OT Imorgon smäller det
Imorgon får ni tänka på mig vid 7.
Då ska killens och mina föräldrar träffas för första gången.
Vi har snart 3 års dag och är förlovade ;)
Till saken hör att hans mamma är en besserwisser och ska alltid ha rätt, vet alltid bäst och alla är mindre värda.
Hon brukar bli otrevlig mot mig när hon dricker. Jag har lärt mig att ignorera det, någorlunda iaf ;)
Är så orolig för att hon ska göra så mot min lilla mamma!! Gör hon det ska hon allt få höra och då åker hon bannemig UT!
Mamma o pappa vet ju redan allt om hur hon betett sig mot mig, så dom är förberädda, tror de ;) Går ju inte riktigt att förklara hur en människa på 55 år, beter sig, då hon är värre än vad jag var då jag var 15. Och jag var hemsk;)
Dessutom stressar hades upp sig när det kommer gäster, och då vet han inte hur han ska göra och kan lätt göra "överslagshandlingar"?? tror det heter det. Då biter han och hoppar som en galning.
Vi tränar nu på att folk inte hälsar på honom alls då de är här, och börjar han med bitandet och det ska de vända ryggen till-.
Tyvärr gör inte killens mamma det, då hon minsann vet hur man gör o han lyssnar minsann på henne. Hon har haft hund bla bla bla.
Hon totalt skiter i vad vi säger med andra ord.
Jag blir så arg var gång. Det förstör ju!!!
Well, håll tummarna ;)

Åh hej och hå låter som det kan bli en skoj tillställning, men du ska se att det går bra…första är alltid värst. Och du jag tror säkert att dom är minst lika nervösa…dom sidor du beskriver kanske visar sig vid nästa tillfälle eller inte alls förhoppningvis ;)
Men jag håller tummarna, och håller sig inte tanten i skinnet så tala om för henne att du känner en arbigga som finns nära till hands…och hon kommer gärna och knäpper damen på näsan 
Aaaw :) det ska jag göra Lotta :D
huuua, känner igen känslan ;D
visst mamma? ;D
lycka till så mycket Hera!
Stackars dej. Men det går nog bra ska du se.
hihiih.. hade vi samma svärmor tror du hera?:P Usch! vet veeerkligen vad du pratar om.. men men, jag slipper de nu;P
Men de kommer säkert gå bra. servera ingen alkohol;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ska jag klara mig genom kvällen behövs det alkohol ;) Eller ja, ska någon annan än hon klara sig behövs det alkohol ;)
Det går säkert jättebra. klart att alla är lite nervösa, även "svärföräldrarna" skulle jag tro.
Går det inte så sätt dig vid hif o skapa en svärmorstråd så ska jag säga henne ett sanningens ord
Mig måste hon ju lyssna på för jag är lite äldre. Äsch vad sa jag nu
Jag är tveksam till att hon skulle vara det. Hon tror ju faktiskt hon är bäst.
Men, jag överlever nog detta som allt annat hittills :)

Hades kommer säkert att känna av att du är nervös, och bli ännu värre!
Försök att ta det lugnt, och kanske se till att han är trött, men inte för trött innan de kommer. För trötta hundar blir ännu bängare, det vet jag minsann! Vidar blir inte lovligt galen när han är trött. Går inte ens att ha lös då!!!
Börja med en härlig promenad. Ta sen ett glas vin innan de kommer (man behöver ju kock-vin) så att du slappnar av. Försök sedan att kanske hålla Hades sysselsatt med nåt extra gott (märgben, kong med leverpastej ed) så att gästerna blir mindre intrassanta. Om mammorna blir jobbiga får du se till att aktivera dem oxå. Fast jag är dålig på mamma-aktiveringar… Kanske be om råd gällande fläckar på kläder, eller säg att du är gravid, för att skaka om dem!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Vattnadal; haha jag kan ju se hans mammas min om jag hade sagt att jag e gravid ;)
Han ska få ett märgben och en lång prommis innan de kommer.
Tack för råden :)
Ska även sätta in en sån där sak i väggen som skickar ut"feromer"??? det ska iaf vara lugnande.
Hihi, gravid och väntar tvillingar. Så visar du upp lådvis med barnkläder du har köpt (låna av kompisar). Ge Hades en docka att leka med och bete dig allmänt mammigt mot honom (säg att du tränar) och kalla dem farmor och farfar!
Hahahahahaha :D
Det hade ta mig tusan varit obetalbart att se hennes min och reaktion ;P

Åh, har du en DAP! Vi har funderat på att skaffa en ibland… Kanske lugnar mammorna ner sig oxå!
Jag tror att det kommer att gå bra! Om ni två bara älskar varandra, så måste ju allt bara lösa sig. Våra föräldrar trivs ihop, så pass att de kräver att vi bjuder hem alla 4 på middag mellan varven…
MVH Elin
Ja så heter det ja :) Har två st, så kan ha både i köket och i vardagsrummet där middagen serveras.
Jag önskar att jag och hans mamma hade tyckt om varandra. Tyvärr är det ömsesidigt hat från oss.
Usch vad tråkigt att det är så Hera. Men jag tycker inte speciellt bra om min svärmor heller. Jag gjorde det en gång i tiden, men det gick över pga hennes idiotiska kommentarer.
Hoppas du får en bra dag i alla fall!
Ja, det är jättesynd. Jag gav iaf henne en chans, hon gav mig ingen. Man väntar sig lite mer av en vuxen människa.
Men som sagt, det är inte henne jag är tillsammans med, jäkla tur det ;) Älskar Robin!
Finns ett ord; SKITKÄRING!
Precis :)

Eller ett lite rivigare J*vla SKITKÄRRING! 
kan du inte få maginfluensa?
Haha, ni ska bara höra vilka ord jag kan kalla henne för då jag pratar om henne :P Borde nog tvätta munnen med tvål
haha.. jaa, jag kan me säga elaka ord om min fd svärmor.. ännu nu! :P och de är riktigt läskigt hur äckligt barnsliga vuxna människor ska vara.. man kan ju tro att de är jag som uppfostrat flera barn och är vettig med ettiket och snällhet.. ist för hon:P

Hrmmm jag har varit med om några skräck exempel jag med…skall icke nämnas här ute dock 

En sak som jag lärt mig, och som faktiskt funkar, både på folk och fä (nåja, hundar och människor i alla fall) är att om jag förväntar mig att någon, tex min mamma ska vara jobbig och gnata i en viss fråga, så GÖR HON DET GARANTERAT! Om jag däremot försöker tänka positivt, och verkligen bemödar mig om att bara ha positiv energi, tänka att allt ska gå bra osv, så gör det verkligen det.
MVH Elin
Ska försöka tänka positivt :)

Positiva tankar, positiva tankar, positiva tankar…upprepa det som ett mantra, det fick jag lära mig på smärtkliniken och lyckas du ska du klappa dig på huvudet och tala om vad duktig du varit ;)
Men det fungerar!

Japp…har då funkat på mig, man kan ju inte lägga sig ner och dö det hjälper ju ingen, deffenetivt inte mig iaf.

Jag HAR en skräcködla till sväromor!
Ser ut som en sådan med!!
Jag har bjudigt till, jag har tigit till henne, jag ghar gjort alt som står imakten att göra fö att kontakkten ska bli bra, men hon vill inte,.
Inte ens efter 7 års förhållande.
Tyson är inte ens välkomen upp til lhenne, han råkade skita på hennes vardagsrumsmatta när han var liten.
OK. där man inte trivs som hund, där skiter man! *vissslar*
Hon tror han skulle göra samma sak efteter 4år….suck!
Min mor varr nere tillsammans med hennes man för ca 4år sedan, inte ens dem ville hon träffa.
Tack vare att hon har sagt att jag är ett "rikemans-barn".
-Kan jag rå för att min mor och far hade ett elinstaallations företag med 10 anställda innan dem skilldes och när jag växte upp?, vi bodde på landet.
Hon tror att jag hade allt, för att dem var företagare, med ICKE!!
Jag fick min veckopeng, och tog den slut på 2 timmar, så fick jag skylla mig själver.
Hon ville inte träffa dem pga av att hon påstod att det var min mor som hade sagt att jag var ett rikemansbarn, och inte hon.
Men et var det ICKE! *j-la kärring!!*
Idag sitter hon ensammen i en 2a inne i Helsingborg..
Hon är 73år gammal och rör sig knappt om dagrna, kommer man med någon idé till henne som att typ ta hunden och gå inne på Sofieroparken en Lördag, så säjjer hon ner, hon vill ingentingen, ingen tingen är bra nock till henne.
Hon har sagt rakt ut, att hon inte tycker om och gillar mig, och där av inte kan acceptera mig.
Jag har gett upp nu efter 7år.
Min mormor på 85År är piggare än henne, hon är med PRO, hon kör "tanterna" på evernemang, hon porslins målar, och åker på PRO resor.
Tja ska man få tag på mormor, så får man ringa och boka tid! 
Jag vet inte, men jag vet att det kan ske när som, hur jag reagerar när den tanten skulle gå bort……
Nä svärmödrar ska man ha på foto, längst in i skåpet, under alla permar och böcker!
hera!
ladda handväsa med tegelstenar i fall svärmo skulle sätta fart!! *hihi*
LYCKA TILL! =)
Det närmar sig nu,m vi trädar som galningar eftersom hon alltid lyckas hitta just den fäck vi inte hittat. Suck.. blir så stressad.
Nu skiter jag i städningen och sticker o handlar maten.
Sen ska jag duscha. Måste hon klaga får hon gära det. Man kan ju hoppas hon inte gör det då mina föräldrar också kommer vara här.

Hittar hon nått fel i städningen så ge henne skurmoppen å säg att duger det inte kan hon välja mellan att vara tyst, gå hem eller städa
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Glöm nu inte att dammtorka povanpå precis ALLA tavlorna (även de som sitter långt in vid sängen där hon inte egentligen har nåt att göra..) ;)
Det kommer gå bra gumman! Muffe och jag håller alla tummar och tassar! Och jag förväntar mig en rapport när spektaklet är över ikväll! :D

Lycka till Hera! 
Jag själv har HAFT en svärmor från hell!
Hon kränkte mig och min familj jämt.
Dom var väldigt fina i kanten!
Min familj är inte perfekt, ska inte nämna detaljer..
Det var hon VÄLDIGT noga med att påpeka inför släkt och vänner från deras håll när jag var med.
Hon klagade till och med på min hårfärg.
Det var för mörkt.. tydligen!
Haha inget jag lider av idag precis ;)
#32 Visst ja, tavlorna är ju viktiga att dammtorka när hon kommer, annars får man allt höra ;)
Rapporterar sen :)

Jag väntar med spänning….och du vet vad jag sa "positiva tankar" det som inte dödar en härdar en ;)
oj, verkar som att alla svärmödrar är hemska! ;D (även min kan jag säga)
hihi, jag vet inte vad de är egentligen..om mödrar för killar är så besatta i att ha dem som sina egna.. eller?:P Att dem tror sig veta bäst och går med näsan i vädret vet jag heller inte riktigt vart de kommer ifrån.. men de är visst nått som går då.
Lotta, jag varnar dig.. hoppas inte du är så mot din sons tjej;P hahahah!
Det är över nu ;) Det gick mycket bättre än väntat :)
Jag och svärmor hade bara en liten dispyt när mina föräldrar hade gått. Sen gick dom som tur är ;)

Du ser det är nu du ska klappa dig på huvudet och tala om för dig själv att du varit så duktig som stog ut *flinar*
Jasså hon lyckades haspla ur sig nått endå…ja du dom är som stöpt i samma form dom däringa svärmödrarna ;)
*klappar sig själv på axeln* ;)

Glömde sig alla utom jag 
duttig kicka klappa på du 

hihi….vad skönt att det gick så bra som det gjorde.
men Hera, en kväll utan att despyt med svärmor, är väll ingen kväll med henne? =))
Jag som trodde att jag skulle höra att hon drämde tallriken i väggen, eller hade klippt till din mor…*ASG!!*
Tänk att den tanten, kunde uppföra sig…..*otroligt!*
Glad, för din skull, gumman.=)
Tack Tina :)