Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2259 ggr
[ellenhellstrom]
0

Favorit ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vilken är er favoritras, och varför? 

Spelar ingen roll om du har hund eller inte, hade bara varit kul att veta vilken ras som tilltalar er mest.

Jag är själv väldigt kluven och gillar så otroligt många, och jag har ingen hund just nu. Men någon som tilltalar mig  är Greyhound och Whippet. Dom är otrligt charmiga och vackra och verkar vara så otroligt mysiga och härliga personligheter.

Turast
0

har säkert fel, men är det inte italienska vinthundar på bilderna?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

ajanki
2

Saluki och italiensk vinthund är mina favoritraser och också de två raser jag har hemma nu:)

#1 Ja, det är italienska vinthundar på bilderna i #0🙂

CayKantos
0

Tjekkoslovakkisk varghund, kromis, saarlos, aussie, och såå många fler,, alllt för många ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

MaaariaS
0

Chinese crested powder puff är min favorit ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Feliiciia
0

Mina favoritraser är nog Thollare och Cavalier, båda är så sjukt söta och verkar lojala och trevliga.

Whippet
1

Dobermann, grand danois, och Riesen schnauzer (som vi snart ska skaffa) 😍

I'm out Vilar huvudet i handen

[ellenhellstrom]
0

#1 ja det är de. Dom heter Italian Greyhound på engelska.

[ellenhellstrom]
0

#6 åh dobermann är också en av mina favoriter. Otroligt vackra och trevliga!

Whippet
0

#8 Eller hur! 😍

I'm out Vilar huvudet i handen

[Patricia1993]
0

Storpudel (har två stycken)

Dalmatiner

Riesen schnauzer

Bullterrier

Irländsk röd setter

Vit herdehund

Turast
0

#7 trodde du menade greyhounden som är stor eftersom du bara skrev Greyhound ^^

För att svara på frågan så beror det på om jag pratar utseende eller funktion. Favoritras pga temperament osv: Aussie, och nu är jag nog för trött för att komma på fler hahah!
utseende: borzoi, saluki, silken windhound, mudi, HH, Malle.. haha, vinthundar är en stor favorit!

Wenniz
0

Whippet, Galgo Espanol, Magyar Agar, Riesenschnauzer, Dobermann, Labrador Retriever, Nederlandse Kooikerhondje, Drentsche Patrijshond och Kromfohrländer hör till mina favorit hundraser. :)

• Nederlandse Kooikerhondje -
Ravynsfair
0

Schäfer har alltid varit en favorit men nu när jag haft en egen och han avled hastigt så krossades mitt hjärta hårt.
Aldrig mer schäfer, kommer aldrig finna någon som tilltalar mig på det sätt som han gjorde. 

Övriga favoriter är Saluki, Bouvier de flandres, Dvärg scnauzer (varför vet jag inte men dem tilltalar mig) , Australian Kelpie, Boer boel, Strävhårig Foxterrier och Västgötaspets.
Salig blandning 😃

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

FjantYoda
0

Dobermann är en dröm nångång i livet kanske eventuellt.
Dogo Argentino hade jag gärna vetat mer om utseendemässigt så helt förälskad.

Så gillar jag ju Russkiy Toy allra helst korthårig men det finns en långhårig tik (eller ja inte bara en men en speciell) som charmade mig totalt hos Aros uppfödare och så älskar jag utseendet på många Chinese Crested Hairless, jag är inte särskilt mycket för långt hår ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Bekka-AR
0

Min favorit är alaskan malamute som jag har. :) tycker även om siberian husky, samojed, collie, finsk lapphund och keeshond. Skulle kunna tänka mig alla dessa raser för att de är så aktiva och personligheterna är fina. Men är ju mest intresserad av drag så därför blev alaskan malamute på topp! :) så är den störst av draghundarna.

Tindris30
0

mina favoriter är 

Landseer, mastiff, dogo argentino och Greater Swiss Mountain Dog   :)

evelinaa.
0

schäfer och engelsk springer spaniel :)

Ellen89
0

Aussie och Shafer 🙂

[Hästhoven]
0

Barbet, Perro de agua espanol, Puli & Labradoodle. 

Älskar utseendet på dessa raser ( pälsen, älskar vågigt,lockig & dreadlocks päls) 

Är ägare av Perros nu, i framtiden hade jag gärna velat ha antingen en Barbet eller en Labradoodle.

Caarla
0

Tervueren

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Caarla
0

Malinois

// Carla & dogpacken

http://carladogpack.blogg.se/

Milkshake
1

Dogo argentino.

Sedan finns det raser som jag älskar men aldrig kommer skaffa av olika anledningar, bland annat saluki, borzoi, fransk bulldogg, schäfer, riesenschnauzer och pitbull.

Hanna.B
0

Finsk spets och Border Collie 😋

[Nalle-]
0

Storpudel :)

Qepta
4

Malinois. Vem kan motstå en sån här skönhet?

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Turast
0

#25 är du säker på att det är en hund? 😂Så sjukt söt!

taylor__lambert
0

Svårt. Jag tycker många hundraser är fina och många skulle jag vilja ha. Men av dom jag har haft och tagit hand om så är min egna hund, engelsk cocker, en av dom bästa raserna jag haft göra med.

Den är inte för stor, inte för liten, dom älskar allt och alla, alltid svansen i glatt humör, en hund som kan tävlas och tränas i allt möjligt.

Något annat posetivt är att jag inte är extremt allergisk emot dom som jag är emot tex Schäfer.

Enda negativa, enligt mig, är deras päls! Nästa hund blir nog en cocker, men av jakt typ.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Jetaime
0

Australian Shepherd.

Qepta
0

#26 Ibland undrar man! Hon är ju en import så hon kan nog vara vad som helst. 😉

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se