Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1013 ggr
Mariana-clarissa
0

Söker

fortfarande hund

Skulle kunna vara en blandras

av Lady och Lufsen

chinesisk nakenhund

eller    pudel (mini)

Karmatarerskanise
0
Mariana-clarissa
0

Så du vill markera att du läst min sida Hera..?

lena1
0

Varför just dom raserna ska du ha dom till något speciellt?eller har du bara fastnat för dem…

[Linsenhejhej]
0

Du kan ju gå in på www.blocket.se och se om det finns någon hund i närheten av där du bor, Mariana.

lena1
0

ja just det och det måste ju finnas rasbundna sidor att kolla på…jag hade en jättebra sådan ända tills jag fick virus i datorn,då försvann en hel del länkar…

SaraC
0

Vad är en blandras mellan Lady och Lufsen? :S Okej, Lady är väl en cocker, men Lufsen..?

Ska du köpa en hund? Du skrev ju tidigare att du förmodligen inte fick köpa hund?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

var det pgr av dina föräldrar eller annat som du inte fick köpa hund?

Karmatarerskanise
0

#2 Nej, jag satt bara och funderade över vad du egentligen menar.

Ena sekunden kan du inte ha hund, andra har du inte råd men ska ha, nästa söker du hund igen, och då en blandning av lady och luffsen? :)

Försöker hänga med i svängarna med tappar siktet ibland vettu. Förklara gärna hur det egentligen ligger till.

V-lang
0

Lady är väl en amerikans cocker och Lufsen ser ut som en blandis Fundersam

peeolina
0

Damen som "söker hund" är ute efter att röra till det på många olika saiter..provokation är hennes fritidssyssla… tror jag alla fall efter att mött henne på många ställen med sina "kluriga påståenden" för att andra sedan skall "gå-igång"…men vi har ju olika intressen hoppas hon är salig på sitt

V-lang
0

Hon är genomskådad tro mig ;)

lena1
0

mm men man behöver ju inte vara otrevlig för det…det vinner man ju liksom inget på :-)

Mariana-clarissa
0

Den portugisiska vattenhunden jag såg idag var som en blandning mellan lady och lufsen med ett inslag av chinesisk nakenhund..

Tänk att få den hunden att gå ut och gå med…

Mariana

V-lang
0

Portugisiska vattenhunden är jättefin, men tycker du verkligen att det ser ut som en blandning mellan dom raserna…möjligtvis lite cockernos men inte annars tycker jag =)

Karmatarerskanise
0

Haha, jag vet inte vad jag kan göra mer än skratta ;:D

Faxlin
0

Nu ber jag alla att vara snälla och trevliga. Säger som Stampes (kaninen i bambi) pappa: -Har man inget snällt att säga behöver man inte säga något alls.

Mvh ÅsaF Medarbetare på hundar.ifokus

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

V-lang
0

Ingen som varit otrevlig, inte det minsta lilla :) Bara svarat det hör till god ton =)

Wikstr_m
0

#0 Nu vill jag inte vara elak eller så, men är du allvarlig i dina inlägg? Jag tänkte på att du skriver lite olika grejer och man blir lite förvirrad.. Rätta mig gärna om jag har fel..

Du vill alltså ha hund, en cockerblandning.
Du tänker skaffa, men du vet inte om du får skaffa?

kerstinjoh
0

# 18 nej, hon är nog inte ett dugg allvarlig. Hon har bara en förmåga att dyka upp som gubben i lådan lite överallt på iFokus.

V-lang
0

Precis….och ena gången är det med helt stenklara inlägg för att i nästa fullkomligt få en att se ut som en fågelholk. Och det är ju likadant lite överallt på andra sajter och alla reagerar likadant….vad är det som händer Fundersam

Vattnadal
0

Det finns människor som skriver för att jäklas med flit, andra som kanske inte är helt som medel-svenssons. Alla menar inte något illa med vad de skriver, även om det kanske sticker i ögonen på andra.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

V-lang
0

Ja nått är det =) Men vad?

Vattnadal
0

Vad jag har förstått så bor Mariana Clarissa på ett gruppboende för vuxna, och styr inte helt över sitt liv och vad hon gör. Tex så kan hon inte skaffa vilka husjdjur som helt, eller så.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Wikstr_m
0

#23 Jasså, ja det förklarar ju en liten del. Nu klankar jag inte ner henne eller menar något illa.

V-lang
0

Ja jag vet faktiskt inte riktigt om det där stämmer, är faktiskt inte alls övertygad om det. För om så vore fallet så skulle hon inte vara så förståndig och stenklar i vissa inlägg för att i nästa inlägg svara som en 5:åring. Jag har jobbat med psykiskt, fysiskt och gravt förståndhandikappade i många år när jag var yngre. Så nej, tror inte på det.

Mariana-clarissa
0

Jag tror inte jag får ha hunden här…det skulle bli för stökigt

Men hon var fin…och lugn..dessutom var hon någon annans..

Men hade det vart en lånehund kunde man ju ha haft henne på boendet på dagtid….kunde vi hafått henne som terapi-hund

En lugn och följsam hund..tyvärr finns det visa som retar hunden…och då blir det inget kul längre

Mariana

kerstinjoh
0

Vad synd att det inte finns lånehundar Mariana.

AnneN
0

Kanske skulle kunna prova vara dagmatte till nån hund medan ägaren är på jobbet?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wikstr_m
0

#26 Om du har någon vän med hund så kan du ju alltid fråga om du får ta hand om den ett par timmar om dagen och så. På det sättet så känner du ju om du är redo för en hund eller om du vill vänta ett tag till.

Mariana-clarissa
0

Så då tycker ni att det är ok om tex peronalens hundar är med på promenader och så..

SaraC
0

Ja, skulle inte det vara toppen? Om personal och boende tycker det är en bra idé

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mariana-clarissa
0

Jo…Jerry är en bra promenadhund…

Men han är inte här nu…hi..hi

V-lang
0
TinaH
0

Fördet första så kanske du ska ta reda på omm du får ha hund där du bor.
Får du det, så läs mycket hundböcker och umgås mycket med hundar.
Finns även kvällskurser i om hur det är och ha hund.

Sedan vad det beträffar rasen Portugisisk vattenhund.
Jag umgås med en sådan flera gånger i veckan då min hund har en sådan
som bästa kompis.
En Portugisisk vattenhund äi grund och botten apportör, som levde på
båtarna som vakt och apporterande saker mellan båtarna.
Den kan dyka ner till i vattnet till 3meter, ch är föfader både till
pudeln och labradoren. (Finns fler raser, men kan dem inte).
En Portugisisk vattenhund, är en hund som trivs att arbeta med och ska
inte användas som knähund.Dem blir stora ca 58-64cm.
Pris på en Portugisisk vattenhund som är reggad i SKK kosar från 16000Kr.

Jag tror att du ska tänka igenom detta med hundköp.
Det kostar massor om året med både mat, fösäkringar, vaccinationer,
fästingsmedel, kursavgifter, mm.
Själv betalar jag till Agria 2700kr/år för en heltäckande max försäkring
till min hund.

Men framför allt ta reda på om du FÅR HA hund där du bor.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~