Vardagslydnad
Har en tik på 8 månader som jag funderar på att gå Vardagslydnad med. Vi har gått valpkurs, där jobbade vi endast med klicker och det tyckte hon var urtråkigt! Värt att nämnas kan vara att hon är lite osäker med andra hundar, så jag vill gärna att hon får träna med andra hundar runt sig.(Vi har börjat betinga för skvallerträning) Är det någon som har gått en vardagslydnadskurs? Upplevde ni att det var bra och till hjälp? Har väldiga problem med koppelgåendet att hon går med nosen i marken väldigt mycket, detta är ett problem på utställning. Någon som har några tips om det eller övriga tips till oss angående träning, tar mer än gärna emot alls tips vi kan få!
Valpkurser kan vara oerhört svåra då de är så distraherande, jag hade försökt hitta belöningen som är rätt lön för att anställa henne att lyssna. Det är svårt i tonårsåldern och mycket kommer lugna sig med tiden men kontaktövningar där du belönar ögonkontakt med smarrig belöning eller rolig lek hon älskar kommer hjälpa er. :) Om du sätter ett ord på det som ett trick så kan du påkalla uppmärksamhet i svårare och svårare miljöer. :) Men skynda långsamt!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Valpkurser kan vara oerhört svåra då de är så distraherande, jag hade försökt hitta belöningen som är rätt lön för att anställa henne att lyssna. Det är svårt i tonårsåldern och mycket kommer lugna sig med tiden men kontaktövningar där du belönar ögonkontakt med smarrig belöning eller rolig lek hon älskar kommer hjälpa er. :) Om du sätter ett ord på det som ett trick så kan du påkalla uppmärksamhet i svårare och svårare miljöer. :) Men skynda långsamt!
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#2 Ja hon är väldigt utåtriktad, allt är så spännande! Vi kör riktigt smarrigt godis men det räcker inte alltid, lekbelöning har vi kommit igång smått med. Hon är inte lätt att lekbelöna heller, men vi jobbar på det. Mycket kontaktövningar jobbar vi på nu :D