Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4106 ggr
CissiD
1

Hundförarjacka och byxor

Jag är just nu på jakt efter en bra och hållbar jacka jag kan ha när jag tränar/är ute och går med hunden nu i vinter. Har varit inne på Engelsons och kollat på deras sortiment eftersom jag hört att de har bra saker till vettigt pris. Men jag handlar nästan aldrig saker via internet så har svårt att bestämma mig. 

Jag är också ute efter ett par bra byxor att använda när jag är iväg och tränar. Men blir inte klok på skillnaderna. 

Har ni några hundförarbyxor  eller vinter hundförarjacka som ni är nöjda med. Är det någon annan sida mer än Engelsons som man bör titta in på innan man bestämmer sig? Alla tips är välkomna.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

JoannaLi
0

Jag köper vanliga "fjällvandrarbyxor" som hundförarbyxor. Trivs jättebra med det! Köpte precis (idag) ett par Lundhags, och har tidigare ett annat märke, som jag också trivdes bra med. Ofta stora, rymliga fickor, och man kan prioritera många fickor också. Mina förra hade 6 gigantiska fickor och en liten (lättåtkomlig och perfekt för godis) - helt underbart :)

CissiD
0

Vart köper man Lundhags byxor? Finns de i vanliga affärer eller är det köpa via internet som gäller där med? Tack för tipset! :)

Lona
0

Jag tycker att Hööks hundförarbyxor är helt ok - och i en annan prisklass än till exempel Lundhags. Hööks finns lite varstans men även på nätet. Annars så har nästan alla större sport- , jakt- och friluftsbutiker lämpliga byxor, typ fjällbyxor eller liknande. XXL brukar till exempel ha ett stort sortiment i alla prisklasser. Engelssons är billiga men har väl inte världens bästa kvalité på sina grejer, däremot säljer de även en del erkända märken och de blir förstås inte sämre för att de säljs i en lågprisaffär…

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CissiD
0

#3 Har Hööks bättre kvalité än Engelsons? Hööks var ju en del dyrare än Engelssons men om de har mycket bättre kvalité så kan de ju helt klart vara värt att köpa där istället.

Sugar Mist
0

Har vänner som köpt jaktkläder och liknande från Engelsons och de har inte varit nöjda, tror isf Hööks har bättre kvalite. Lundhags kan/kunde(?) man köpa på XXL, annars finns också Fritidsfabriken på nätet.

När det gäller jackor gillar jag Arrak!

-

JoannaLi
0

Köpte mina Lundhags idag på XXL - min modell tror jag kostade 600 kr? :)

CissiD
0

Jag har hört väldigt mycket bra om Arrak. Men de är otroligt mycket dyrare än andra märken.  Ska kolla fritidsfabriken. :)

ForeverEmma_
0

Jag behövde då ett par byxor inför blivande jobb på hunddagis/liknande och så nu när jag gick ut skolan i somras och jag började googla runt lite och beställde först ett par fritidsbyxor från XXL. Var inte alls nöjda med dem då dem var tajta som attan. Så gick till mitt andra alternativ vilket var från fritidsfabriken och dessa byxor: http://www.fritidsfabriken.se/nordwand-pants/62-friluftsbyxa-revolutionrace-nordwand-pants-grey-dam.html#/valj_storlek-l

Är riktigt nöjda med dem! Deras storleks mått passar perfekt och jag är av den rundare kroppsmodellen och att hitta ett så pass sköna och perfekta byxor var skönt. Läste mig till att dem är slittåliga och jag har använt mina byxor nu i en vecka streck aktivt då jag har praktik på hunddagis fram tills jul och ser inga tecken på slitning på insidan vid sömmen där mina lär går och gnussar mot varandra om dagarna.

Dessa byxor har jag även märk att det blir svettigt med dem om det är för varmt ute. Men som vädret har varit den senaste veckan så har dem varit perfekta. Så dessa passar att ha från hösten och våren sen blir dem för varma :P

Kan rekommendera dem starkt!

(glömde lägga till att dem är lite för långa i benen på mig men inget som stör mig så jag kommit på knepet att snurra byxorna lite, hehe)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Lona
0

#4, Ja, jag tycker att Hööks har bra kvalité på sina grejer överlag. Inser att jag tipsar om dem stup i kvarten, jag kanske skulle be att få provision :-D ?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CissiD
0

#8 De såg ut så som jag vill ha byxorna. Men om man bara ser på utseendet så ser ju alla typ likadana ut. Men bra att veta att måtten stämmer bra på den varianten av byxorna. :) Ska surfa runt lite på fritidsfabriken och se vad jag hittar. Är så svårt att bedöma från bilder vad som kan vara bra och vad som är skräp. 

#9 Haha ja du får prata med dem om provision ;) Får ta och åka till Hööks någondag och känna och testa lite på deras grejer. :)

Oliviahack
0

Jag har hööks byxor och väst, och jag är supernöjd! Har ett annat par byxor från fritidsfabriken men de sitter inte alls lika bra som hööks byxor.

Fialialej
0

30% rabatt på arrak på djurmagazinet fortfarande tror jag

"På natten är alla katter svarta"

Agda
0

Jag har Helags byxa från Engelssons, är jättenöjd med den (såpass att jag köpte ett till par för att ha i kaninstallet)! Köpte en storlek som jag får in ett par långkalsonger och ett par tunna mjukisbyxor under, jag kan också använda byxorna utan någonting under och de sitter fortfarande bra (med skärp förstås). Nackdelen var att när jag använde dem när det var varmt så blev jag väldigt svettig under dem, så de passade bättre för vår/höst än sommar.

Gällande jacka så använder jag en vanlig täckjacka på vintern. Har en lite tunnare modell (lätt att röra sig i) som jag köpte på rea från ellos för något år sedan (jag brukar alltid passa på och handla vinterjackor när butikerna rear ut dem😉).

Lathundarna
0

Jag kör med termobrallor från Jula nertill. Slittåliga, reflexpyntade, gbisselfria, smutståliga och svala nog att börja använda redan nu samtidigt som de är väldigt varma även vid -30. Helt perfa. Upptill kör jag med parkas från Hööks när det börjar krypa neråt nollan. Även den slittålig, gott om fickor och är mjuk i materialet. Perfekt för att kunna belöna hunden medbus och lek, ligga i skogen i väntan på att bli upphittad eller för att slippa stå och småhoppa under vinterns ridhusträningar (vi har ingen inomhushall i närheten). Har använt mig av Arraks ytterplagg tidigare, men deras brallor är alldeles för korta i benen och materialen är allt för ofta stela, obekväma och gnisslar en massa när man rör sig. Tunna brallor som hundförarbyxor a la Lundhags funkar tills dagsfrosten och kyligare vindar kommer, sen vill jag dra på med tyngre artilleri för att slippa frysa. Engelsons brallor har jag testat. Hade kunnat tälta i dem, himmel så stora! Men lik förbaskat alldeles för korta i benen.

CissiD
1

#11 Jag får ta och ta mig en sväng till Hööks och kolla innan jag bestämmer mig helt enkelt :) 

#12 Ja de kanske de har. Jag kollade lite snabbt igår när ja köpte hundmat och såg inget ja gillade designmässigt. Men får kanske ta en till titt där med lite mer ork.

#13 Ja det är Helgas byxa jag tittat på hos Engelssons. Hur är de i kvalité? Tycker de har väldigt bra pris jämfört med andra. 

#14 Jaha Jula har jag inte ens tänkt på att de skulle kunna ha något som kan funka. Får ta en sväng dit också i veckan och kolla in sortimentet. :)

hemul
0

Hur hittar man "vanliga"  kläder på Hööks sajt? Jag hittar bara ridgrejer, t.ex. ridbyxor.

Fialialej
0

Sen har du ju fiskeaffären borta vid arken zoo, och skövde natur. Båda har friluftskläder.

"På natten är alla katter svarta"

hemul
0

#17 Tack. Nu ser jag det ju helt plötsligt i menyn också! 🤫