. Shoot!
Även jag är intresserad av tips, har fått en del tips av grannen men det prasslar när hon går så inte köpt hennes tips 🤫
Ha ha! Jag har en softshelljacka som driver mig till vansinne. Den prasslar så klart inte, men det ritschar när armen svänger och tyget i ärmen gnuggas mot tyget i "kroppen". Det i sig är inte så irriterande som att det bara låter om vänster ärm! Det känns som att halta fast ljudmässigt och med armarna.
Öh, inte världens bästa förklaring av upplevelsen kanske. 🤫
☺️😕
😉
Åh hatar också det ljudet!
Engelsons har. De är fantastiska! Varma, har fickor och prasslar inte. Jag själv är 170cm lång och brukar ha storlek small i kläder. Upplever inte att de där termobycorna är överdrivet pösiga, tvärt om väldigt lagom för mig. Får plats med kläder under men känner mig inte som en michelingubbe.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Var just inne där och tittade. Vilka av deras täckbyxor är det du har? Jag funderar på de här.
http://www.engelsons.se/byxor/fodrade-1/thermobyxa
Är också känslig för om brallorna låter för mycket för jag ska ha dem när jag cyklar. Kan bli ett nästan ihållande läte då om man cyklar med hög kadens.
#8 visste inte att de hade flera :p jag har just de där som du länkade till.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Schysst! Då kanske jag beställer dem. Är det riktigt varma, så där så man klarar att stå eller sitta still en stund utan att börja frysa?
#7 tack för tipset! Jag är också 170 cm lång och har storlek small i det mesta, så det lovar ju gott. Dock är jag spinkig som tusan och lyckas sällan fylla ut ens tighta byxor. På bilderna nedan har jag ett par frifab-byxor storlek S och de är ju gjorda för att sitta väldigt tight… men om de inte känns pösiga för dig som verkar vara i ungefär samma storlek så kanske det är värt att testa!

7-8 Tackar för tipset, själv är jag kort 157 har S i vissa byxor 28 W. Problemet för mig är att ofta är det dragkedja nertill på fritidsbyxor så går med mycket tyg nedtill, brukar få spana på barn men dessa brukar sitta mycket tajt. 😕
11, tycker dom satt bra på dig kan väl tycka att sitter dom för tajt ser dom inte så sköna ut, otroligt snygg labbe du har 🙂
#12 Har samma problem. Men inte får att jag är så nätt utan för att jag har stor mage. Engelsons byxor brukar faktiskt vara ovanligt smala i modellen. Köper jag samma storlek där som på andra ställer blir de för trånga i midjan men lika jäkla långa är de i benen!
Fattar inte varför de inte kan göra brallor i olika vidder eller längder hur man nu ska se det. Alla är ju inte likadant skapta. Den är typen av brallor är ju oftast omöjliga att lägga upp också, om man inte är superduktig på att sy. Massa finesser nerikring brukar det vara.