Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1609 ggr
Zahira
0

Rädd hund

Har en Tollare som blir jätte rädd när vi hostar. Han är 11 år och har varit lite rädd för hostningar hela tiden men nu så mår han så dåligt när man hostar. Det är svårt att hålla igen när man är förkyld. Han springer iväg och gömmer sig eller så hoppar han upp i famnen och skakar som asplöv. Han ligger bredvid mig nu och tittar på mig hela tiden bara för att jag hostar till ibland och skakar så han hoppar på golvet. Är det någon som har något råd vad man ska göra?

Ravynsfair
0

Är det bara hostningar eller uppkommer rädslan vid andra plötsliga ljud också?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

AnneN
0

Som jag tolkar det så har problemet blivit värre senaste tiden… Har ni kollat så han inte har ont i öronen eller någon annanstans?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ravynsfair
0

Eller synen som blivit sämre och hunden därför blivit känsligare?

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

russin
0

Kontrollera öronen hos veterinär. är allting fint där, så kan det vara så enkelt att hunden håller på att få sämre hörsel och att alltid då låter konstigt jämfört med förut.

Zahira
0

Det är bara när jag hostar. Just nu är jag förkyld med en gräslig hosta.  Tror inte det har med öron eller ögonen att göra. Han har blivit jätte rädd just nu har bara reagerat lite förut men han är en lite ängslig hund.

Emouse
0

Våran tollare/bc blandis var extremt rädd när man tuggade tuggummi! Hon kröp iväg i panik och skakade i ett hörn. Och det var bara tuggumin, inte när man tuggar på annat! Redan när man pillade i våran "tuggummiskål" så kröp hon iväg.. Är det någon fix idéé hos rasen kanske? Hälsan var det inga problem med!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤