Vad ska man ha i hundväska?
Jag tänkte skaffa mig en väska för alla saker jag behöver till Lynette när jag är ute och har en hyfsad ide men vill ändå se om någon har förslag på fler saker.
ID-kort, bajspåsar, ihopvikbar vattenskål, flaska med vatten, skor åt henne, regntäcke, häfte med lagar
Behöver jag något mer egentligen? Känns som om något saknas men kan inte sätta fingret på vad.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Kanske en pincett ifall hunden får något i tassen (glas) går ju även att ta bort fästingar med. Sårspray brukar jag alltid ha med ifall hunden skulle få något sår :)
Fästingar använder jag aldrig pincett till. Ska även införskaffa skor åt henne, både för att hålla tassar och fanor torra men även för att skydda om vi går någonstans där det kan finnas mycket glas och dylikt.
"First aid" kit? :)
@adventuresofnavi | instagram
Behöver man det om man rör sig inne i staden?
Brukar ha extra koppel/halsband/sele med mig ifall det man använder går sönder. Ett retriver koppel funkar utmärkt som "nöd koppel" och det tar upp lite plats. Sen finns det ju sådana här flaskor med "inbyggd" vattenskål, dessa använder jag själv då det är så smidigt.
#4 jag skulle svara ja på den frågan, om du inte har nära till en veterinär hela tiden inne i staden. Olyckor kan ske, folk har sina hundar lösa ibland såna hundar som inte borde vara lösa.. Cyklister cyklar som dårar, allt kan ske, man vet ju aldrig vad som kan ske.
En liten handduk ifall man ska in någonstans och det spöregnar :)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se