Rast-tråden
Rast-tråd
Här kan du lufta av lite, vad har du och din/dina pälsing(ar) gjort idag te.x?
Idag har vi landat lite extra hemma igen för lovet, tagit en promenad bort över holmen - och stretchat för första gången!
Vi var hos hundfysioterapeut (Therese Asplund) i fredags, och pga. resa och hotellrum så blev det ingen stretching igår, men idag så blev det av.
Känns otroligt bra att fått svar på vad som felas honom, och att det faktiskt går att bota, så det har jag levt lite på hela dagen :)
Idag träffade vi en vän (nadilda här på ifokus) och hennes vovvar. Vi gick en promenad och körde parkour mm. Väldigt roligt! :)
Vi åkte till Söderåsens nationalpark och gick en rejäl runda i underbar höstfärgad lövskog, mest höga bokar. Sämre kan man ha och vi såg en ståtlig dovhjortstjur, inte illa alls!
Vi har kört agility, fokus på slalom. Jag har länge försökt få honom att ta slalom från rätt håll oberoende av vilken sida jag är på men det har gått väldigt segt… så tog jag med klickern idag och allt föll på plats nästan på en gång! åh vad jag älskar klickern, nästa som ett trollspö ;) Vi har även kört frisbee vilket också bara går bättre och bättre! En tämligen ny aktivitet vi börjat med men åh så kul det är tycker både jag och hund!
Nu har ju #2 redan berättat vad jag gjorde idag, men jag kan ju backa upp med ett par bilder åtminstone😃

// Nadja
Vi började dagen med att vila, vila och vila :P Sedan blev det en rastningsrunda där valpen fick möjlighet att springa lös också. Senare på eftermiddagen tog vi en långpromenad, då fick valpen åka barnvagn men släpptes ner för att springa på ett lämpligt ställe igen. Nu busar hundarna och förhoppningsvis sover de snart. Vi tävlade igår, så vi passar på att ta det lugnt idag.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm