Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 799 ggr
[postmortum91]
2015-10-21 22:22
0

Tysköversättare sökes!

Hej!
Jag skulle verkligen behöva hjälp med att översätta en wikipediasida som handlar om mina förfäder. Google translate suger på att göra det förståeligt.

Vi börjar med ett stycke som jag vill ha hjälp med:

"

Herkunft[Bearbeiten]

Erstmals erwähnt wurde das Geschlecht im Jahre 1226 mit Albertus de Redekisdorp.[1] Er wurde als Zeuge der Markgrafen Johann und Otto von Brandenburg in einer Urkunde genannt. Im Jahr 1249 wurde Johannes de Redesketorp[2] als Zeuge einer Landverleihung an die Kirche zu Parchim durch Fürst Pribislaw I. genannt[3] und erschien Johannes de Redekesdorp erstmals in Mecklenburg urkundlich.[4] Im Jahr 1254 wurde dieselbe Person, diesmal Johann Redekestörp geschrieben, durch Erzbischof Albrechtvon Riga mit dem Dorf Slöten bei Parchim nebst der dabei gelegenen Mühle belehnt.[5]

Der Stammsitz der Familie war vermutlich Restorf bei Gartow an der Elbe[6] Das Dorf Restorff wurde im Jahr 1300 mit den Dörfern Wessentin, Brook, Kritzow, Kratel und Benzin „mit allen Gerechtigkeiten, welche Ihre Vorfahren gehabt haben“ an zwei Restorff Brüder durch Fürst Nikolaus II. belehnt.[3] Die Namensgleichheit des Geschlechts mit dem Dorf in dieser Urkunde deutet auf eine deutlich ältere Herkunft der Familie aus diesem Dorf Restorff hin."

hemsidan är:
https://de.wikipedia.org/wiki/Restorff_(Adelsgeschlecht)

Snälla hjälp mig någon att översätta åt mig.
Tack!

[Ruffsetuss]
2015-10-21 22:44
0

Rätt svår text att översätta , så Google översätter nog så rätt det går 😣

LinaK
2015-10-21 22:45
0

Skicka ett PM till Michaela-N som är Medarbetare här på sajten. Har för mig att hon kan tyska bra.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

IngaTrnqvist
2015-10-21 22:49
0

Prova på Språk iFokus, annars kan jag översätta imorgon.

Herveaux
2015-10-21 22:51
3

Ett tips när man ska översätta texter med Google translate; ta hela texten först, prova sen att översätta de ord som "sticker ut" som helt aviga så brukar man få fram mer begripliga översättningar som passar in i sammanhanget.
Så först hela texten, sen de ord som inte vart översatta begripligt ett och ett,
den strategin brukar funka för mig när jag tampas med translate.

// Harley