Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 3275 ggr
Klippen_Zacke
0

Agility me jämthund? ;P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så sugen på att böja Agility med min hunda Zcke , som är jämthund. Nån som vet nån som har en ämthund till agility , eller är det omöjligt ? :P

P.S skulle bli en jättefin bild, om han inte gäspade :P

Velsan
0

jag vet en som håller på med det med sin jämte :) de går nog bra :)

TinaH
0

jag vet en som tävlar i aqility med en Vorsteh.

så ras spelar nog ingen större roll…bara man kommöver och igenom hindrena =))

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Yessica
0

jag tkr inte raser spelar roll. man kan ju köra för att det är roligt och sådär =D sen är det ju kul om det går bra också. men det finns ju inga direkta "krav" på raser.. vilket är bra! hihi =) hoppas det går bra för dig med din vovve!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Klippen_Zacke
0

okej , tack!  :)

lena1
0

man kan köra agility med alla raser, bara man anpassar hindren efter storleken lycka till…

Joyous
0

I princip alla raser "kan" köra agility..och nästan alla tycker tat det är kul. Allt handlar ju om vad man har för mål med agilityn. Vill man konkurera på elit nivå försvinner helt plötsligt en massa raser bland lämpliga agility hundar. Det finns såklart alltid undantag, men vissa raser är helt enkelt mer lämpade än andra.

Din jämthund kommer säkerligen gilla agility och tror absolut itne att det är en omöjlig ras!:)

SparklingTindra
0

Det går jättebra att köra agility med jämthundar. Bara dom har grundlydnad och intresse.

nobsan
0

Sålde en norrbottenspets till agility. Snabb och vänder i luften. Mycket smidiga. Ser fram emot att se hur det går.

AlbaStiffler
0

haha, vad roligt det skulle vara att se en jämte som körde agility… Går säkert bra såvidare inte jaktinstinkten är roligare så den drar till skogs… *flin*

Tezza
0

Klart det går!! Det finns ju jämthundar som är både lydnadschampion och jaktchampion. Jag har en klubbvän som tävlar agility med sin hamiltonstövare och det går riktigt bra.

Själv så hade jag och min fd en jämthund som vi tränade i rapport, han var skitduktig. Tyvär så blev det aldrig tävling pga att vi flyttade i sär och fd fick då ta hunden eftersom det var han som jagade med den:(

AlbaStiffler
0

#10> *skämtar lite* Rapport? Vem höll micken då då? *fånig*

Jasså en apporterande jämte, det skulle vi aldrig kunna fått våra jämtar till. De har aldrig varit intresserade av tex leksaker och sådant. I bästa fall har de tagit det man kastat och grävt ner det…hahaha.

En stövare på agility är imponernade, de är ju många ggr helt hjärntvättade på jakt och omöjliga att ha lösa. Coolt!

maxx2
0

Min hamilton stövare apporterade vi med. Det började med att vi slängde in ved och hon gick in i ved boden och bar ut den. Aha, tänkte vi. Så vi började träna henne. Vatten apportering tyckte hon var roligast. Hon älskade att bada. Överallt utom i duschen så klart.

maxx2
0

Mina stövare har jag lösa. Dom jagar när dom får pejlen på sej. Om man lär dom från början är det sällan några problem. Mina andra jakt hundar är det likadant med. Bara för att dom är jakt hundar går dom ju inte miste om uppfostran.

Vattnadal
0

# 11 Hon menar ganska säkert rapport, inte apport. Det finns nämligen en bruksgren som heter rapport.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

maxx2
0

Vad är det för skillnad på rapport o apport? Jag trodde det var ett stavfel.

Therese_Melberg
0

#15 Rapport är en bruksgren där hunden ska springa en viss sträcka mellan sin förare och en mottagare (är inte riktigt säker på reglerna) läs mer på sbk.s hemsida, Apport är när hunden hämtar ett föremål som föraren (oftast) har kastat iväg

nobsan
0

Apport visste jag, men  rapport undrade jag över. Tackar!