Välja ras
Hej!
Jag är väldigt osäker på vilken hundras som passar mig.
Jag bor just nu med en Shetland Sheepdog (och tar hand om honom varje dag) och tycker att han är helt fantastisk med han är lite för liten och har för mycket päls för min smak.
Storleksmässigt vill jag ha en hund som är mellan ca 10-40 kg. Jag vill gärna ha en hund som inte är alldeles för svårtränad och som gärna är vänligt inställd till andra djur. Skulle också vilja träna lite agility. Hade också varit roligt om den gillar vatten men det är absolut inget måste. Jag vet att hundar är individer men ungefär vilken hundras skulle passa?
En golden retriever kanske?
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Kromfohrländer!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Har ni tittat på korthårig Collie? En ras som gillar att aktiveras men som ändå kan tagga ner och vara en riktig soffpotatis. Finns många raser…
labrador ? :)
// Michis
Welsh springer spaniel :) Är lite partisk men de väger runt 20 kilo, väldigt trevliga, följsamma och lättlärda och många tävlar agility. De allra flesta älskar dessutom vatten och vara ute i skog och mark men trivs minst lika bra med att chilla inne i soffan, med eller utan dig. De vill gärna vara med men har inga problem med att vara ensamma.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid