Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2422 ggr
Nattis.
0

Dålig andedräkt?

Hej! Jag behöver hjälp fort!! Min hund har fruktansvärd andedräkt och man kan knappt vara nära henne när hon rapar/gäspar, osv. Hon har inte ätit nåt konstigt och hon har fina tänder, vad kan det vara? Och vad kan man göra åt det?

-Aida-
0

kan vara nå annat som är fel som behöver veterinär undersökning, så jag rekommenderar veterinär ifall detta inte är normalt för din hund.

lollynonna
0

Mina hundar stinker om de inte har fått några ben. Du vet såna här ben som de gnagar på? Har du provat ge det? Jag vet ju inte hur mycket det luktar, men är du orolig så ska du ju in till vet.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Nattis.
0

#1 okej tack. #2 hon har luktat illa i några månader nu och när vi va hos vet så sa dom inte så mycket att göra åt, då vi fixade hennes tänder. Och hon har inte tuggat ben på senaste 3 dagarna.

lollynonna
0

#3 Prova ge massor av ben!

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Forest]
0

Kommer det från munnen? inte från huden,öronen? Det kan vara något i maten som hon reagerar på och detta gör att hunden luktar illa. Vad ger du får mat? Inget fel med halsen tänker på halsmandlarna, äter och dricker hon bra pigg och normal?

Nattis.
0

#5 Hon är pigg och glad, och luktar inte från öron eller huden. Hon äter och dricker men när hon gäspar så kommer lukten och inga problem med hals eller mandlarna och hon äter nån acana mat vet ej exakt kan kolla i källaren när jag kommer hem. :) #4 hon gillar ett ben som hon luktar mycket mera från munnen om man ger det!

Nattis.
0

Sedan så kilar hon sig oerhört mycket, vi tror det kan vara skabb men vet säger att vi ska avvakta, hon kliar sig till sår och hon får tablett som hjälper henne men så fort man slutar ge så kliar hon sig nästan 24/7 om hon inte sover bra.

[Forest]
0

7 har hon kliat sig länge? Det kan även vara så att detta kommer från magen, kanske är det något i maten inte hunden tål därmed luktar illa samt kliar sig. Hur gammal är hunden och vad ger ni för mat till henne? Vi har en hund som inte klarar av att äta råa ben från nöt, hon får ont i magen rapar och luktar ve o fasa. Hon får andra råa ben inte alls några problem. 

Att avakta när en hund kliar sig så pass skulle jag åka till annan vetrenär eftersom det låter som hon behöver hjälp vänta inte längre på den biten är mitt tips :)

Nattis.
0

Hon får acana hund Mat, hon är 9 år i november, vet sa att hon ska äta denna maten för det är bra för mage osv. Den maten har hon fått i 2 år och inte kliat eller luktat illa innan.

[Forest]
1

9 Ring vetrinären för det låter som att hunden har flera problem kanske dessa problem går hand i hand

Nattis.
0

Tack!

Lona
0

Absolut veterinärbesök (hos en annan veterinär)! Se till att få en ordentlig genomgång av munhåla, hals/luftvägar, magen och rent allmänt. Om hunden kliar sig så att det blir sår så är ett veterinärbesök självklart, konstig veterinär tycker jag faktiskt.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Nattis.
0

Tack, ska till vet nu i veckan :)!