Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 583 ggr
AnneN
0

Nytt trix

Velvet har lärt sig att skutta på kommando=)

Hon är sån som skuttar då hon leker ute och då har jag nån gång sagt skutt skutt åt henne, idag då vi var ute en sväng så testa jag med att bara säga skutt då hon höll på med annat och då tittade hon på mej och tog några skutt… Så riktigt kul ut, funkade varje gång jag sa det dessutom.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Linsenhejhej]
0

Åh, va roligt att den har lärt sig ett nutt trick. Lycka till med flera trick då! ^^

AnneN
0

Tack =)

_**/Mvh Anne

Liss
0

hehe.. är de någon amstaff grej kanske;P fast jag har komandot hopp.. då hoppar han som en stolle:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

säger jag hopp så hoppar hon rakt upp

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

´Vad häftigt :)

Liss
0

jao, de gör ecko me.. men säger jag hopp, hopp, hopp så blir de stuttsande:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MegN
0

Jag har ett par golden, som inte gärna studsar av sig själva (lite fler kilon osv). Men däremot är de ju badglada, och därmed har jag lärt dem kommandot "Skaka!". Så att jag kan ge dem kommandot när de har nosen mot mig (eftersom det stänker i alla övriga riktningar men inte framåt!).

När man lär in det måste man vara uppmärksam och konsekvent: varje gång hunden tänker skaka sig skyndar man sig att säga "Skaka!". Efter så där 50 gånger sitter de där båda ihop. Då kan man testa att säga "Skaka!" innan hunden har tänkt så långt själv.

Min äldre hund (som jag var mest konsekvent med) kan skaka sig på kommando trots att han är snustorr! Och omvänt: om han kommer sjöblöt upp från en simtur så låter han bli att skaka sig tills jag har givit kommandot! Det rinner floder om honom, men eftersom skakningen har blivit medveten så "glömmer" han att göra det av sig själv!

Det här kan man ju göra med alla möjliga "automatiska" beteenden,  jag hade ju ett gott skäl till att lära in "Skaka!" (nämligen den att kunna styra så att han skakar av sig de där litrarna när inte jag står så jag blir genomblöt av det!).

V-lang
0

Hahaha vad läckert….

just det där skaka har jag lärt Skorpan också, det är ju kanonbra just när man duschat dom =)

TinaH
0

Velvet…du har missuppfattat en sak….

du är HUND…INTE kanin!! *hihi*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Rommel
0

Biobio: Åh, vad kul. Ricky hoppar också rakt upp när jag säger "hopp" ibland leker jag med visselpipan. Här finns bänkar och bord som sitter fast i varandra. När jag gör en uppåtgest med handen och blåser i pipan så hoppar han upp på bänken springer över till andra sidan och hoppar ner på en "nedåtgest" med handen och en ny vissling. Det börjar gå riktigt snabbt också. Och han ser verkligen ut att ha kul.