Godis
Jag skulle vilja ha tips på bra godis till hund som man kan göra själv, som ex. torkad blodpudding. Min hund är galen i allt som går att äta men jag är rädd att "tjata ut" godiset om jag har samma hela tiden och han vet vad som väntar sig, så jag vill ha lite variation. Tack!
Även saker som inte är så mycket "göra själv" (typ skära upp korvbitar) tas tacksamt emot!
Torkad lever, torkat hjärta, torkat vilket kött som helst.
Kokt kyckling i små bitar, bruka vara väldigt uppskattat. Vissa hundar ÄLSKAR rå morot, kan vara värt att testa.
Har man en matgalen hund går det bra med det vanliga torrfoder ;)
Korkade kycklinghjärtan i belöningsbitar tycker min är gott :)
#4 Det är precis vad jag har och kör därför oftast med just torrfoder, men vill ibland kasta in nåt extra gott så att han inte alltid vet vad som väntar honom om han lyder ;)
Tack för alla svar! Vart får man tag på ex. kyckling-/andra hjärtan?
#6 I vilken matbutik som helst, kolla i frysdiskarna.
Om du har City Gross så har de ivf i min stad alltid färskt hjärta, njure och lever, både nöt, gris och lamm. Dessutom har de grisknorrar, tunga och en massa andra styckdetaljer som är både billiga och hundvänliga.
Frikadeller! Bara att rulla bollar av köttfärs och koka i ett par minuter. 👍
Köttbullar, torkat färskfoder är poppis men luktar urk.
torkar man färskfoder, ex. VoH så tar man en långpanna och klär i bakplåtspapper, breder ut färskfodret så tunt man vill och torkar på 50 grader under natten med luckan på vid gavel, sen så skär man i lagom stora bitar och fryser in i belöningsportioner, tar ut efter behov :)
Brukar vara hyffsat populärt :)
-
Torkad lever i små bitar. Var beredd på att allt du torkar i ugn kommer stinka i hela huset sen ;)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Många bra tips, tusen tack!