Omusklad?
Dum fråga kanske men.. Min pudel har en grop vid svansroten på ryggslutet. Har inte tänkt så mkt på det innan men undrar om det ska vara så? Tänkte om hon är omusklad eller något?
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Kan det vara så att hon har för lågt ansatt svans? Då kan det ofta se ut så. Har du någon bild?
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Det stämmer faktiskt! Har fått det som kritik på utställning några gånger.
Är jättesvårt att få det på bild tyvärr
Min gammeltik har lågt ansatt svans och har därför som en liten grop ovanför svansen för att kroppen inte kan gå ut i svansen som den ska utan fortsätter ner lite innan svansen kommer. Detta syns dock inte så mycket på henne men brukar titta på amstaffar och dylikt ibland och där syns det tydligt. Har inget med muskler att göra.
Kan du ta en bild där hon är uppställd? Då går det oftast se om svansen är lågt ansatt. Brukar jobba på utställningar som ringsekreterare så har fått in blicken ;)
Jag är rätt säker på att det beror på lågt ansatt svans :)
Tack :)
Tycker hon ser fin ut, ser inte att hon är omusklad alls. Har hon genomgått alla hälsoterster? annars tänkte jag att du säkert kan fråga vetten om detta när du ändå är där. 😉 Enja och Milli sa dommaren oj rigäla hundar du har, bra musklad :) dom sa inget om din fröken när du ställde ut henne?
Hon har HD A så de är ju bra. Går i skogen varje dag. Hon är väldigt snabb och smidig. Något tunn kan jag tycka. Var länge sedan jag ställde henne men då sa dom att hon var i bra kondition. De var bara svansen som sitter lite lågt. Men antar att det inte finns nått att göra åt det?
11 Svansen är där den är 😉 Ni går kuperat och det är bra :) Enja vet jag fick även hon för nogot lågt ansatt svans eller liknande på ena utställningen andra sa dom inget om svansen 😃