Hundar iFokus

Hundar

Etikett: quiz-kluringar-test
Läst 5748 ggr
hund_katt
4

Hur bra är du på hundraser?

Testet tyckte jag var väldigt enkelt. Det var rätt solklart vilket alternativet var. Haha. Aja, här är ett test där du ska svara rätt på vilken hundras det är på bilden. Lycka till c: Testet: http://www.playbuzz.com/samlocklin10/can-you-name-all-the-dog-breeds Själv fick jag alla rätt c:

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Frida B
0

30/30 :p

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Tarotstollan
0

30/30, fast det var några jag tvekade inför, ibland kan de engelska namnen förvirra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

IngaTrnqvist
0

Alla rätt. Fast "aussien" är väl en miniature american shepherd egentligen?

thea_thea
1

30/30! Alla timmar spenderade på skks hundrasguide lönar sig! Det var alldeles för enkelt, i alla fall för någon som är insatt i hundar.

hund_katt
0

Ja, jag tyckte det kunde vara lite svårare :/ det var som sagt solklart vilka svaren var… Haha. Så länge man visste från vilken 'sort' (T.ex retriever, spaniel, bulldog, mastiff osv.) hunden var så var det ju jättelätt. Svaren var ju liksom T.ex *bild på en golden retriever.* 1. Cocker spaniel 2. American staffordshire bullterrier 3. Yorkshire terrier 4. Golden retriever Kunde ju iallafall på T.ex malamuten, ta ett alternativ med husky, så hade det blivit liiiite svårare i alla fall… #3 jag tyckte med den liknade mer mini aussie än en vanlig aussie…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

emmajensennn
0

30/30 är inte så dåligt av en 17 åring som inte "pluggat" eller gått kurser osv ^^

You can't make a rainbow without a little rain

panini
1

30/30

Håller med Thea i #4, alla timmar man har spenderat på skk's hundrasguide lönar sig verkligen ;)

Kallaterrier
2

Inte så svårt, men kul tidsfördriv! Extra plus för att "min" ras var med, det händer inte så ofta!

Sylwanin
1

30/30 här med. "Min" ras var också med (nr 15)! Lite skoj för det har jag inte sett innan :)

Varma hälsningar

AktivaSiri
0

30/30, och håller med #5 det var ju nästan som gjort för att man ska svara rätt.

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

Cahira
0

30/30.. dom kunde ju gjort några fintar och gjort den lite svårare tycker man ju.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
0

30/30 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jamie+Engla
0

30/30, att kolla på gruppfinaler lönar sig! Tävlat i 10 år så har haft tid på mig att snappa upp raserna. Är en tjej på 16 år =P

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Surpan
0

Jag hade tre fel. Svårast tycker jag Clumber Spanieln var, som jag aldrig hört talas om. Tyckte verkligen det såg ut som en retriver av någon slag. 🙂

/Surpan

Hiro
1

30/30

Catta-
2

Alla rätt. Men svarsalternativen var ju löjligt lätta.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

VT4ever
0

30/30 rätt :)

sarawelsh
0

30/30 😂

JennyUtter
0

30/30 kom med något svårare 😉

kattöga
0

26 av 30……. Men så är jag ingen hundmänniska heller……..

Va duktiga ni är!

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

FjantYoda
0

30/30, när jag var liten så hade vi en hundrasbok som min familj bara öppnade en sida och höll för rasen så gissade jag rätt, varenda gång :P Gick väl typ i lågstadiet då 😉

Tänk om man varit lite lättlärd med andra grejer ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

fridarebecka
0

#21 samma här, kunde boken utantill 😃 Idag brukar jag och min pojkvän ha "hundras-gissartävling" när vi åker bil/är ute och går. Vinner varje gång och han påstår att jag fuskar, haha

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
VampireGirlElvira
0

25/30 :P Kan ganska så bra om hundar även om jag inte har en egen hund. :)

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Wellcraft
0

Väldigt enkelt test, hade alla rätt.
"Aussien" såg dock inte ut som en aussie ska, enligt mitt tycke.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sugar Mist
0

#24 Nyfiken, hur ska en aussie se ut enligt ditt tycke?

-

tilde.wahlgren
0

30/30 alla hundböcker lönar sig😃

Hjärta SVEA Hjärta 

Wellcraft
0

#25 Har inga speciella åsikter om det, men tyckte aussien på bilden såg väldigt tanig och liten ut.
Jag anser absolut inte att dem ska vara pälsmonster, men jag uppskattar att få ett robustare intryck av en aussie. Tyckte hunden på bilden såg mer ut som en mas.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Turast
0

30/30

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Miner00
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

30/30! Inte så dåligt av en tioåring, tycker jag.

taylor__lambert
1

Fick 30/30 men 5 av bilderna vägrade ladda så jag fick öppna dom i egna flikar, men det gick ändå :p Dock tycker jag de kunde ha haft svårare alternativ och bättre bilder. Men, men.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Promenadmatte
0

30/30 *stolt*

Och by the way, #24 & #27, söker man på Miniature American Shepherd (MAS) så kommer "Aussiebilden" upp, så där är det inte direkt korrekt! :)

Bit inte när det räcker att morra.

Sugar Mist
0

#27 Kan hända för att det är en MAS :) Men med tanke på storleksvariationen och utseendevariationen hade det mycket väl kunnat vara en aussie, det är det som är charmen med dom :)

-

taylor__lambert
1

Lät min pojkvän ifrån USA göra testet, han är inte så pass insatt i raser men han lyckades ändå 25/30 🥳

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Wellcraft
0

#32 Ja, men hunden på bilden såg inte ut som en typisk aussie. Vilket vi har fått förklaring på varför.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

axa
1

30/30 rätt

För lätt! Dessa raser kunde jag som 6 åring, och nu är jag seriös.

[Lillmatten]
0

29/30 :P

Wilmaa
0

24/30, va kul! :)

[Forest]
0

Trist att man fick svaret så fort man tryckte eftersom jag råka trycka fel 2 gånger. Men fick 27/30

DwarfHamster
0

jag fick 28/30 eftersom jag vet alla namn på svenska och vissa var på engelska annorlunda än svenska :)

cawn
0

Jättekul test! Fick också 30/30.

jultor
0

30/30 rätt, dock ganska lätt men men 😃

VendelaS
0

30/30 😃

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

MonsterTrollet
0

30/30  väldigt lätt, men halvklurigt ibland med engelska namnet.

Caught in your eyes Lost in your name I will never be the same ❤️

Changrila
1

Alla rätt, hade kunnat dem även utan svarsalternativ. Men med tanke på mitt jobb osv så hade jag skämts annars :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Nervöst Skall
0

Alla rätt! :F

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

[Hästhoven]
0

Alla rätt :-)

Är ett "freak" på hundraser 😃

poodlelicious
1

Haha! Insåg nu att jag har missuppfattat helt vad en Basenji är :P

cawn
0

Alla rätt! Jättekul att känna igen raser. Men de här alternativen var i absolut lättaste laget!

Bello_O
3

Här är en betydligt svårare!

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Herveaux
0

30/30.

// Harley

Oliviahack
0

30/30 och ja, "aussien" såg verkligen ut som MAS gör i ansiktet.